Gebruikersavatar
marcoloco
Full Member
Full Member
Berichten: 463
Lid geworden op: zo apr 11, 2010 19:34

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

vr jul 30, 2010 20:13

Lekker in zee gaan met VAG lijkt mij een sterke groep.
De italianen en de duitsers konden het vroeger toch ook goed vinden :wink:
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 03, 2010 11:30

Even een schopje.

BMW (de grote concurent waar Alfa zich graag aan spiegelt) heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.
De winst is verzevenvoudigd (!!!) ondanks de crisis naar 834 miljoen euro, omzet is gestegen naar 15,4 miljard euro en ze verwachten dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen (!!!) (naast BMW's dus ook Mini's en Rolls Royce).
Ik vind dat een behoorlijke goede prestatie voor een luxe merk. :shock:

Merken als Daimler Mercedes en Audi volgen overigens ook met goede cijfers.
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... igd__.html

Dus Alfa onder duitse vleugels moet toch ook zeker kunnen groeien, en een stuk beter presteren dan nu onder Fiat. :)
De duitse luxe merken zijn ook al druk bezig met het verkopen in China (ze hebben daar zelfs autodealers met showrooms zitten in winkelcentra), terwijl Fiat daar nog amper wat doet. En ze zijn daar zoals altijd weer bezig om te laat in te springen en het op de verkeerde manier te doen mbv samenwerkingen met obscure chineese producenten... Alfa is volgens mij niet eens actief in China. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 03, 2010 11:39

FGA fabriek in China: klik

500 naar China: klik

Fiat is dus zeker structureel bezig een ingang te krijgen op de Chinese markt.
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

di aug 03, 2010 12:19

Nou ja ik ben er niet van onder de indruk, ten eerste is het alleen Fiat zelf, dus ik vraag me af waarom niet gelijk Alfa en Lancia erbij?
Audi/Mercedes/BMW leveren daar al hun complete modellen gamma.
Immers er lopen steeds meer rijke chinezen rond, dus is het juist belangrijk in die markt te gaan zitten. Want de gewone chinees die net genoeg geld heeft voor een auto heeft al keuze uit 1001 chinese budget merken. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

MaranelloGT

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do aug 05, 2010 00:11

Even een schopje.

BMW (de grote concurent waar Alfa zich graag aan spiegelt) heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.
De winst is verzevenvoudigd (!!!) ondanks de crisis naar 834 miljoen euro, omzet is gestegen naar 15,4 miljard euro en ze verwachten dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen (!!!) (naast BMW's dus ook Mini's en Rolls Royce).
Ik vind dat een behoorlijke goede prestatie voor een luxe merk. :shock:

Merken als Daimler Mercedes en Audi volgen overigens ook met goede cijfers.
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... igd__.html

Dus Alfa onder duitse vleugels moet toch ook zeker kunnen groeien, en een stuk beter presteren dan nu onder Fiat. :)
Tsja, je kunt een hoop zeggen over Fiat, maar niet dat het bedrijf slechte resultaten boekt. Integendeel, het bedrijf zit na een hele lange slechte periode duidelijk in een opgaande lijn. Het is op dit moment gewoon een van de sterkste spelers in de automotive sector. Maar het beeld dat duitse en japanse autobouwers het goed doen en Fiat een Italiaanse kwakkelaar is, zal helaas nog wel ten onrechte heel lang blijven leven bij de massa.

http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... oekt-.html

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

do aug 05, 2010 07:04

Even een schopje.

BMW (de grote concurent waar Alfa zich graag aan spiegelt) heeft zijn kwartaalcijfers bekend gemaakt.
De winst is verzevenvoudigd (!!!) ondanks de crisis naar 834 miljoen euro, omzet is gestegen naar 15,4 miljard euro en ze verwachten dit jaar 1,4 miljoen auto's te verkopen (!!!) (naast BMW's dus ook Mini's en Rolls Royce).
Ik vind dat een behoorlijke goede prestatie voor een luxe merk. :shock:

Merken als Daimler Mercedes en Audi volgen overigens ook met goede cijfers.
Zie ook:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... igd__.html

Dus Alfa onder duitse vleugels moet toch ook zeker kunnen groeien, en een stuk beter presteren dan nu onder Fiat. :)
De duitse luxe merken zijn ook al druk bezig met het verkopen in China (ze hebben daar zelfs autodealers met showrooms zitten in winkelcentra), terwijl Fiat daar nog amper wat doet. En ze zijn daar zoals altijd weer bezig om te laat in te springen en het op de verkeerde manier te doen mbv samenwerkingen met obscure chineese producenten... Alfa is volgens mij niet eens actief in China. :roll:
De 3-reeks wordt al een aantal jaren lokaal in China gebouwd en sedert een jaar of 2 (?) nu ook de 5-reeks.
(Dure) BWW's zijn hier dagelijkse kost. Je ziet er hier heel wat. Vooral de 7-reeks zie je frequenter dan bij "ons".
Wellicht hebben de goede zaken van BMW hier heel wat mee te maken...

