Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

wo feb 20, 2008 18:34

ik vrees dat er na Amsterdam nog vele gemeentes zullen volgen die precies hetzelfde idee hebben.
net of je voor die 500€ sloop subsidie een fatsoenlijke auto kan uitkiezen die veilig en milieuvriendelijk is...

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

wo feb 20, 2008 18:48

ik vrees dat er na Amsterdam nog vele gemeentes zullen volgen die precies hetzelfde idee hebben.
net of je voor die 500€ sloop subsidie een fatsoenlijke auto kan uitkiezen die veilig en milieuvriendelijk is...
Wat dat betreft zijn uitgerekend de minder vermogende Amsterdammers de pineut, dus zo 'links' kan ik de plannen niet vinden. Eigenaren van die onzinnig grote, zware en hoog op de poten staande en nodeloos éxtra vervuilende patserbakken (SUV's dus) worden ontzien. Lekker rechtvaardig.

Laat ze dan alle diesel-taxi's in de ban doen en alleen taxi's met LPG èn gasgestookte standkachel (geen stom urenlang stationair draaiende motoren op de taxistandplaats meer) verplichten.

Emilio
Guru
Guru

wo feb 20, 2008 19:35

Tijd dat we dat conservatieve links bolwerk links laten liggen.
Amsterdam boycotten lijkt me het beste.

En daar heb ik een mooie slogan voor:

Amsterdam zuigt!

En het kost me moeite om niet iedereen op te roepen om op zijn "sloterdijks" om te gaan met die ... priusjes.
Laatst gewijzigd door Emilio op wo feb 20, 2008 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Richard75
Guru
Guru

wo feb 20, 2008 19:36

Amsterdam zuigt je leeg!

Yvo
Guru
Guru

wo feb 20, 2008 20:01

Ik kom toch nooit in 020!

In Italië maken ze trouwens uitzondering voor Fiat 500's. Da's cultuur.

Wat wij als SCARB in leven houden is ook cultuur!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

chu
Full Member
Full Member

wo feb 20, 2008 21:53

Ik ben net verhuisd naar Amsterdam :?
Wel super allemaal nu heb ik nog parkeerplekje etc hier maar als de plannen echt doorgaan... dan gaat ze weer naar me ouders toe :P
Maar hoe gaan ze het eigenlijk controleren en ja... mensen die een auto van -1992 rijden betalen ook gewoon belasting?

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 20, 2008 23:02

Maar hoe gaan ze het eigenlijk controleren en ja... mensen die een auto van -1992 rijden betalen ook gewoon belasting?
Kenteken scannen in combi met flitskast.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 20, 2008 23:08

maar mag een gemeente mij weigeren op de wegen waar ik en het rijk voor betalen? In de vorm van wegenbelasting en alle andere belastingen die ik betaal?
MAW mag een lagere overheid zomaar de rechten schrappen die een hogere overheid mij gunt doordat ik wegenbelasting betaal?
Niet dat ik er WIL rondrijden, das een heel ander onderwerp...
rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

tommaso
Guru
Guru

do feb 21, 2008 08:31

Op de vraag of een of andere lagere overheid zomaar zo'n maatregel kan invoeren het volgende.

Minister Peijs heeft op een kamervraag omtrent het instellen van een milieuzone gezegd dat dat kon.
Echter Eurlings was niet blij met het kilometerheffingsplan van Amsterdam en schoot dat min of meer af.
Wat de opstelling van Binnenlandse Zaken , Mileu en Verkeer en Waterstaat in deze kwestie zal zijn is nog niet bekend.

Ik ken de preciese regels nog niet van "verboden voor 1992" maar volgens de Duitse regels kan je gewoon met een benzine auto in het centrum rijden mits de auto voorzien is van geregelde katalysator.
Neem aan dat de gemeente Amsterdam , die een bezoek aan Berlijn had gebracht als 'inspiratie', deze regels over zal nemen.
1992 is dan een soort kretologie omdat onderhuids een verfijning wordt aangebracht.

