ik vrees dat er na Amsterdam nog vele gemeentes zullen volgen die precies hetzelfde idee hebben.
net of je voor die 500€ sloop subsidie een fatsoenlijke auto kan uitkiezen die veilig en milieuvriendelijk is...
Wat dat betreft zijn uitgerekend de minder vermogende Amsterdammers de pineut, dus zo 'links' kan ik de plannen niet vinden. Eigenaren van die onzinnig grote, zware en hoog op de poten staande en nodeloos éxtra vervuilende patserbakken (SUV's dus) worden ontzien. Lekker rechtvaardig.ik vrees dat er na Amsterdam nog vele gemeentes zullen volgen die precies hetzelfde idee hebben.
net of je voor die 500€ sloop subsidie een fatsoenlijke auto kan uitkiezen die veilig en milieuvriendelijk is...
Amsterdam zuigt je leeg!
Kenteken scannen in combi met flitskast.Maar hoe gaan ze het eigenlijk controleren en ja... mensen die een auto van -1992 rijden betalen ook gewoon belasting?
Mag het ook iets anders zijn?Geniet daarom nu nog maar van het rijden in je oude Alfa want er komt een tijd dat het niet meer mag of kan.
Mee eens, maar dan wel belastingvrij nadat je de auto tenminste 5 jaar op naam hebt. Dan schrik je de `koopjesjagers` wel af en blijven de echte oldtimers bestaan. Wat mij betreft zouden oude diesels gewoon belasting moeten betalen. Misschien een gereduceerd tarief.Wees dan consequent en schaf die regel af..liefhebbers blijven toch wel rijden in hun klassieker en voordeelzoekers die zo'n oude W123 diesel gaan rijden ontneem je daarmee de reden om met zo'n industriele diesel te gaan rijden die echt niet meer van deze tijd is. Zoals die journalist gisteravond in het journaal met die zwarte wolken uitbrakende Mercedes. Tuurlijk wil je dat niet in je stad, staat ook lijnrecht tegenover het roetfilter beleid.:
Ik vraag me hetzelfde af. Ik ben geen jurist, maar het lijkt me dat hier toch iets niet helemaal klopt. Ik denk dat er ook wel een bodemprocedure of iets dergelijks aan te pas zal gaan komen, want dat iedereen die hierdoor geraakt wordt dit zonder slag of stoot gaat accepteren lijkt me sterk.maar mag een gemeente mij weigeren op de wegen waar ik en het rijk voor betalen? In de vorm van wegenbelasting en alle andere belastingen die ik betaal?
MAW mag een lagere overheid zomaar de rechten schrappen die een hogere overheid mij gunt doordat ik wegenbelasting betaal?
Niet dat ik er WIL rondrijden, das een heel ander onderwerp...
rik