Fiat is in China ook al een hele tijd actief (Palio) en er waren een tijd terug al geruchten om de Alfa 159 hier te gaan maken.

Groeten vanuit Jiangyin, China,
Peter.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

vr aug 13, 2010 08:41

opzig geen probleem, want wie rijdt er nu in een moderne alfa? hier zie ik alleen maar vrouwen erin rijden (écht!), en wat geven zij om de techniek die eronder hangt :?:

Euh, ík... MiTo 135pk multiair... en die is leuk genoeg om de portomonnee te trekken!
En als niemand van de liefhebbers meer een Alfa koopt, omdat het geen échte Alfa meer is, kunnen we écht straks het merk ter ziele brengen.

Zie het als supporter zijn van een club als ADO, je weet dat je nooit die schaal mag ophalen in de nabije toekomst, maar wie weet sta je net als AZ of FC Twente toch ooit weer aan de top.
Dus waarom niet fan zijn van wat er nu gemaakt wordt?

Ik heb bij het uitzoeken van de auto niet eens proef gereden in wat anders, ik wilde gewoon de dikste ALFA MiTo die toen te koop was, punt.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

vr aug 13, 2010 15:31

opzig geen probleem, want wie rijdt er nu in een moderne alfa? hier zie ik alleen maar vrouwen erin rijden (écht!), en wat geven zij om de techniek die eronder hangt :?:

Euh, ík... MiTo 135pk multiair... en die is leuk genoeg om de portomonnee te trekken!
En als niemand van de liefhebbers meer een Alfa koopt, omdat het geen échte Alfa meer is, kunnen we écht straks het merk ter ziele brengen.

Zie het als supporter zijn van een club als ADO, je weet dat je nooit die schaal mag ophalen in de nabije toekomst, maar wie weet sta je net als AZ of FC Twente toch ooit weer aan de top.
Dus waarom niet fan zijn van wat er nu gemaakt wordt?

Ik heb bij het uitzoeken van de auto niet eens proef gereden in wat anders, ik wilde gewoon de dikste ALFA MiTo die toen te koop was, punt.
Om de vergelijking door te trekken: lullig genoeg voor ADO zijn er te weinig fans om genoeg geld te genereren waardoor ze uiteindelijk echt om de hoofdprijs mee kunnen doen. Hoe veel mensen zijn er bereid om eender welke Alfa nieuw aan te schaffen in de hoop dat er in de toekomst weer een 'echte' gebouwd zal worden...? Auto's zijn ook nog eens een stuk duurder dan een seizoenkaart ADO ;)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
zegveld
Full Member
Full Member
Berichten: 447
Lid geworden op: vr nov 30, 2007 16:48
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 16:07

En daar gaan we weer!

'Volkswagen aast op Alfa Romeo'
Uitgegeven: 23 augustus 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2010 15:50
FRANKFURT - De top van het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) heeft interesse om het Italiaanse Alfa Romeo in te lijven, mocht Fiat besluiten om het onderdeel in de etalage te zetten.


© Autoweek
Dat heeft een hooggeplaatste manager binnen VW maandag gezegd tegen het Duitse autoblad Automobilwoche.
''Alfa is een wereldwijd bekend merk met sportieve genen en een fantastische traditie. Als we zo'n schatkist kunnen krijgen, moeten we niet te lang wachten'', aldus de directeur.

