Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto

wo nov 26, 2008 12:33

Och, dat accijnzen een algemene belasting zijn heb ik op zich weinig problemen mee... want zo betalen alcoholisten tenslotte ook mee aan ons wegennet...

Feit blijft dat dat ons land X Euro binnenkrijgt aan belastinggeld, X+Y probeert uit te geven aan allerlei onzinnige zaken (die sukkel van de CU die met het klassiekergebeuren kwam aanzetten wordt tenslotte ook door ons allen betaald om dat te bedenken...) en als gevolg daarvan gaan de belastingen dus met Y omhoog...

HOE ze X+Y binnenhalen doet er op zich weinig toe... accijnzen, inkomstenbelasting, BTW... lood om oud ijzer...

De kunst is X uit te geven als je X binnenkrijgt...

Ik wil Zalm terug! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 26, 2008 12:47

Ik wil Zalm terug!
die gaat ABN/AMRO en Fortis verkopen... heeft dus helaas wat ""beters"" te doen..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Strenger belasting- én bijtellingsregime oude auto

wo nov 26, 2008 14:08

En km-restricties gaan we niet doen :schrik: Ik rij momenteel 30-40 K per jaar, dan moet ik voor iedere 10K een andere klassieker aanschaffen! .... ach zolang het wegenbelastingvrij is... :twisted:

Toch niet zo'n gek idee.
Sorry meneer de belasting inspecteur, ik heb 5 klassieker op de zaak staan, want ik mag per klassieker maar 10K rijden :lol:

Mensen zoals jij hebben deze regeling dus verpest voor de hobbyisten die hun klassieker wel voor hobby doeleinden gebruiken. Het erge is dat je het niet eens realiseerd en hier vol trots je verhaal komt schriijven.
Jij bent medeverantwoordelijk voor de aanpassing van deze regel.

Dus Frits bedankt!!!
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Joel
Full Member
Full Member

wo nov 26, 2008 14:09

Ik vind deze aanpassing niet zo heel raar en kan er best mee leven. Heb liever dat CU dit door de kamer krijgt dan aanpassing van abortuswet o.i.d.
Huidige regel was op termijn gewoon onhoudbaar, ik zie nu al opvallend veel oude Mercedessen rondtuffen. Straks is de MB190 ook belastingvrij. Regel werd gewoon teveel misbruikt, ook door mij overigens. Als een 156 GTA belastingvrij zou zijn dan zou ik daar op gas in rondtoeren. Ik bedoel, ik rijd Bertone mede omdat het zo lekker goedkoop is en dus niet alleen uit pure liefhebberij.
Vraag me wel af wat er op termijn gaat gebeuren, straks met KM heffing. Voorlopig maak ik me daar geen druk om, invoering zal nog wel een paar keer uitgesteld worden, maar als die er is dan worden klassiekers natuurlijk ook gewoon belast lijkt me.
GT 1600 Junior

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo nov 26, 2008 14:20

En km-restricties gaan we niet doen :schrik: Ik rij momenteel 30-40 K per jaar, dan moet ik voor iedere 10K een andere klassieker aanschaffen! .... ach zolang het wegenbelastingvrij is... :twisted:

Toch niet zo'n gek idee.
Sorry meneer de belasting inspecteur, ik heb 5 klassieker op de zaak staan, want ik mag per klassieker maar 10K rijden :lol:

Mensen zoals jij hebben deze regeling dus verpest voor de hobbyisten die hun klassieker wel voor hobby doeleinden gebruiken. Het erge is dat je het niet eens realiseerd en hier vol trots je verhaal komt schriijven.

Dus Frits bedankt!!!
Dat kan je Frits niet kwalijk nemen. De overheid heeft hem die mogelijkheid geboden, dus dan mogen we het hem niet aanrekenen dat hij daar ook gebruik van maakt. Het is de overheid die de fout in is gegaan, door in eerste instantie de wet niet goed in elkaar te zetten en in tweede instantie met dit soort kolder te komen als "reparatie".
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo nov 26, 2008 14:21

Ik vind deze aanpassing niet zo heel raar en kan er best mee leven. Heb liever dat CU dit door de kamer krijgt dan aanpassing van abortuswet o.i.d.
Huidige regel was op termijn gewoon onhoudbaar, ik zie nu al opvallend veel oude Mercedessen rondtuffen. Straks is de MB190 ook belastingvrij. Regel werd gewoon teveel misbruikt, ook door mij overigens. Als een 156 GTA belastingvrij zou zijn dan zou ik daar op gas in rondtoeren. Ik bedoel, ik rijd Bertone mede omdat het zo lekker goedkoop is en dus niet alleen uit pure liefhebberij.
Vraag me wel af wat er op termijn gaat gebeuren, straks met KM heffing. Voorlopig maak ik me daar geen druk om, invoering zal nog wel een paar keer uitgesteld worden, maar als die er is dan worden klassiekers natuurlijk ook gewoon belast lijkt me.
Probeer even onderscheid te maken tussen of het terecht is het probleem te constateren en of dit een juiste oplossing is. Over dat eerste zijn de meesten het namelijk wel eens volgens mij. Er is alleen voor een verkeerde oplossing gekozen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Martin H
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 26, 2008 14:23

De auto's die dan 25 jaar oud zijn, vallen straks buiten de kilometerheffing
hierbij de reactie van fehac
http://www.fehac.nl/home/FEHACbelasting ... nouder.pdf

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 26, 2008 15:02

Toch niet zo'n gek idee.

