greyhound

RE: De naarste auto allertijden

vr sep 07, 2007 19:44

Hallo mensen,

Toen ik mijn eerste Alfa (een Giulietta 1.6 uit 1978) kocht, waren de commentaren van: Is die nog niet verroest? Wat waren we lollig. Ook een collega van mijn vader vond het nodig een duit in het zakje te doen. Uiterst grappig omdat de brave man geweldige scheurijzers als een Morris Marina 1300 coupe, een Austin Allegro 1300 (die met dat vierkante stuur) en een Pacer Wagon (zoals in Wayne's world) had gereden.
Een zoon van hem kocht twee jaar geleden een Opel Calibra 16V om op te knappen. Kom je helpen? Natuurlijk, want ik ben gek op auto's. Nadat ik 1 schroef van de achterbumper had losgedraaid, hoefde ik niet verder meer, want de achterbumper lag plots in zijn geheel op straat. Roest? Er was niets meer over achter de bumper. Natuurlijk roestte de Sud, maar denk ook aan de Golf 1, de Audi 80 van 1972, de Rovers, de Volvo's enz. enz.
Dezelfde collega vond het ook nodig mij te wijzen op het feit dat het typisch Alfa was dat mijn Alfa een keer niet wilde starten. De oorzaak was echter redelijk simpel, want mijn 6 jaar oude accu was gewoon kapot. En laat dat nou een accu van hetzelfde merk zijn geweest als in zijn toenmalige Opel (Bosch).
Ze laten je de keuze uit 6 auto's, maar wij weten allemaal dat je wel een harde schijf van meer dan 1 terra-byte kan vullen met ongelofelijke miskleunen. Nog een paar: VW 411/412, VW 1600 TL, VW Santana, Austin Balanza, Renault VelSatis.

Lekker blijven genieten van jullie Alfa en als weer eens iemand iets over het roest-imago wil zeggen: Gewoon negeren, want volgens die luitjes is het gras rood en een koe geel/groen.

Fijn weekend!!!

Greyhound :P

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr sep 07, 2007 19:56

De grootste ellende der tijden zoek ik steevast in de Franse hoek Chrysler 160-180, Talbot horizon, Citroen GS of de Bl-Groep zoals daar waren: de Metro, die nu inmiddels helemaal ondergronds is, die fijne Allegro idd en de Vauxhall derivaten Viva, Cresta ed.
Tuurlijk was de Sud slecht, ik heb persoonlijk mogen ervaren hoe ons 1.3TI-Tje ( Ja die mooie met chroombumpertjes )elke week lichter werd, maar er stonden wel zodanig veel karrevrachten rijplezier tegenover dat dat me nu een dikke 25 jaar jaar na afscheid (Hij mocht slechts 7 jaar worden) van dat ding nog bijstaat.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Wieking
Junior Member
Junior Member

vr sep 07, 2007 21:08

Als iets gebeurt met jouw Alfa, zegt de buurman: "Ha! Typisch Alfa!"

Als iets gebeurt met jouw buurmans auto, zegt hij: "Nou, dat kan toch gebeuren met alle auto's?"

Toch? :D
Hoe zwaar zal die Noor wegen?

Kosta
Guru
Guru

za sep 08, 2007 22:38

Ach, ik ga die discussies geeneens meer aan. De mensen die mij kennen doen het om me te jennen en de mensen die mij niet kennen roepen zulk soort dingen omdat heel Nederland het roept. Papagaaien dus !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo sep 09, 2007 15:33

@ Wieking: Tsja, van die Autoweek-mensen hou je nu eenmaal altijd...

Als ik ergens vertel dat ik afgelopen jaar probleemloos 35.000km zonder groot onderhoud heb gereden, kijken ze ook verbaasd dat ik dat met een Alfa 156 heb gered... Heb alleen banden, remblokken, een draagarmpje en olie vervangen...

Ik had zelf eigenlijk niet anders verwacht, want zo gaat het al jaren...
Elke auto moet je onderhouden en met elke auto kan je eens pech krijgen.

R11i

Re: RE: De naarste auto allertijden

di sep 11, 2007 11:22

@ Wieking: Tsja, van die Autoweek-mensen hou je nu eenmaal altijd...
Nou... ik heb dat forum weleens gevolgd, wat kunnen die pijpzeiken zeg...

Ach, als je op de vangrail zit te wachten op de ANWB heb je met een alfa tenmiste nog iets moois om naar te kijken..

AlfaFever

Re: RE: De naarste auto allertijden

di sep 11, 2007 11:40

Kever is schattig maar rijdt als een dweil. In de regen is remmen bijna onmogelijk zelfs! (voor thrillseekers is dit inderdaad leuk!)

(laatste 3 maanden een Bever als daily driver gehad... :oops: )
Flinke zak zand, of een trottoirband onder de voorkap doen wonderen :wink:

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 12, 2007 19:28

iemand hier de uitslag al van gezien trouwens? :roll:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”