Kosta
Guru
Guru

Re: RE: Nep Alfa?

di mei 01, 2007 16:01

Ik vond het wél een leuke grap. Des te pijnlijker dat er een kern van waarheid in zit.

Nog jammerder is het vast te stellen dat een 156/GT beter rijdt dan een Brera/159... dat is wel erg triest.
Wat bedoel je met beter? Alle autobladen zijn het erover eens dat de 159 weer een stukkie beter stuurt dan de 156 en GT. De Brera is de tegenvaller en dan vooral de 3.2 v6 .
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Nep Alfa?

wo mei 02, 2007 16:45

ik word een beetje moe van al dat gewouwel over echte alfas

alfa is nooit echt geweest, altijd maar een consortium van geldschieters met passie die geld wilde verdienen. maarja dat gaat nou eenmaal niet samen.
vroeger waren de alfas al geen alfa, het enige wat alfa deed was een blokkie maken en een frame-pie en de bedrijven touring, zagato, bertone of pininfarina maakte daar een koetswerk omheen. dus toen was het ook alleen maar het embleempie wat het deed.
tegenwoordig heb je idd fiat, dat moet ook wel want anders bestaat er gewoon geen alfa meer (al is het dan alleen maar het "embleem")
en dan nog, de alfas worden tegenwoordig echt gestiled door centro stile alfa romeo ef door een van de andere ontwerphuizen. alleen die ontwerphuizen worden wel geconfronteerd met het strenge alfa regime.
dus rijden we nou echt in een nep alfa??? of is het gewoon een alfa romeo waar we met zn alle zo trots op zijn????

ik ben er trots op iig dat ik in een auto rijd waar 90% van de mensen denkt "die is fucking mooi"
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

GTVke
Full Member
Full Member

wo mei 02, 2007 20:41

Als Alfa / Fiat morgen besluit een Skoda chassis te gebruiken met daarop een door Centro Stile ontworpen koetswerk en een Mazda motor in het vooronder en natuurlijk voorzien is van het Alfa embleem dan is dat volgens jullie een Alfa Romeo ??
Centro Stile bestaat trouwens al sinds '55 en is verantwoordelijk voor héél wat meer ontwerpen als alleen de hedendaagse .

Ach , ik hou er gewoon over op , ik ben hier duidelijk niet op men plaats .

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo mei 02, 2007 21:05

Als Alfa / Fiat morgen besluit een Skoda chassis te gebruiken met daarop een door Centro Stile ontworpen koetswerk en een Mazda motor in het vooronder en natuurlijk voorzien is van het Alfa embleem dan is dat volgens jullie een Alfa Romeo ??....
Die ´Alfa´ zou aan mijn neus zo voorbij mogen gaan !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

marcmilano

wo mei 02, 2007 21:18

Kan de discussie over echt/nep goed begrijpen, voor de echte liefhebbers doen de drastische veranderingen best pijn. Toen in de jaren '90 de 155 uitkwam, gevolgd door de 145/146, dacht ik dat Alfa voor mij definitief had afgedaan. Maar ik moet toegeven dat ik de 156 en de GT weer erg te pruimen vond/vind. De Brera is ook niet echt lelijk in mijn ogen, hij valt alleen wat tegen na het beter geslaagde concept, en de 159 is zelfs erg mooi (alleen de specs en dan vooral het gewicht vallen natuurlijk enorm tegen). Met de 8C in het verschiet hebben we zelfs weer zicht op een heuse klassieker! :D

tommie
Guru
Guru

wo mei 02, 2007 21:58

Ik vond het wél een leuke grap. Des te pijnlijker dat er een kern van waarheid in zit.
Doet zeker pijn... Te meer als je ziet dat een BMW 1 serie bijvoorbeeld het erg goed oet. BMW is toch wel 1 van de grootste rivalen geweest van Alfa. Momenteel kun je enkel vaststellen dat Alfa dar het onjderspit toch wel ardig gedolven heeft :cry:

@Tommie: is ook een Fiat 156. Nog steeds. Heb er voor gekozen liever minder, dan wel met meer pijn te rijden, dan nog 1 dag in zo´n gebakje gezien te worden. Vandar de 75 (met stuurbekrachtiging helas, maar anders kan ik helemaal niet meer rijden)

Nog jammerder is het vast te stellen dat een 156/GT beter rijdt dan een Brera/159... dat is wel erg triest.
ik dacht ik breng het netjes ;) nee, maakt me niets uit qua styling.. ik vind de 159 ontzettend mooi, vond ik de 156 ook al toen ie net uit was! het is onderscheidend, en dat is wat altijd synoniem stond en staat met alfa romeo! qua rij ervaring kan ik niet erg hard meepraten, ik heb redelijk wat kilometers gemaakt met mn 75 en heb nu dus een 164, maar deze ken ik ook nog niet echt. het is alleen maar te hopen dat een auto als de 156 een zelfde status gaat krijgen als de giulia nu heeft bijvoorbeeld ;)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:14

Kijk, in tegenstelling tot de technische kennis, is het commercieel inzicht hier soms behoorlijk bedroevend. Wij, liefhebbers, zijn in de minderheid met onze "eisen" hoor :wink: Verkoopt de 159 ? JA, en goed ook ! Althans hier in België. Neem aan ook in NL ?
Dus, commercieel is AR goed bezig. Is dat dan belangrijk ? JA. (ook al vinden wij dat niet prettig)

