Giulia555

RE: berlina vs giulia

zo jan 08, 2006 20:06

Berlina is veel leuker om mee te rijden. Redelijk rap, stiller, stukken beter werkende verwarming (tis een raadsel maar waar) en......grotere sliphoek....met andere woorden. Berlina rules!!!

prosper
Full Member
Full Member

zo jan 08, 2006 20:10

Neuh... Ik zou voor een Giulia gaan!!!

Alfarmada

zo jan 08, 2006 21:13

Giulia, zeker weten 8) 8)

En liefst eentje uit 1965 :wink:

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 08, 2006 21:27

welk roest het snelste?
156

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 08, 2006 21:49

Dat is met stip de berlina! Maar eerlijk is het niet, gezien de lengte van productie van beiden! :wink:
(Het is toch de bedoeling dat Nuova's ook meedoen? - daar hebben ook roestgevoelige series tussengezeten...)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Giulia555

Re: RE: berlina vs giulia

ma jan 09, 2006 08:20

Neuh... Ik zou voor een Giulia gaan!!!
heb je toch? :wink:

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 09, 2006 11:15

Een berlina is mooi................... totdat je er een Giulia naast zet en ziet hoe het had kunnen zijn...... :wink: Heb nooit in een Berlina gereden dus het oordeel blijft oppervlakkig....
Dirk - Giulia2000TS

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jan 09, 2006 20:06

Hoe zit eigenlijk 't verschil met onderdelenvoorziening tussen beide? Zijn die veel te krijgen, bepaalde types die moeilijker zijn?

En zijn veel onderdelen van Berlina's en Giulia's ook uitwisselbaar met andere modellen? (Berlina's met 1750/2000 GTV's en Spiders, en Giulia met GT Juniors en Junior Spiders)

Ik dacht in ieder geval dat bijvoorlbeeld een aandrijfas van een Berlina niet past op een Bertone i.v.m. de grotere wielbasis.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

di saronno
Newbie
Newbie

ma jan 09, 2006 20:34

Goed, daar gaan we!

Ik ben zo gelukkig geweest om met een 1300 super, een 1300 super met 1800 blok en met een 2.0 Berlina te mogen sturen. Allemaal als dagelijkse gebruiksauto's.
Mijn ervaring met de Giulia's: Jong en aantrekkelijk. De Berlina? goed gerijpt, ervaren en nog steeds mooi.

Wat mij vooral van de Berlina is bijgebleven is dat het weliswaar een wat "rustiger" rijdende auto kan zijn, maar dat je in de praktijk het volle vermogen van de twee liter vaak aanspreekt. Heel eerlijk gezegd vond ik de Berlina een brute, ietwat lompe auto die het vooral van z'n vermogen moet hebben en niet van het raffinement. En dat is, met een prima onderstel, onwijs lekker autorijden! :twisted:
Dan de Giula. Evenwichtige, dartele auto. Speels maar toch voorspelbaar. Ook onwijs lekker autorijden! :D
Wie er wint?
MIJN BERTONE !!!!! :lol:
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 09, 2006 20:54

Goed, daar gaan we!

Ik ben zo gelukkig geweest om met een 1300 super, een 1300 super met 1800 blok en met een 2.0 Berlina te mogen sturen. Allemaal als dagelijkse gebruiksauto's.
Mijn ervaring met de Giulia's: Jong en aantrekkelijk. De Berlina? goed gerijpt, ervaren en nog steeds mooi.

Wat mij vooral van de Berlina is bijgebleven is dat het weliswaar een wat "rustiger" rijdende auto kan zijn, maar dat je in de praktijk het volle vermogen van de twee liter vaak aanspreekt. Heel eerlijk gezegd vond ik de Berlina een brute, ietwat lompe auto die het vooral van z'n vermogen moet hebben en niet van het raffinement. En dat is, met een prima onderstel, onwijs lekker autorijden! :twisted:
Dan de Giula. Evenwichtige, dartele auto. Speels maar toch voorspelbaar. Ook onwijs lekker autorijden! :D
Wie er wint?
Nee, nee.. [-X Een Giulia met een 2 liter dusssss... :jumping:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 11, 2006 01:02

Berlina rules!

