Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Bah, lelijk toch: deel 2

di feb 28, 2006 19:56

Allez Hop

Via de vertaalmachine naar het Engels:

Motor transmission yet not only the Soundcharakteristik of the Brera-drive remains behind the high expectations back. The new V6 hangs simply not so biting on the gas how one was lived it by the Alfa-Sechszylindern until now. In the kernel, the new drive of the Australian GM-daughter of lovely comes and is used also in Saab and Opel. Yet in spite of various modification and sign typical voting, that impetuous temperament that one expects of an Alfa is missing the motor. The V6 causes often exerted and reaches its maximum speed first after long start. Guilt on that is the too long translation of the fifth and sixth gear. A praise earns meanwhile the knackige control. That the 3,2-Liter proves to be the thirstiest motor in the test, costs it further points. The exotic Wankel-engine of the Mazda RX-8 requires holds to be sure more numbers of revolutions in order to unfold its achievement, but in consideration of its comparatively directed 231 HP the quirlige circle piston motor more than valiant with. The sawing sound is typically for the building type and steps never unpleasant into the foreground. The hoarsely sounding V6 of the Nissan takes recently luxurious 301 HP out of 3.5 liter Hubraum. Correspondingly clearly the Z decides the Sprintwertung for. Its control operates with extremely short ways, and the gradation of all six gears fits perfectly to the bulligen torque progress. The gears five and six want to be inserted however with concentration because the gearing of the Nissan in this Schaltebene can be sorted only hakelig.

Load dynamics stern drive or all wheel drive: which Antriebskonzept is suitable best for a sporting method? While both Japanese on the classic back wheel drive set, the Italians with the Brera 3.2 Q4 want to show why a modern all wheel drive with gates-Differenzial is capable. Traktion is thanks to all wheel drive naturally no problem. Even with turned off ESP, none of the wheels turns in the speedy conveying through. In the wild agitated become over the Handling-Parcours the boundaries the Italian load dynamics however quickly shown. The control works so indirectly and callous that a passing through of curves with a single steering wheel impact is hardly possible. The driver must undertake permanently corrections at the ruffle. In addition a so clear bias associates itself for understeering that the Brera can be brought only by controlled gas withdrawal again on the correct course. But caution: the foot slips too quickly of the accelerator, receipts the Italian this with violent breaking out of the stern. Only he, who stands in the correct moment again on the gas, can avoid a Dreher. Fast direction changes as well as in the Slalom the Brera likes consistently not at all. On the one hand the stern does not break out comes in the successive load changes strongly, on the other hand the driver because of the large Lenkwinkel with the direction corrections after. He who lets turned on the ESP, moved to be sure on the certain side, becomes to be sure so early on brake that the term load dynamics not really is mounted. How it goes, the 350 Z shows. It glues formally on the asphalt, tends basically for easy understeering and changes this bias first in most violent gas use in overcharging. This happens however so softly that it rescues no danger at all for the pilot. In the opposite: who on that first once adjusted has itself, can enjoy each quantity of load pleasure on closed off streets. Supported this method becomes of a directly acting control, that transfers each command immediately in direction changes. And even with turned on ESP, it precedes speedily because the electronic helpers comparatively softly use. Similar applies also to the Mazda, that acts almost yet more neutral than the Nissan, to be sure so much Grip at the rear axle does not construct although also the RX controls-8 a Sperrdifferenzial. Caution is offered to be sure if in an easy bend braked will must. In such situations, the Mazda reveals a clear bias for rolling. And then also the control that very directly acts originally becomes, the problem because the driver is tended to turn in to strongly. Large plus: the RX-8 enables the shortest brake ways.

En via dezelfde vertaal machine van het Engels naar het Nederlands... Tjonge jonge.. nu blijft er echt niets meer van over..