Hoor ik daar iemand zeggen "jamaar BMW maakt nog wel rijders auto's en die verkopen ook"...inderdaad, heren...BMW kan het zich veroorloven: ZIE HET ONDERSCHRIFT VAN FRANKALFA !!!
AR wordt door jullie afgerekend op het feit dat ze trachten mee te roeien met de stroom en niet tegen de stroom in....Helaas (voor ons) de ENIGE manier om het bedrijf gezond te houden.
En dat ze het nog KUNNEN, hebben ze, naar mijn mening, bewezen met de 8C. Alleen, zou deze techniek ook mogen worden toegepast in een auto die iedereen kan kopen (tenminste, iedereen die 'm kan betalen)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:17

Hoor ik daar iemand zeggen "jamaar BMW maakt nog wel rijders auto's en die verkopen ook"...inderdaad, heren...BMW kan het zich veroorloven: ZIE HET ONDERSCHRIFT VAN FRANKALFA !!!
BMW heeft dat verdiend door vast te houden aan hun technische concept. Een hele prestatie, want in de jaren 70 wou je ook bij BMW geen manager zijn, net als bij Alfa niet. Wat een crisis.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:25

BMW was / is kapitaalkrachtig genoeg om dat te doen. Alfa kan zich dit niet veroorloven, want ze slepen namelijk een zware erfenis met zich mee...Een erfenis uit het zuiden :wink: Iets waar het merk nog steeds dagelijks op wordt afgerekend door de "grote massa" en waardoor ze zich niet kunnen veroorloven tegen de stroom in te roeien. Nog zo ééntje en 't is afgelopen hoor. Wat ik hoop is dat ze nu hun marktpositie behoorlijk aan het verstevigen zijn, een goede reputatie trachten op te bouwen, om dan binnen x-aantal jaren OOK eigenwijs uit de hoek te kunnen komen. En die tijd gun ik ze. De dag dat Frank's onderschrift opgaat voor AR, zijn voor mij een mooie dag zijn.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:29

Dat zeg ik, in de jaren 70 was het bij BMW ook bepaald geen feest waar je zelf alleen nog maar de ballonnen op hoefde te hangen. En toen hebben ze daar een paar goede beslissingen genomen qua productontwikkeling en bouwkwaliteit, en Alfa een paar verkeerde... en moet je 35 jaar later zien.

Alfaholica
Member
Member

wo mei 02, 2007 23:32

Kan de discussie over echt/nep goed begrijpen, voor de echte liefhebbers doen de drastische veranderingen best pijn. Toen in de jaren '90 de 155 uitkwam, gevolgd door de 145/146, dacht ik dat Alfa voor mij definitief had afgedaan.
Vind je dat nu nog steeds van de 155 en de 145/146??
ik dacht ik breng het netjes Wink nee, maakt me niets uit qua styling.. ik vind de 159 ontzettend mooi, vond ik de 156 ook al toen ie net uit was! het is onderscheidend, en dat is wat altijd synoniem stond en staat met alfa romeo!
Ik loop nog niet zolang mee in het "Alfa-circuit". Mijn eerste alfa was een 33, en ik rijd nu in een 146. Toch vind ik de 146 onderscheidend als ik naar de auto's kijk van ca. 10 jaar geleden. Als ik mijn 146 tussen auto's zie staan van ca 7-10 jaar geleden (en soms van deze tijd) dan vind ik de 146 nog steeds een bijzonder model (en of je hem nu mooi vind of niet, dat is een andere vraag, ik geniet er iig nog elke dag van als ik hem naast andere auto's zie staan) en hij onderscheidt zich zeker van andere merken qua styling.
159 2.0 JTDm TI SW 2012 (2024-....)
2018-2024 een groot zwart gat
156 1.9 JTD 16V SW Progression 2004 (2009-2018)
146 1.6 TS 16V Lusso 1998 (2002-2009)
33 1.4 IE Imola 1994 (R.I.P.)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:34

Klopt Yuri, TOEN is het fout gegaan. Maar ten gevolge daar van, ben ik het er niet mee eens dat ze NU fout bezig zijn. Naar omstandigheden zijn ze nu erg goed bezig. Met het imago van het merk op te krikken bij jan-met-de-pet. Alleen worden wij, liefhebbers, daardoor ff in de kou gezet. Het zij zo, ik begrijp de commerciele strategie.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 02, 2007 23:39

Dan zijn we het eens 8) En natuurlijk heeft Alfa gelijk dat ze bouwen waar de nieuwkoper/leaser de beurs voor trekt. De meeste liefhebbers kunnen/willen geen nieuwe auto kopen. Hebben ze niks te prutsen...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mei 02, 2007 23:42

Kortom: er motten centen binnenkomen, zowel bij de liefhebbers als bij Het Merk :wink:

Prima te begrijpen toch?
It's not easy, being green (kermit)

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do mei 03, 2007 00:10

Doet zeker pijn... Te meer als je ziet dat een BMW 1 serie bijvoorbeeld het erg goed oet.
OK maar ik ben nog steeds naar het eerste punt aan het zoeken wat mij bevalt aan de 1
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”