Nee, ff serieus.
Voor mij is 't eigenlijk ook niet zo heel belangrijk hoe hard een auto gaat, maar 't gaat me om de manier hoe je dat beleeft. Ik heb al eens een weekendje in een Smart Roadster mogen sturen, en dat ding is in harde cijfers nou niet echt snel. Maar omdat je zo laag zit (+achterwielaandrijving) en zo krap opgevouwen zit lijkt 't alsof je zo veel harder gaat. 120 op de snelweg lijkt wel 170!
Ook met een oude Alfa heb ik dat. In rechte lijn leg ik het vaak gewoon al af tegen een beetje kleine middenklasser, maar zodra er een bocht komt dat vlieg ik er als 't ware voorbij. En als doe ik dat niet, voor mijn gevoel heb ik nog steeds 't idee alsof ik retesnel ben. Dát is voor mij balangrijk.
Lekker hard werken achter 't stuur, laat alles maar rammelen in 't interieur, laat er maar veel last zijn van windgeruis en een beetje nerveus weggedrag maken het allemaal wat spannender.
So true....een oude achterwielaangedreven Alfa is fun,kicks per km en veel werken (data is bijzaak). Gewogen en te licht bevonden> 155 pk under the hood.