De motoruitzending nog niet alleen de Soundcharakteristik van de Brera-Rit overblijfsel achter de hoge verwachtingen rug. De nieuwe V6 hangt eenvoudig niet zo bijtend op het gas hoe een door de Alfa-Sechszylindern het tot nu werd geleefd. In de kern de nieuwe rit van de Australische GM-DOCHTER van mooi komt en is ook in Saab en Opel gebruikt. Nog ondanks verschillende wijziging en onderteken typische stemming, dat heftige temperament dat een van een Alfa verwacht, mist de motor. De V6 veroorzaakt dikwijls aangewend en bereikt zijn maximale snelheid eerst nadat start snak. De schuld waarop de te lange vertaling van de vijfde en zesde uitrusting is. Een lof verdient ondertussen de knackige controle. Dat de 3,2-liter bewijst de dorstigste motor in de test, kosten het verder te zijn richt. De exotische Wankel-Motor van de Mazda RX-8 vereist macht om zeker meer aantal revolutien om te zijn om zijn prestatie te ontvouwen, maar gezien zijn leidde vergelijkend 231 HP de quirlige cirkel zuiger motor die meer dan is moedig met. Het ziende geluid is typisch voor het gebouw type en stapt nooit onaangenaam in de voorgrond. De hees klinkende V6 van de Nissan neemt onlangs luxueus 301 HP uit 3,5 liters Hubraum. Overeenkomen duidelijk beslist de Z de Sprintwertung voor. Zijn controle bedient met bijzonder korte wegen en de gradatie van alle zes uitrustingen aanvallen perfect naar de bulligen torsie vooruitgang. De uitrustingen vijf en zes willen echter met concentratie ingevoegd worden omdat het uitrusten van de Nissan in deze Schaltebene enkel hakelig kan gesorteerd worden.

Lading dynamica strenge rit of alle wiel rit: welke Antriebskonzept is geschikt best voor een eerlijke methode? Terwijl beide Japans op het klassieke rug wiel rit stel, de Italianen met de Brera wil 3,2 Q4 waarom een moderne alle wiel rit met poort-Differenzial is bekwaam tonen. Traktion is, bedankt naar alle wiel rit natuurlijk geen probleem. Zelfs met schakelde buitenzintuiglijke waarneming uit, levert geen van de wielen de snelle overbrengen door in. In het wilde dat gegeagiteeren wordt wordt over de Handvat-Parcours de grenzen de Italiaanse lading dynamica echter schrikt vlug. De controle werkt zo indirect en verhardt dat een voorbijgaan door van bochten met een enkele stuurrad inslag amper mogelijk is. De bestuurder moet permanent correctie aan de ruche ondernemen. Bovendien een zo vooroordeel partners zich voor understeering opklaart dat de Brera enkel door gecontroleerde gasterugtrekking opnieuw op de correcte cursus kan gebracht worden. Maar waarschuwing: de voet zakkenen te vlug van de versneller, ontvangstbewijzen de Italiaan dit met gewelddadig brekend van het hek uit. Enkel hij, die in het correcte moment opnieuw op het gas staat, kan vermijden een Dreher. De snelle richting verandert evenals in de Slalom de Brera houdt van consequent helemaal niet. Aan de ene kant breekt het hek niet uit binnenkomt de opeenvolgende lading veranderingen sterk, aan de andere kant de bestuurder wegens de grote Lenkwinkel met de richting correctie na. Hij die letballen de buitenzintuiglijke waarneming inschakelden, beweeg zeker op de zekere zijde te zijn, wordt zeker zo al vroeg rem te zijn dat de termijn lading dynamica niet echt bestegen is. Hoe gaat het, de 350 Z vertoningen. Het lijmt formeel op het asfalt, is geneigd eigenlijk voor gemakkelijk understeering en verandert dit vooroordeel eerst in de gewelddadigste gasgebruik in te veel aanrekent. Dit gebeurt echter zo zacht dat het geen gevaar aan alle piloten redt. In het tegendeel: wie op dat eerst eenmaal zich geregelde heeft, kan van elk hoeveelheid van lading genoegen op gesloten van straten genieten. Steunde deze methode wordt van een rechtstreeks handelende controle, brengt dat elk bevel onmiddellijk in richting veranderingen over. En zelfs met schakelde buitenzintuiglijke waarneming, het voorafgaat snel in omdat de elektronische helpers vergelijkend zacht gebruiken. Gelijkaardig past ook naar de Mazda toe, die bijna nog neutraaler handelt dan de Nissan, om zeker zo veel Greep aan de achteras te zijn bouwt hoewel ook de RX controleert-8 per Sperrdifferenzial niet. De waarschuwing wordt aangeboden zeker te zijn indien in een gemakkelijke kromming remde, zal moeten. In zo'n toestanden openbaart de Mazda een helder vooroordeel voor het rollen. En dan ook de controle die heel rechtstreeks oorspronkelijk handelt, wordt, het probleem omdat de bestuurder geneigd om wordt geweest in te leveren naar sterk. Groot bovendien: de RX-8 geven aan de gelegenheid de kortste rem wegen.

