Das de eerste Fiat. Mi is de 75 de laatste echte Alfa, maar ik ben bang dat er nu een heftige discussie losbreekt..Wel knap dat jullie al kunnen zien hoe de 149 eruit gaat zien op basis van deze foto's !
Ik meen dat Fiat half jaren tachtig Alfa Romeo gered heeft van de ondergang omdat ze er zelf nogal een flinke puinhoop van gemaakt hadden dus lijkt het me logisch dat ze een flinke vinger in de pap hebben.
Een 164 is toch Croma, 9000 en Thema ? En voorwielaandrijving. Daar hoor ik niemand over.
Het missen van "Alfa-identiteit". Kan iemand mij uitleggen wat daarmee bedoeld word ?
Leo.
Eerlijk gezegd is mijn interesse in het merk met de komst van de 164 in een dalletje gekomen waar men pas met de 156/147 uit omhoog begon de krabbelen. Grappig dat Harry de 147 heeft omgeruild voor een 1 serie. Ik kan alle argumenten begrijpen. Het enige wat aan die auto ontbreekt is een stukje "emozione", maar voor de rest had DAT gewoon de "Nuova 147" moeten zijn natuurlijk.
Alfa identiteit : Een auto waar je warm voor loopt als je van autorijden houdt en waar een Alfa badge op zit.