Wat betreft die OM 615 = 4 cilinder 200D W123Ik weet nog een w123 300td te staan met een bijna nieuwe motor - koude start lopen en gelijk stil liggen zonder enig walmpje.
Mag 1900 kg trekken - wereldwagen; ik kan het weten want ik heb bijna een ton met trailers met mijn tdTurbo gedaan - ja - zonder sleutelen ja....(olie-banden that's it)
die 5 cylinder diesel is het beste dieselblok wat de ster ooit gemaakt heeft - en wie mij hierin bestrijd is een leugenaar....![]()
Een Laro disco is een K**werkhok waarmee je meer sleutelt als bezig bent - ik heb er 2 gerestaureerd; laadvloer vervangen is binnenschermen vervangen dorpels etc etc... laten staan dus!
OM 616 = 5 cilinder 300D W123 evt. OM 616A is 5 cilinder 300D W 123 Turbodiesel
Heb je helemaal gelijk Tom, mijn Paps heeft 38 jaar bij de ster gewerkt als magazijnchef, nog zo'n kanjer van een motor is de OM 352 6 cilinder diesel in lijn met of zonder turbo o.a in de Unimog, meer dan een miljoen stuks van gebouwd dat men met motornummer OM 353 verder moest en de kanjers in de 408D en 508D diesels de motor OM 314 is ook zo'n 4 cilinder industriemotor.
Sorry voor off topic..
gr Roel
Vaak is het zo dat zulke motoren het chassis van dit soort busjes overleeft