wie weetIk hoop dat voor mij de tijd eens aanbreekt dat een moderator mijn auto eens aanprijst!
Wat Roeltje ? Dat ze mij op mijn jonge leeftijd Mammie noemen ?Ik vind dat het niet kan....
Nee nee hoor absoluut niet hoor....Wat Roeltje ? Dat ze mij op mijn jonge leeftijd Mammie noemen ?Ik vind dat het niet kan....![]()
Bedankt dus iedereen voor de al dan niet positieve bijdragen . Ben benieuwd wat de jongen hier zelf van zal vinden .
Zo is dat BertHeb ze beide gereden, 155 was wat nieuwer, en luxer,hele fijne auto om te sturen, maar zodra je in de 75 stapt merk je dat dit een meer rijders-auto is.. Moeilijke keuze hoor
Hiervoor moet je al niet vrezenIk heb een kameraad van me vorig jaar ook in een 75 geluld. Kocht zich welliswaar "maar" een 1.8 Imola, maar een werkelijk schïtterend aparaat. 60.000 gelopen, kofferbak en achterbank nog nauwelijks gebruikt, onder de kap nog als nieuw etc. Ding reed ook echt fantstisch goed Maar heb echt super spijt ervan dat ik 't gedaan heb. Als je ziet wat er nu nog van die auto over is...
Opsomming?:
- 700w Subwoofer achterin (fomaatje verhuisdoos XL) + 2x 300w boxen voorin
- grote witte achterruit-sticker
- binnen 1 dag 2x in de zelfde bocht eruit gevlogen op nat wegdek. Resultaat: 1 Azev-velg kapot, kromme draagarmen en remschijf. Heeft daar 4 maanden mee doorgereden! Auto trok volledig naar rechts bij 't remmen!![]()
Rijdt nu al half jaar rond op 3 azevs en 1 standaardvelg (met andere bandenmaat)
- interieur en kofferbak onder de verf (doet de schildersopleidng)
- motor "tikt" als een gek. Doet nooit warmrijden. Toen ik zei "eerste 20 min max 3500rpm" deed hij dat, maar wel plankgas tot 3500rpm!
- bij nat weer remt ie zo hard al ie kan en probeert dna met piepende banden te stoppen
- doet soms zonder warmrijden donuts draaien op een lege parkeerplek
- al 2 maal een deuk in de bumper gereden
- de hele auto zit verder ook onder de krassen
Laatst had ie voor de grap een pijp van een oude schoorsteen op z'n uitlaat geprikt...
Welkom G 55 AMG .eerst en vooral ga ik jullie allemaal bedanken voordie interessante reply's hier
Spiderveloce heeft mijn situatie al vrij goed geschetst... maar ik ga hier toch even met de deur in huis vallen en er maar op wijzen dat het de 75 is die mijn voorkeur draagt![]()
![]()
Ik was eigenlijk niet zozeer op zoek naar een Alfa, ik heb vrij weinig merkenvoorkeur. Vroeger was ik vooral fan van het merk met de ster, maar dat is de laatste jaren wat uitgebreid naar meerdere merken.
Hetgene waar ik wél naar op zoek ben, is een wagen die rijplezier verschaft, en eveneens hopen karakter uitstraalt. Voordien had ik een mercedes 190, en dat was een wagen die voor mij goed aan m'n eisen voldeed, maar ik wil graag ook eens bij andere merken gaan neuzen. En eigenlijk zijn er voor het moment maar 2 andere wagens die hetzelfde bieden, en ook in m'n budget vallen: bmw E30 (sorry) en... de Alfa 75.
Ik weet dat de 155 iéts betrouwbaarder is, hij minder gevoelig is voor slecht warmrijden, je er minder rammels bij krijgt etc., maar al die zaken neem ik voor lief.
Ook dat een Alfa 75 scherper uit de hoek kan komen met z'n RWD en transaxle-opstelling neem ik er graag bij, ik ben namelijk op zoek naar een wagen waar ik écht mee kan leren rijden en dat RWD-plezier kan ervaren
Het enige wat voor mij een toch wel enigszins belangrijk punt is, is dat de wagen toch redelijk betrouwbaar moet zijn. Rammelen mag, maar als ik er 's ochtends mee naar school wil vertrekken (ik ben nog student), moet hij wel starten.
Maar ik vermoed dat dat bij een goed onderhouden 75 niet direct problemen mag opleveren, of zit ik mis?
Ik heb ook dat ander 75-155 topic eens doorgenomen, en het lijkt dat als het aspect 'daily' en 'weinig rijervaring' even buiten beschouwing wordt gelaten, de 75 toch vrij overtuigd als favoriet naar voor wordt geschoven.
Als ik ergens een knappe 75 vind, dan zou dat voor mij ook een wagen zijn die ik op wat langere duur wil houden. Ik geloof er in dat die mij hopen plezier kan geven, en met evenveel plezier steek ik dan de handen uit de mouwen om haar op punt te zetten.
Een 155 daarentegen zou een 'tijdelijke' daily zijn, zodat ik tegen de zomer ofwel er iets bij koop voor de échte fun (wat ik gezien m'n financiële situatie niet zo direct zie gebeuren), ofwel dat die 155 dan plaats moet ruimen voor een wagen die mij zowel als daily kan dienen, alsook kan instaan voor het nodige overstuur- en circuitplezier. Waarbij ik dan naast de 75 terugdenk aan 190E 16v, E30 325i, P944 of zelfs een Delta Integrale. Namen die jullie als Alfisti misschien liever niet zien vallen, maar die voor mij wel redelijk bij elkaar aansluiten
Zéér begrijpelijk dat je dat aanhaalt.... maar anderzijds zoals je zegt, 'in een 75 leer je natuurlijk echt sturen'.Jongeman, dus ik stel me iemand voor met weinig of geen rijervaring, dan denk ik toch aan een 155. Kwestie van het ultieme Alfagevoel met een 75 niet tegen een boom te beleven...Alhoewel, oefening baart kunst, met zo'n 75 leer je natuurlijk echt sturen...
Nou overdrijf ik wel, maar ik begin 75'ers al een beetje zonde te vinden om dagelijks te gebruiken...155 is goeie dagelijkse wagen, niet de roest ellende van een 75 enz..
ik vrees eerder 'en nu HOP achter je boeken'Welkom G 55 AMG .![]()
Je verwoordt dat heel goed en ik hoop dat je je hier snel op dit forum zal thuisvoelen . Voel je niet beschaamd om vragen te stellen . Er zitten hier heel wat lieverds met massa's technische en andere kennis die je graag willen helpen .![]()
En nu HOP naar het te koop gedeelte .