Zelf rijd ik een Nero Etna QV, en hij bevalt uitstekend. Naast de QV heb ik nog de 156, die blijft gewoon gekoesterd worden, maar omdat de 156 een 1,8 TS is, merk je iedere keer als je weer eens gewisseld hebt het vermogen en vooral trekkracht van de MiTo.
In de N stand is het gewoon een lekkere auto met een naar mijn idee iets te vage besturing. Maar zodra je de D stand inschakeld, en dat is inmiddels een standaard handeling nadat ik hem eerst netjes heb warm gereden, stuurt hij prima en reageert lekker op het gas.
Ik heb hem nu vanaf het najaar en op de foto had ik hem de tweede dag. Die dag heb ik hem lekker losgereden, met een rondje door de Eifel en daarna door de Ardennen naar Francorchamps.
Op advies van mijn dealer was het verstandig de D stand de eerste 500 km nog niet te gebruiken, en laat dat nu precies in Francorchamps op de teller staan. Is dat een "teken" of niet?
Sindsdien is de grijns
 niet meer van mijn gezicht te slaan zodra ik met de MiTo op pad ben. Super lekkere auto, met de vering in de D stand sportief afgesteld. Overigens had dat verschil met de N stand door de dynamic suspension wel iets groter mogen zijn, want ook in de N stand is hij behoorlijk stug.
  niet meer van mijn gezicht te slaan zodra ik met de MiTo op pad ben. Super lekkere auto, met de vering in de D stand sportief afgesteld. Overigens had dat verschil met de N stand door de dynamic suspension wel iets groter mogen zijn, want ook in de N stand is hij behoorlijk stug. 
  
  
 