Dus Frits bedankt!!!
Dat kan je Frits niet kwalijk nemen. De overheid heeft hem die mogelijkheid geboden, dus dan mogen we het hem niet aanrekenen dat hij daar ook gebruik van maakt. Het is de overheid die de fout in is gegaan, door in eerste instantie de wet niet goed in elkaar te zetten en in tweede instantie met dit soort kolder te komen als "reparatie".
Ben ik niet met je eens. De overheid kan geen wetten ontwikkelen die ook nog hufterproof zijn over 20 jaar. Dit is al een hele oude regeling die in de huidige tijd dus veelvuldig misbruikt wordt waarvoor het niet bedoeld is. Auto's gaan langer mee, aantal verkrijgbare onderdelen is veel meer dan vroeger en laten we vooral de exclusiviteit niet vergeten.
Iedereen weet en wist waarvoor deze regeling bedoeld is. Ik vind het dan niet redelijk de overheid hievoor als enige schuldige aan te wijzen en Frits en anderen vrijuit te laten gaan in deze discussie. Zij zijn wel de oorzaak van het veranderen van deze regeling en niet de overheid.

Een aantal zouden hand in eigen boezem moeten steken ipv met hun vinger naar de overheid wijzen.
Joel heeft dat al gedaan en daarvoor chappo! =D>
Gehad:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 26, 2008 15:40

JA het is jammer dat deze regeling gaat verdwijnen en JA de overheid laat hier weer zien dat ze niet uitblinkt in PR en dat ze hoofd- en bijzaken niet kan onderscheiden.

Maar... als je de aanschaf van een auto laat afhangen van 5 tientjes per maand vaste lasten ben je in mijn ogen geen liefhebber. Oude auto's voor dagelijks gebruik hebben vaak meer onderhoud nodig en ook dat kost geld, dus die schrapers die die 5 tientjes al te veel vinden zouden op dat onderhoud waarschijnlijk ook bezuinigen.

Zo lang het niet wordt verboden of op een andere manier compleet onhaalbaar wordt zal ik ook dagelijks 75 blijven rijden, belastingvrij of niet. De hobby-75's kosten toch al geld dus dat neem ik dan maar op de koop toe.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Patrick
Guru
Guru

wo nov 26, 2008 16:00

De hobby-75's kosten toch al geld dus dat neem ik dan maar op de koop toe.
Zei de man met pakhuis vol 75 onderdelen....... :biggrin:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

paulsteeman
Guru
Guru

wo nov 26, 2008 16:19

Gelukkig hebben we deze regering zelf gekozen.......als afspiegeling van de samenleving. :?

Vreemd dat ze dan toch hele andere dingen doen dan waar ze voor zijn gekozen.

En idd: blunders maken zijn ze goed in en als ze dan geld te kort komen verander je het belasting stelsel zodat de beter gesitueerden er NOG beter van worden en de harde werkers van de vloer nog meer achteruit gaan, en de mensen die dit land hebben opgebouwd na WOII moeten maar zien hoe ze het gaan doen, daar is al helemaal geen geld meer voor.

Ik baal er soms echt van om Nederlander te zijn maar aan de andere kant: zo slecht hebben we het nog niet, ook niet in deze tijd van crisis.

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 26, 2008 16:42

Maar... als je de aanschaf van een auto laat afhangen van 5 tientjes per maand vaste lasten ben je in mijn ogen geen liefhebber. Oude auto's voor dagelijks gebruik hebben vaak meer onderhoud nodig en ook dat kost geld, dus die schrapers die die 5 tientjes al te veel vinden zouden op dat onderhoud waarschijnlijk ook bezuinigen. .
Mee eens. Het zullen dan ook waarschijnlijk de klassieke lpg rijders zijn die het hardst lopen te schelden.
Gehad:

notton155
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 26, 2008 18:33

...Zucht er komt er tegenwoordig elke maand een bericht "volgend-jaar-mag-dit-en-dat-niet-meer". Wat zal er volgende week weer op ons afkomen? Vetbelasting op frikandellen en kroketten? Mensen die te dik zijn en zich binnen een cirkel van 100m v.e. snackbar bevinden, in overtreding zijn????
Laatst gewijzigd door notton155 op wo nov 26, 2008 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Dinky Boy
Miniaturista

wo nov 26, 2008 18:36

Een verbod op klagen daarentegen....

:P

notton155
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 26, 2008 18:38

Ik wilde net klagen dat de benzine te goedkoop is. Ik denk aan de staat....gnif gnif
Nu GT3.2-156SW1.8 -75 Epoca
Gehad:
Alfetta GT Alfetta GTV Alfetta 1.6 Alfetta 2.0 GTV2000(bert) 33 1.3 Giulietta 1.6 Giulia 1.3 Spider 2000 155 1.7 33SW1.5

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”