frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: welke kleur op een SEI

ma okt 06, 2008 17:11

Idd dat blauw metallic, blu pervinca is dat volgens mij. Erg mooi op een Sei serie1.
Ga je voor een wat meanere auto (tikkie lage,r beetje grotere wielen) dan is lakzwart met gele carello's erg goed...Mijn zegen heb je iig! :lol:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 06, 2008 18:34

Ten eerste zou ik wel es foto`s willen zien van je nieuwste aanwinst. Want het wordt zo maar even tussen neus en lippen door geschreven hier. :wink:
Ten tweede is het spuiten van de auto in een nieuwe kleur een bak meer werk. Alles moet uitelkaar omdat hij van binnen en buiten gespoten moet worden. Het ligt er maar aan wat je dus wil.
Een zwarte Sei stond op het spettacolo dit jaar en dat was erg fraai. Donkerblauw is idd ook een mooie kleur voor zo`n statige sedan.

Matzwart rollen is ook een optie natuurlijk. :mrgreen:

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 06, 2008 19:55

dat brons-bruinige van de 159 8)

De gewone bruin die op de Sei geleverd is, is ook niet verkeerd. Gele lampies erin, en gaan 8)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma okt 06, 2008 20:26

Gewoon zwart. Ik kan me niet voorstellen dat dat nooit op een Sei geleverd is. Waarschijnlijk dus niet in NL, maar daar gaat het niet om, maar wel in andere landen dus. De zwarte Sei van het Spettacolo kom wel eens uit Kollumerzwaag komen en die is zeker 100% origineel. Ook lekker simpel: Zwart is zwart en poepiechique op zo'n limo. :wink:
Dan nog een paar sierlijke en zeker niet wrede velgen eronder en je hebt de auto zoals hij bedoeld was. :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 06, 2008 20:36

is het trouwens een serie 1 of 2?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: welke kleur op een SEI

ma okt 06, 2008 20:40

Gewoon zwart. Ik kan me niet voorstellen dat dat nooit op een Sei geleverd is. Waarschijnlijk dus niet in NL, maar daar gaat het niet om, maar wel in andere landen dus. De zwarte Sei van het Spettacolo kom wel eens uit Kollumerzwaag komen en die is zeker 100% origineel. Ook lekker simpel: Zwart is zwart en poepiechique op zo'n limo. :wink:
Dan nog een paar sierlijke en zeker niet wrede velgen eronder en je hebt de auto zoals hij bedoeld was. :o
Heb ik geen problemen mee...

De Giulietta is, met uitzondering van de TurboDelta, ook nooit in zwart geleverd. Hoort gewoon bij die tijd.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 06, 2008 21:33

Zwart is inderdaad zwart en maakt een grote limo klein.....en dat is nu juist zo jammer. Ik zou gaan voor een off zwart - dus diepdonker en tegen het zwarte aan. In mijn ogen een hemelsbreed verschil.
En ja - ik heb 17" Mille Miglia's in spaak liggen - weergaloos mooi onder een Sei.... 8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Animale Bianco
Full Member
Full Member

ma okt 06, 2008 21:52

Neem in je afweging de kleur van je interieur mee: sommige kleuren interieur & plaatwerk combineren beter dan andere. Verder heel belangrijk of je de wagen wil maken hoe jíj hem mooi vind, of dat je rekening wil houden met waarde behoud en betere mogelijkheden om hem later ooit te verkopen. Het is toch een model waarvoor je een liefhebber moet tegenkomen in dat geval, en ik denk dat die eerder gecharmeerd zijn van een zo origineel mogelijk exemplaar dan een met een -hoe schitterend ook- niet standaard geleverde kleur. ALS je voor een niet standaard kleur gaat, doe het dan heel grondig en zorg dat er werkelijk nergens meer de originele kleur terug te vinden is. Het donker blauw en donker bruin vind ik typische kleuren uit die tijd, en zullen hem erg goed staan. Met gele koplampen zou je het plaatje dan helemaal afmaken.

Welke kleur is je wagen eigenlijk, van binnen en qua interieur?
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Harrie
Member
Member

ma okt 06, 2008 22:59

Op een eerste serie sei vindt ik zilver metallic altijd erg mooi. Maar ook het bruin is erg apart. Zwart vind ik persoonlijk minder, zeker matzwart. Op een tweede serie vind ik rosso granata - zoals op mijn oude sei - erg chique, maar blauw ook.
Ik zou wel gaan voor een originele kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

di okt 07, 2008 10:16

Als je een vers gespoten Antraciet grijze wil zien, moet je even contact opnemen met Marco van Doorn. Rik Zuurbier kan je wel aan de contact gegevens helpen.

Schijnt overigens een hele mooie auto te zijn geworden. Heb hem zelf nog niet gezien.

delahayenator

Re: RE: welke kleur op een SEI

di okt 07, 2008 11:58

De Giulietta is, met uitzondering van de TurboDelta, ook nooit in zwart geleverd. Hoort gewoon bij die tijd.[/quote]
ff topic vervuiling,
maar de Giulietta is zeker weten in zwart geleverd geweest(in NL), want mn ouwe heer had een zwarte 1.8(helaas dus geen TurboDelta), en die was nagelnieuw toen ie m kocht.

Maar zwart is inderdaad ook echt niet verkeerd voor de Sei, maar net als een vorige poster al opmerkte, het is handiger om de auto in de kleur te spuiten die deze van origine al had. Vind dat zo'n Sei eigenlijk alle kleuren wel goed kan hebben. Heb nog niks gezien wat ik niet mooi vind. Zelfs het bordeaux-rood staat m erg goed. De details maken deze auto vind ik: mooi chroomwerk en een paar goeie wielen, en vooral ook gele koplampen.

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

di okt 07, 2008 16:13

mijn werd ooit eens serieus aangeraden om een alfa in plamuurkleur te spuiten, als je dan een roestplek, deukje of kras had kon je die zelf eenvoudig fixen :D Hándig joh !
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

Bartolli
Member
Member

wo okt 08, 2008 10:24

Het gaat hier om een Sei van de eerste serie in de kleur zilvergrijs. Op zich best mooi maar ik vind een donkere kleur veel mooier. Er zit nu een licht interieur in en dat blijft eerst ook zo. Mischien dat er later een zwart leren interieur in komt. Beiden vind ik mooi in een donkere auto. De bedoeling is idd om er gele koplampen in te zetten.

Oh en de sei staat idd bij Marco van Doorn, hij gaat er wat moois van maken. De antraciete die hij net klaar heeft is idd erg mooi.

Een origenele kleur valt idd wat voor te zeggen. Belangrijker vind ik dat het de auto goed staat en het liefst een Alfa kleur. Ik zit zelf te denken aan de kleur NERO FUOCO (821/A). Een kleur die is geleverd op de latere 156 en 147. Erg mooie metalllic kleur, het is Zwart met een vleugje bruin er doorheen. Zal em goed staan denk ik maar ik moet mn definitieve keuze nog maken.

Guilia tom ik ben benieuwd naar de milli miglias, heb je een fotootje? Mag evt. naar bartveurink@hotmail.com
166 2.4 JTD TI, 2004
GTV6 3.0 1986
Fiat Grande Punto, 2006
Ducati Monster S4R 2003
SCARB 2900

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 08, 2008 17:49

Zou ik eerder voor dat eerder genoemde Blu Scuro Ministeriale gaan.

Afbeelding
Staat best chique op zo'n grote kar.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 09, 2008 08:40

Das toch ook mooi he, zo'n 130! Prachtige wielen ook eronder! :thumbs:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”