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

RE: Bah, lelijk toch: deel 2

di feb 28, 2006 19:58

Tis me helemaal duidelijk :jumping:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 28, 2006 20:06

Ik zal morgen zelf live een definitief oordeel vellen en indien mogelijk verse plaatjes schieten...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

van G
Guru
Guru

di feb 28, 2006 22:14

Ik vind het wel een knappe verschijning :arrow:

Afbeelding
Maar het is dat er een soort van 159 neus op zit,

want vanuit iedere andere hoek kan het voor mij om het even welk merk zijn :idea:

Maar in tegenstelling tot die spyker vind ik het wel een kna............. alee ik val in herhaling
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Robert 75 V6

wo mar 01, 2006 09:44

Die Spijker.... :schrik:

Afbeelding
Vind die Spijker hier wel wat van weg hebben:

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

hee we gaan hier geen karpers beledigen hé :evil:

:wink:

Ruud33 16V

wo mar 01, 2006 12:46

Ik vind hem wel heeeel mooi die spider. Wat betreft het artikel uit de autozeitung... tja das even slikken dat zo'n topmodel van de prachtige brera door twee jappen er compleet wordt uitgereden. Motor niet goed en weggedrag ook niet. Zonde van dat dure en zware 4wd systeem dan als het blijkbaar zo weinig oplevert..

164 Q4

wo mar 01, 2006 15:08

Ik vind hem wel heeeel mooi die spider. Wat betreft het artikel uit de autozeitung... tja das even slikken dat zo'n topmodel van de prachtige brera door twee jappen er compleet wordt uitgereden. Motor niet goed en weggedrag ook niet. Zonde van dat dure en zware 4wd systeem dan als het blijkbaar zo weinig oplevert..
Ik persoonlijk vind dat de latere Alfa's echt de moeite niet meer waard zijn. Vroeger sprongen ze er nog echt uit met hun goede wegligging en pittige motoren maar nu moeten ze zowat bij elke vergelijking met een ander merk het onderspit delven. Alhoewel die Jappen op het moment ook niks spectaculairs meer bouwen. De moderne Alfa moet het echt alleen nog maar van z'n looks hebben.

Ruud33 16V

wo mar 01, 2006 16:10

Ja idd je slaat de spijker op zijn kop. Alfa heeft nog altijd neem ik aan een sportief imago. Als mensen aan alfa denken verwachten ze een sportieve snelle wagen waarmee je een vergelijkbare concurrent makkelijk in kunt pakken... dit imago wil alfa zelf neem ik aan ook behouden en versterken maar de realiteit is dat ze gewoon trager en minder sportief zijn dan de meeste concurrenten. Als ze niet oppassen gaat het hele imago naar de klote (voor zover dat niet al gebeurd is) en hebben ze dalijk de status van een oude lullenbak met te modern uiterlijk... Tuurlijk snap ik dat het in de huidige situatie met gedeelde motoren, platformen en veiligheid lastig is om een auto te bouwen die nog echt onderscheidend is... maar op deze manier helpen ze zich alleen maar verder de problemen in. Ze mikken nu op een nog rijker publiek en plaatsen zich telkens hoger in de markt... de eventuele vreemde merk kopers zijn dus vaak kritische mensen die producten op alle fronten vergelijken... als dan blijkt dat de alfa kwa verbruiik, prestaties en zelfs al wegligging het onderspit moet delven tegen het eerste beste jappanertje vrees ik dat ze echt een probleem hebben

