Hey het is geen 75Extra staal om datgene wat wegroest te compenseren?
Sorry![]()

ook sorry

Hey het is geen 75Extra staal om datgene wat wegroest te compenseren?
Sorry![]()
1290kg voor mijn 155 met LPG-G3...Ik heb me ook altijd verbaasd over het erg hoge gewicht van de 145, 146 en 155. Waar zít hem dat toch in?
Dat verklaart je onderschriftIk doe zelfs mee voor 1350kg...... Vandaar ook die 1 op 6 natuurlijk
een golf doet qua bochtengedrag niet veel onder voor een 33 hoor,Een 33 is dan ook een leuk gooi-en-smijt-autootje om golfjes mee te verbazen, een 155 is meer een reiswagen lijkt me. Hangt er dus nogal vanaf wat je wilt, welke 'fijner' is.
(alhoewel ik wel vermoed dat een 155 minder problemen aantrekt ivm een 33... )
pff dan vind ik mijn 155 idd meevallen.@Vetkaai: 1195 kg voor een 155 TD vind ik meevallen, zeker als je bedenkt, dat de 145 TD maar 10 kg minder doet!
Zeker, en ik moet beschamend toegeven dat ik ook weleens wat opmerkingen heb gemaakt over een fiat 155 enzovoorts.Mooi Richard !
Laat ze maar zeuren hier Ik heb een "echte" Alfa (Bertone), 2 mietjes-alfa's (FWD dus) en een nep alfa fiat dinges 156 (omschrijvingen gedistilleerd uit diverse Alfa-uitspuug topics alhier ). En 't zijn alle 4 fijne, mooie wagens. HA !
Ze worden alle 4 voor andere doeleinden gebruikt en dit naar volle tevredenheid.
nou ja, dan ben ik dus niet de enige die dat niet fijn vindt ? t is zo... besluiteloos. alsof je een citroën cx kruist met een bolderkar.Wat jij aan een Golf IV voelt is slappe vering en harde demping. Vreemde combi, he?
Kijk voor de spulletjes eens bij:De auto eens goed gewassen, en ik ben tevreden.
de auto ziet er nog redelijk netjes uit, wel wat krasjes en kleine deukjes en wat steenslag..
maar vanaf een afstandje of 's avonds zie je dat niet![]()
schiet nog wel eens wat fotootjes als ze ook gepoetst is.
nu eerst eens een lijstje maken van wat ik nodig heb :
- goede eindemper en middendemper
- bestuurders deurklink (afgebroken)
- setje handremkabels
- koppelingsset
- distributie set
- zooitje filters en vloeistoffen
- goede kachelradiator
ik hou mezelf heus wel bezig hoor
Dat is ook de reden geweest dat ik na een 156 weer terug ben gekomen bij een 155.Hmm, ik denk toch wel eens met weemoed terug aan m'n 155 2.08v met leuk onderstel, dik uitlaatje en wat aangepaste remmen. De 156 1.8 die ik erop inruilde maakte eigenlijk niks bij me los, behalve de looks dan.
groetz, wims