Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

multi air artikel

wo jan 06, 2010 19:30

een artikel over multi air, interessant :!:

artikel
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Andretti Molletti

RE: multi air artikel

wo jan 06, 2010 19:52

MultiAir.
Ik volg het ook op de voet, revolutionair?? JA absoluut!!
Het Multi Lift deel is umiek en kan mi idd bijdragen tot lage emissies en verbruik.
Zou FIAT/Alfa dan eindelijk weer Vorsprung durch Techniek hebben :twisted:
Wat te denken van een distributieriem breuk... zo zomaar kunnen dat dat geen schade meer opleverd!
Anderzijds is de belasting op de riem wel groot lijkt me... Ik zou graag eens een training volgen bij FIAT!
Maar met MultiAir zitten we zeker in het laatste deel van dit forumonderdeel: Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: multi air artikel

wo jan 06, 2010 20:25

MultiAir.
Ik volg het ook op de voet, revolutionair?? JA absoluut!!
Het Multi Lift deel is umiek en kan mi idd bijdragen tot lage emissies en verbruik.
Zou FIAT/Alfa dan eindelijk weer Vorsprung durch Techniek hebben :twisted:
Wat te denken van een distributieriem breuk... zo zomaar kunnen dat dat geen schade meer opleverd!
Anderzijds is de belasting op de riem wel groot lijkt me... Ik zou graag eens een training volgen bij FIAT!
Maar met MultiAir zitten we zeker in het laatste deel van dit forumonderdeel: Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst

Hier stond het ook, toen reageerde je iets anders. :roll:

Andretti Molletti

Re: RE: multi air artikel

wo jan 06, 2010 20:43

MultiAir.
Ik volg het ook op de voet, revolutionair?? JA absoluut!!
Het Multi Lift deel is umiek en kan mi idd bijdragen tot lage emissies en verbruik.
Zou FIAT/Alfa dan eindelijk weer Vorsprung durch Techniek hebben :twisted:
Wat te denken van een distributieriem breuk... zo zomaar kunnen dat dat geen schade meer opleverd!
Anderzijds is de belasting op de riem wel groot lijkt me... Ik zou graag eens een training volgen bij FIAT!
Maar met MultiAir zitten we zeker in het laatste deel van dit forumonderdeel: Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst

Hier stond het ook, toen reageerde je iets anders. :roll:
Ik heb daar helemaal niet gereageerd op die techniek :shock:

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1274
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: multi air artikel

wo jan 06, 2010 20:53

:lol: Maar toch kan ik me volledig inbeelden wat je toen zogezegd had gezegd en moet ik je volledig gelijk geven... :lol:
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Engine
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 507
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 21:47
Locatie: Betuwe

RE: multi air artikel

do jan 07, 2010 08:14

In ATZ (vakblad voor auto ontwikkeling) heeft er ook een heel artikel in gestaan, geschreven door de verantwoordelijke engineers. Daar staat vrij gedetaileerd in hoe het werkt, maar voor niet ingewijden in motoren techniek wel een pittig artikel.

Weet niet of het lukt om zo te linken, anders kan ik wel een paar scans maken.
http://www.atzonline.com/index.php;do=s ... 3/id=10730
2-boxer: '65 Panhard 24BT
4-boxer: '75 AlfaSud
3-cil: '06 C1
4-cil: '81 Suzuki Sc100
4-cil: '97 Alfa Romeo 164
4-cil: ;21 Citroen/Possl campervan
4-cil: '22 Alpine
V-4: '73 Saab
V-8: '88 Corvette
EV: '21 Ioniq5

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”