KLIK
Maar daar gaat het niet om. Het punt is dat de bezitter van de oudere auto moet opdraaien voor een probleem dat door álle autobezitters wordt veroorzaakt.Voor mij als polderbewoner zie ik niet zo'n probleem. Als ik naar de stad wil, ga ik wel met de trein (wat zeg ik nu??!!) of parkeer mijn auto op een parkeerplaats aan de rand van de stad en ga verder met het ov.![]()
Helemaal mee eens!Maar daar gaat het niet om. Het punt is dat de bezitter van de oudere auto moet opdraaien voor een probleem dat door álle autobezitters wordt veroorzaakt.Voor mij als polderbewoner zie ik niet zo'n probleem. Als ik naar de stad wil, ga ik wel met de trein (wat zeg ik nu??!!) of parkeer mijn auto op een parkeerplaats aan de rand van de stad en ga verder met het ov.![]()
Waar namelijk niet naar gekeken wordt is een rit door het binnengebied wel noodzakelijk is. Ik mag met mijn oudere auto het binnengebied niet meer in terwijl ik misschien eenmalig een paar zware spullen wil afleveren/ophalen, terwijl een ander met zijn lompe SUV nog steeds iedere dag de kinderen naar een school op 800 meter van zijn/haar huis mag brengen. Dát klopt er niet.
De overheid moest zo nodig het openbaar vervoer privatiseren. Private ondernemningen proberen nu zoveel mogelijk munt te slaan uit de vervoersbehoefte en bezuinigen zoveel op onderhoud dat de politie bussen van de weg moest halen omdat ze allerlei veiligheidsgebreken vertoonden. Je hoeft niet lang te prakkizeren of die bussen 'schoon' waren.
Maar het is weer lekker makkelijk scoren zo. Kunnen we onszelf wijsmaken dat we er iets aan hebben gedaan.
Dat lijkt mij ook. Kan volgens mij menig moderne diesel niet tegen op.en wat zou ik met mijn klassieker op LPG het milieu aantasten? Schoner KAN niet!
Soort forum zeg maarIk baal er zo van dat je zo langzamerhand zoveel regels komen die je vertellen hoe je je leven moet leiden.....