Toen ik mijn eerste Alfa (een Giulietta 1.6 uit 1978) kocht, waren de commentaren van: Is die nog niet verroest? Wat waren we lollig. Ook een collega van mijn vader vond het nodig een duit in het zakje te doen. Uiterst grappig omdat de brave man geweldige scheurijzers als een Morris Marina 1300 coupe, een Austin Allegro 1300 (die met dat vierkante stuur) en een Pacer Wagon (zoals in Wayne's world) had gereden.
Een zoon van hem kocht twee jaar geleden een Opel Calibra 16V om op te knappen. Kom je helpen? Natuurlijk, want ik ben gek op auto's. Nadat ik 1 schroef van de achterbumper had losgedraaid, hoefde ik niet verder meer, want de achterbumper lag plots in zijn geheel op straat. Roest? Er was niets meer over achter de bumper. Natuurlijk roestte de Sud, maar denk ook aan de Golf 1, de Audi 80 van 1972, de Rovers, de Volvo's enz. enz.
Dezelfde collega vond het ook nodig mij te wijzen op het feit dat het typisch Alfa was dat mijn Alfa een keer niet wilde starten. De oorzaak was echter redelijk simpel, want mijn 6 jaar oude accu was gewoon kapot. En laat dat nou een accu van hetzelfde merk zijn geweest als in zijn toenmalige Opel (Bosch).
Ze laten je de keuze uit 6 auto's, maar wij weten allemaal dat je wel een harde schijf van meer dan 1 terra-byte kan vullen met ongelofelijke miskleunen. Nog een paar: VW 411/412, VW 1600 TL, VW Santana, Austin Balanza, Renault VelSatis.
Lekker blijven genieten van jullie Alfa en als weer eens iemand iets over het roest-imago wil zeggen: Gewoon negeren, want volgens die luitjes is het gras rood en een koe geel/groen.
Fijn weekend!!!
Greyhound