Toyota
Het Italiaanse merk wordt herhaaldelijk in verband gebracht met het Duitse concern, dat een overnamekas heeft van 17,5 miljard euro. Daarmee wil VW plannen financieren om Toyota, 's werelds grootste autoproducent, tegen 2018 van de eerste plaats te stoten.
Het VW-concern telt in totaal tien merken. Maar Volkswagen-topman Ferdinand Piech heeft vaak gezegd nog twee merken aan de stal te willen toevoegen. Eerder deze maand rondde Piech de overname af van de ontwerpstudio van de Italiaanse icoon Giorgetto Giugiaro.
Hij tekende de gestroomlijnde sportcoupe Alfa Romeo Brera. Fiat heeft meerdere malen gezegd geen plannen te hebben om Alfa Romeo te verkopen.
Rijdt met een glimlach in:
Brera 1750 - Italia Independent
1750 GTV - Rosso Alfa

Denkt met plezier terug aan:
Mi.To 0.9 - Giallo Corsa
GT 2.0 JTS - Rosso Alfa
156 1.8 TS SW - Blu Vela
156 1.8 TS - Grigio Chiaro

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 16:31

Yup, als ze dit soort berichten (bewust) naar buiten brengen zegt dat meestal wel iets... ben benieuwd of er al daadwerkelijk gesprekken zijn. Wat mij betreft: prima. Flink veel geld in pompen, Walter Da Silva en Giugiaro weer nieuwe modelletjes laten tekenen, en heel misschien willen ze voor Audi + Alfa dan wel 'n achterwielaangedreven platform ontwikkelen :D
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 16:36

Ook op AM:

Geruchten over Volkswagen en Alfa houden aan

Er zouden sterke aanwijzingen zijn dat Volkswagen wel degelijk geïnteresseerd is in het merk Alfa Romeo. Dat meldt Automobilwoche.

Wolfsburg kon weleens de koper zijn als Fiat Group zijn merk Alfa Romeo zou willen afstoten. Een hooggeplaatste manager van Volkswagen heeft tegen het Duitse Automobilwoche gezegd: "Alfa is een wereldwijd bekend merk met een sportief dna en een lange traditie. Als zo'n kostbaarheid beschikbaar zou zijn, zouden we niet lang aarzelen. In Wolfsburg heeft het project al de bijnaam ‘Italian dressing'".

Vorig jaar december maakte topman Sergio Marchionne van Alfa-moeder Fiat bekend dat het merk Alfa Romeo onderwerp is van strategische heroriëntatie. Het merk kreeg een jaar de tijd om zijn zaakjes op orde te krijgen. Afgelopen april zei Marchionne dat hij vastbesloten was om van Alfa Romeo een ‘complete premium autofabrikant' te maken. Maar tegelijkertijd werd er gefluisterd dat Alfa zou kunnen worden verkocht als de juiste koper zich voordoet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

recaro24v
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za jan 07, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 17:20

Als ik zie hoe bedroevend weinig FIAT gedaan heeft aan het 100 jarig bestaan van hun "premium" merk, tsja dan zijn de oosterburen daar beduidend beter bezig.

Hopelijk gaat de eigenaar, wie dat ook mag zijn, in de toekomst goed met de onbetaalbare Alfa Romeo heritage om en krijgt het weer de positie die het verdient.

groet,
Rinze
Alfa 75. Preparata per vincere
---------------------------------------------
Nu:
Alfaloos

Gehad:
Alfa 75 3.0 V6 24v 1990
Alfa 164 T-spark 1989
Alfa Sud Sprint 1978
Alfa Giulia 1300 ti 1969

SCARB3200

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 17:22

Wellicht wordt iedere 25 jaar een keerpunt in de Alfa geschiedenis:
Na 75 jaar: Alfa 75: laatste eigen ontwikkelde auto
Na 100 jaar: Giulietta #3: laatste in italie ontworpen/gebouwde auto :?:
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

Re: RE: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 17:47

Wellicht wordt iedere 25 jaar een keerpunt in de Alfa geschiedenis:
Na 75 jaar: Alfa 75: laatste eigen ontwikkelde auto
Na 100 jaar: Giulietta #3: laatste in italie ontworpen/gebouwde auto :?:
Ik denk dat als VW Alfa overneemt ze (juist) gewoon in Italië ontwikkeld en gebouwd gaan worden. VW gaat slim met zijn merken om wat dat betreft.
Kijk naar Bentley, Lamborghini en Bugatti. Ok dat zijn heel andere merken. Maar er wordt wel gekeken naar wat klanten willen.
En ze weten denk ik heel goed, dat alfisten geen gepimpte Golf willen. (want gepimpte Fiats kopen ze ook niet) Wat dat betreft hebben ze de afgelopen jaren kunnen leren van de fouten van Fiat.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: V.A.G flirt met Alfa Romeo?

ma aug 23, 2010 17:54


Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”