Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

di feb 12, 2008 15:47

en weer een reden minder :wink:

KLIK

R11i

di feb 12, 2008 18:00

Zonder mij erg goed in te hebben gelezen in de zaak hier, ben ik er opzich wel van overtuigd dat we wat moeten doen om het mileu schoner te krijgen. We tasten met zijn allen nog in het duister over de eventuele gevolgen, dus better safe than sorry zeg maar...

Echter geloof ik niet echt in een systeem dat straft in plaats van beloond. Ik vertoef nu al een tijdje in Singapore en wat betreft het regelen van zaken kunnen we hier echt een voorbeeld aan nemen. (nu is het hier wel een stuk makkelijker uiteraard omdat je 1 land en 1 stad hebt)
Hier is de belasting die je betaald over een nieuwe auto lager dan bij een oudere auto, een auto aanschaffen van 10 jaar en ouder en je loopt leeg.
Mooi plan! Daar staat ook nog eens tegenover dat er goedkoop openbaar vervoer is geregeld, dat heel vaak en vooral op tijd rijdt! En je kan overal komen.
Stel nou dat dat nog niet goed is, dan kan je hier om de 3 seconden een taxi aanhouden die je voor een nuts & een snicker naar de andere kant van de stad rijdt, en daarbij kan je, als je zou willen ook nog voor een euroIV norm taxi kunnen kiezen waar je iets meer voor moet betalen.
Geweldige stad mij betreft!
Alleen, kijk je naar de huur van een woning schrik je je kapot, maar alla!

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 12, 2008 23:07

Goed werk Tommaso, ik laat die mossen maar in alle naden van mijn Alfa zitten en zal hem niet meer wassen :D
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

tommaso
Guru
Guru

wo feb 13, 2008 08:23

Ja wel grappig dat Amsterdam een probleem heeft dat ik even in dit topic voor hen heb opgelost.
Geen dank de rekening kan naar de BAM groep.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 19:00

Voor mij als polderbewoner zie ik niet zo'n probleem. Als ik naar de stad wil, ga ik wel met de trein (wat zeg ik nu??!!) of parkeer mijn auto op een parkeerplaats aan de rand van de stad en ga verder met het ov. :idea:

Enkel een forummeeting, zoals eerder door Roy van Gortel georganiseerd gaat een probleem geven.......... :(

:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Amsterdam doet oudere auto's in de ban!

wo feb 13, 2008 19:10

Voor mij als polderbewoner zie ik niet zo'n probleem. Als ik naar de stad wil, ga ik wel met de trein (wat zeg ik nu??!!) of parkeer mijn auto op een parkeerplaats aan de rand van de stad en ga verder met het ov. :idea:
Maar daar gaat het niet om. Het punt is dat de bezitter van de oudere auto moet opdraaien voor een probleem dat door álle autobezitters wordt veroorzaakt.

Waar namelijk niet naar gekeken wordt is een rit door het binnengebied wel noodzakelijk is. Ik mag met mijn oudere auto het binnengebied niet meer in terwijl ik misschien eenmalig een paar zware spullen wil afleveren/ophalen, terwijl een ander met zijn lompe SUV nog steeds iedere dag de kinderen naar een school op 800 meter van zijn/haar huis mag brengen. Dát klopt er niet.

De overheid moest zo nodig het openbaar vervoer privatiseren. Private ondernemningen proberen nu zoveel mogelijk munt te slaan uit de vervoersbehoefte en bezuinigen zoveel op onderhoud dat de politie bussen van de weg moest halen omdat ze allerlei veiligheidsgebreken vertoonden. Je hoeft niet lang te prakkizeren of die bussen 'schoon' waren.

Maar het is weer lekker makkelijk scoren zo. Kunnen we onszelf wijsmaken dat we er iets aan hebben gedaan.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 19:24

Maar daar gaat het niet om. Het punt is dat de bezitter van de oudere auto moet opdraaien voor een probleem dat door álle autobezitters wordt veroorzaakt.

Waar namelijk niet naar gekeken wordt is een rit door het binnengebied wel noodzakelijk is. Ik mag met mijn oudere auto het binnengebied niet meer in terwijl ik misschien eenmalig een paar zware spullen wil afleveren/ophalen, terwijl een ander met zijn lompe SUV nog steeds iedere dag de kinderen naar een school op 800 meter van zijn/haar huis mag brengen. Dát klopt er niet.

De overheid moest zo nodig het openbaar vervoer privatiseren. Private ondernemningen proberen nu zoveel mogelijk munt te slaan uit de vervoersbehoefte en bezuinigen zoveel op onderhoud dat de politie bussen van de weg moest halen omdat ze allerlei veiligheidsgebreken vertoonden. Je hoeft niet lang te prakkizeren of die bussen 'schoon' waren.

Maar het is weer lekker makkelijk scoren zo. Kunnen we onszelf wijsmaken dat we er iets aan hebben gedaan.
Helemaal mee eens! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 22:52

en wat zou ik met mijn klassieker op LPG het milieu aantasten? Schoner KAN niet!
Een oude auto die het prima doet weggoien en een nieuwe kopen, DAT is pas het milieu verpesten. Kijk eens naar de kilojoules nodig om een nieuwe auto te produceren, tegenover mijn oudje rijdend te houden. En dat op LPG, schoner is er niet behalve waterstof.
Elekrtische auto's? Nonsens. Waar komt die stroom vandaan? Een bruinkoolcentrale in Duitsland bijvoorbeeld?

Wat een airheads in de wereld, en die moeten mij vertellen hoe en wat? Kansloos!
Zo verschrikkelijk. Ik zou aan de ene kant best wel de politiek inwillen. Aan de andere kant,ik denk dat ik daar teveel realist voor ben. Ik kan me gewoon niet ZO stom voordoen.

:roll:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Rogier156
Full Member
Full Member

wo feb 13, 2008 23:30

en wat zou ik met mijn klassieker op LPG het milieu aantasten? Schoner KAN niet! :roll:
Dat lijkt mij ook. Kan volgens mij menig moderne diesel niet tegen op.
Ik baal er zo van dat je zo langzamerhand zoveel regels komen die je vertellen hoe je je leven moet leiden..... :angry:

Roeltje 164

do feb 14, 2008 00:21

Ach 020 daar kom ik toch nooit, so whatever!!!

Andretti Molletti

do feb 14, 2008 22:10

Ik baal er zo van dat je zo langzamerhand zoveel regels komen die je vertellen hoe je je leven moet leiden..... :angry:
Soort forum zeg maar :twisted:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do feb 14, 2008 22:32

:jumping:

:wink:

valt best mee Dre.
niet teveel piepen!

rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

do feb 14, 2008 22:49

85% vd vervuiling van een auto vindt plaats tijdens gebruik... dus een oldtimer: kansloos... alleen geschikt om te recycelen zeg maar...

Misschien zou dat geschreeuw "ik weet alles beter" eens over zijn als we bronvermelding doen:

http://www.ilea.org/lcas/taharaetal2001.html
http://www.hybridcars.com/total-cycle-impact.html

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do feb 14, 2008 23:14

Prius Rules !!!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do feb 14, 2008 23:17

Die advertentie voor (in mijn geval) een Chevy Silverado 1500 Crew Cab ziet er wél een beetje vreemd uit (bij de 2e link)
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”