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 01, 2006 16:38

Ik persoonlijk vind dat de latere Alfa's echt de moeite niet meer waard zijn. Vroeger sprongen ze er nog echt uit met hun goede wegligging en pittige motoren maar nu moeten ze zowat bij elke vergelijking met een ander merk het onderspit delven. Alhoewel die Jappen op het moment ook niks spectaculairs meer bouwen. De moderne Alfa moet het echt alleen nog maar van z'n looks hebben.
Ik heb er nog niet ingereden, maar volgens mij is er met de wegliggin van de (zeker voorwielaangedreven) 159 en Brera niks mis. Tenminste als ik de tests in Autovisie en -kampioen mag geloven. En als ik het mij goed herinner waren de 156 en 147 ook altijd een van de best sturende auto's in hun klasse.
Misschien zijn de 159 en de Brera niet wat wij als Alfarijders ervan hoopten, maar we kunnen natuurlijk ook in ons pessimisme doorschieten...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 01, 2006 17:23

Moeten wij weer hopen op een verkoopsucces zodat men eindelijk weer eens een echte Alfa Romeo kan bouwen???

Slechte prestaties en hoog benzineverbruik vanwege het gewicht, te weinig hoofdruimte en te duur.
Voor de slechte prestaties mag geen enkel excuus worden aangevoerd. We hebben het over een Alfa Romeo en niet een Kia

Waarom loodzwaar en waarom zo bewust een concurrent gemaakt voor de TT, Z4 en SLK?? Mijn inziens allen suffe auto's en ik moet Alfa Romeo nageven dat men in staat is gebleken om deze merken te evenaren door iets volkomen karakterloos te bouwen. Dat belachelijke dikke glas?? In een Alfa ??

Rainier155
Guru
Guru

wo mar 01, 2006 18:12

Afbeelding

Mmmooie auto... :roll: :P

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

do mar 02, 2006 11:07

Waar is die auto Rainier ? :jumping:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Giallo lord QV
Full Member
Full Member

vr mar 03, 2006 14:18

ik vind hem echt mooi! . mooie achterkant.

@Rainier155, heb jij nog meer foto's met haar' er bij op?, heb een beetje lopen surfen maar kan niks vinden 8)
niks is wat het lijkt

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 03, 2006 17:49

Ik krijg net de nieuwe autoweek binnen, en daar staat de uitslag in van de lezers-poll van vorige week.

De vraag was: "Met welke cabrio zou u dit voorjaar het liefst op stap gaan?"
A. de nieuwe Mazda MX-5
B. Alfa (Brera) Spider
C. de gefacelifte BMW Z4

De uitslag:
1. Z4: 44,0%
2. MX-5: 36,1%
3. Alfa Spider 19,8%

Hopelijk geeft dit geen beeld van de verkoopcijfers (80% van de stemmers zal de auto toch nooit kunnen betalen).
Maar zo blijft je Alfa wel lekker exclusief.
Maar toch vreemd dat zo'n verouderd model toch nog zo veel stemmen krijgt Ik heb de Z4 altijd al mooi gevonden, alleen vind de facelift wat minder geslaagd.
Als de Spider niet bestond, dan zou ik de Z4 de mooiste in ijn prijsklasse vinden. Maar helaas voor BMW, de nieuwe Spider is zo geweldig mooi!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 03, 2006 17:51

Dat mensen de Mazda verkiezen boven de Brera .... :-({|=

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”