Afijn allemaal geen troost voor de Alfa bezitters die niet onder deze opgelegde regels zullen vallen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Egbertone
Guru
Guru

do feb 21, 2008 08:56

Beter verzinnen ze maatregelen om de oudere voertuigen schoner te maken... dan ze domweg te weren uit bepaalde gebieden.
Wat ze nu doen is het verplaatsen van het "probleem". Het bestaat nog wel... alleen niet in hun achtertuin.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 09:06

Deze maatregel gaat vroeg of laat toch wel ingevoerd worden vrees ik. En dan niet alleen in Amsterdam. :? Geniet daarom nu nog maar van het rijden in je oude Alfa want er komt een tijd dat het niet meer mag of kan. En dat kon wel es sneller zijn dan je zou wensen. Er zijn steeds meer oldtimers van 25 jaar oud de weg op gegaan het afgelopen jaar dus daar komt ook nog wel een maatregel tegen. Misschien ben ik wat somber maar misschien ook realistisch. Ik ben niet tegen milieumaatregelen maar dan wel in Europees verband. Zolang er in de landen om ons heen nog volop doorgereden wordt met vervuilende, oude, olielekkende brikken in diesel of benzinevorm zijn wij weer het beste jongetje uit de klas.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 10:30

Geniet daarom nu nog maar van het rijden in je oude Alfa want er komt een tijd dat het niet meer mag of kan.
Mag het ook iets anders zijn? :wink: Ik ga mar eens aan de slag met die pedalekes, voordat het niet meer hoeft..........
Misschien nog maar snel iets anders leuks en direct inzetbaars kopen.... :whistle:
(klein lichtpuntje, mijn 75 is wel behoorlijk schoon)

Maar alle gekheid op een stokje, het blijft natuurlijk gemekker over een paar procent van het wagenpark in NL. [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

do feb 21, 2008 11:51

Zonde...Onzinnige actie...kost ook handen vol geld om de controle hierop in te stellen.

Amsterdam gloreert juist in markante oude auto's die het straatbeeld verlevendigen. Zoals velen al aangeven moeten er andere maatregelen zijn om de CO reductie in de stad te beperken...vooral die van de dieselende taxi's met draaiende motor voor het station is zeer terecht. Ik erger me daar al jaren kapot aan. En wat te denken van al die stinkende 2takt scooters en brommers?

Het is idd zo dat er de afgelopen jaren veel oudere auto's terug zijn gekomen na invoering van de geen wegenbelasting regeling voor auto's ouder dan 25 jaar. Wees dan consequent en schaf die regel af..liefhebbers blijven toch wel rijden in hun klassieker en voordeelzoekers die zo'n oude W123 diesel gaan rijden ontneem je daarmee de reden om met zo'n industriele diesel te gaan rijden die echt niet meer van deze tijd is. Zoals die journalist gisteravond in het journaal met die zwarte wolken uitbrakende Mercedes. Tuurlijk wil je dat niet in je stad, staat ook lijnrecht tegenover het roetfilter beleid.

Ik vind dat auto's sowieso niet in de binnenstad horen...maar de manier waarop dat nu door de gemeente Amsterdam ingevuld wordt is echt knullig. Misschien moeten ze ook eens een intern onderzoek doen binnen de top van de Amsterdamse gemeente... :roll:
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 13:36

Wees dan consequent en schaf die regel af..liefhebbers blijven toch wel rijden in hun klassieker en voordeelzoekers die zo'n oude W123 diesel gaan rijden ontneem je daarmee de reden om met zo'n industriele diesel te gaan rijden die echt niet meer van deze tijd is. Zoals die journalist gisteravond in het journaal met die zwarte wolken uitbrakende Mercedes. Tuurlijk wil je dat niet in je stad, staat ook lijnrecht tegenover het roetfilter beleid.:
Mee eens, maar dan wel belastingvrij nadat je de auto tenminste 5 jaar op naam hebt. Dan schrik je de `koopjesjagers` wel af en blijven de echte oldtimers bestaan. Wat mij betreft zouden oude diesels gewoon belasting moeten betalen. Misschien een gereduceerd tarief.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 21, 2008 13:45

maar mag een gemeente mij weigeren op de wegen waar ik en het rijk voor betalen? In de vorm van wegenbelasting en alle andere belastingen die ik betaal?
MAW mag een lagere overheid zomaar de rechten schrappen die een hogere overheid mij gunt doordat ik wegenbelasting betaal?
Niet dat ik er WIL rondrijden, das een heel ander onderwerp...
rik
Ik vraag me hetzelfde af. Ik ben geen jurist, maar het lijkt me dat hier toch iets niet helemaal klopt. Ik denk dat er ook wel een bodemprocedure of iets dergelijks aan te pas zal gaan komen, want dat iedereen die hierdoor geraakt wordt dit zonder slag of stoot gaat accepteren lijkt me sterk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”