qua onderdelen voorziening: Hmmm.
Technisch: simpel, voor zowel Giulia als Berlina is zowat alles te krijgen.
Voor interieurdelen: Berlina: MOEILIJK!!!!
Wel nieuw, maar DUUR!
Plaatwerk; Giulia: Alles behalve onderfronten zo'n beetje nieuw te vinden. Deuren worden lastig.Veel reparatiedelen leverbaar.
Berlina: er is veel NOS in omloop, (new old stock), maar achterschermen laat staan reparatiedelen ervoor : :(
Motoren: zat in omloop, vooral de 2.0, je vindt ze vaak in ouwe opgeleukte en meane Supertjes.............
:D

Glaswerk: grotendeels gelijk, veel berlina's hebben getint glas.
reparatieplaatwerk voor berlina's bestaat niet, hetgeen niet erg is omdat alles toch vierkant is en derhalve weinig bewerking vereist.
een berlina kan beter sturen dan een Giulia, hoewel wat werk nodig.
En verder: Berlina Rules!!!!!!!! ( en helemaal met een TS motor!!!)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

prosper
Full Member
Full Member

wo jan 11, 2006 08:13

@ Giulia555: inderdaad heb ik ook. En ben er erg blij mee!!! Ik probeerde alleen iemand over de streep te trekken. Berlina is inderdaad luxer, en een betere reisauto, maar dan kan je ook een Saab of een Volvo nemen. Giulia dus!

Joel
Full Member
Full Member

wo jan 11, 2006 13:54

Ik rijd nu sinds 2.5 jaar een Berlina 1750 op LPG als (bijna) dagelijkse auto. Het hele jaar door, ongeveer 15dkm/jaar. Momenteel heb ik ook een Giulia, echter niet voor dagelijks gebruik. Maar hiervoor ook een Giulia gehad die wel dagelijks gebruikt werd. Ik kan dus wel goed vergelijken. Ik moet zeggen, de dagelijkse Giulia was heel leuk (1600 Nuova, Azzuro Le Mans, heel mooi snel torretje, brulpijpje, laag, breed, MEAN!) maar de Berlina rijdt stukken fijner (standaard, saai grijs, veel rol, comfi, stil). Op de snelweg echt heel fijn (140-145 km/h als kruissnelheid bij 4000RPM kan je rustig in alle comfort heel lang volhouden) maar in de bochten kan je ook leuk spelen (idd grote drifthoek zoals hier eerder gemeld). Wel wat soft en helt veel over, maar daar is wel wat aan te doen natuurlijk. Hoeft echter niet. Ik heb zelf korte veren en een dikke stabi liggen, maar heb het in al die tijd nog niet nodig gevonden het eronder te zetten.
Onderdelen is natuurlijk allemaal geen probleem, behalve dan plaatwerk. Er is geen imitatie spul zoals voor de Giulia.
Al met al echt een hele fijne auto, zeker voor waar jij hem voor wilt gaan gebruiken. Ik ben echt van de auto gaan houden en rijd er liever mee dan met m'n Giulia.
Echter, in een verder verleden heb ik ook een Alfetta serie 1 gehad, en die was misschien nog wel fijner.
GT 1600 Junior

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 11, 2006 13:58

Wie er wint?
:jumping:
:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jan 11, 2006 16:40

Trouwens Joel, laat jij de Berlina altijd 24/7 buiten staan? Ik rijd vaker altijd even om als ik ergens moet zijn (woon op St. Pieter/Jekerdal), alleen om even de Berlina te bekijken. Maar kun je 'm zomaar buiten laten staan? Vorig jaar ofzo stond er aan de overkant van de straat een tijdje een Bordauux-rode GT Junior 3e serie, die was toch wel redelijk gaar nadat ie een tijdje buiten stond. Maar geeft dit dan geen problemen met de Berlina? (zeker omdat plaatwerk moeilijk te krijgen is)

1 straat bij mijn school vandaan (in Heerlen) is ook iemand met een Berlina. Een donkergroene 1750. Ook nog in een best goede staat zo op 't oog. Die staat ook bijna altijd buiten, en wordt meen ik ook nog dagelijks gebruikt. Waren er maar meer van zo'n mensen...:roll: )

P.S.
Ik heb trouwens nog ergens een foto hier liggen die ik in de zomer heb gemaakt van bij jou op de oprit. Daar staat de groene Giulia (1300 TI meen ik) op de oprit, en daarvoor die Azzuro Le Mans Nuova, maar dan zonder bumpers en vol met roest. Ik zal eens kijken of ik heb ergens nog kan vinden.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”