Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

do dec 10, 2009 12:32

Thanks Patrick :thumbs:

I suppose these red judges should deal with the 'hidden treasures' the unions talk about; secret convenants within the Fiat Group?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 15:41

Volgens een bericht in de Financial Times zou Alfa Romeo wel eens kunnen verhuizen van de Fiat Group naar het VAG concern: Volkswagen.

Een gruwel of dé oplossing? Tot nu wijst maar weinig er op dat het onder Marchionne echt weer iets gaat worden met Alfa. Volkswagen heeft laten zien dat het van merken als Skoda en Seat comerciële successen kon maken. En dat is toch wel het eerste dat telt om te overleven.

En de identiteit dan? Tja, hoe vaak denk je bij jezelf bij het zien van een nieuwe Mini 'hé, een BMW-product'? Identiteit is 90% inbeelding.

Volgens mij is het niet eens zo'n slechte optie.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 15:43

Nog een link: waar rook is, is vuur...

Lijkt mij wel sneu voor SEAT...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 15:59

Is het wel zo slecht? Ik bedoel wat is er de laatste jaren nu van gekomen? Mooie modellen die alweer binnen de eerste jaren roesten en rotten,dit zie ik niet zo snel bij een VW gebeuren.
Qua modellen lopen ze steeds achter de feiten aan. Kijk maar eens naar het hogere sigment b.v. de opvolger van de 164 Heb je een mooie 156/159 ook al heb je een SW geen kofferruimte die er toe doet. Achterin zeer weinig beenruimte. Ik kan in de 156 niet eens een maxicosi kwijt. Gordel 10cm te kort. Kijk eens op dit forum rond bij projecten en wat je dan ziet is om je echt voor te schamen. Ook een Alfa GT van een paar jaartjes oud begint al te roesten! Als ons geliefde merk onder een andere flag komt zie ik niet zo veel nadeel. Ik denk wel dat VW het karakter en de vormen van de Alfa's wardeerd op hun schoonheid. Ik rij met plezier Alfa,maar de 156 gaat er zeker uit. En ik zoek voor de vrouw een kleinere auto en denk niet dat het een Alfa weer wordt. 149 heeft ook geen ruimte in de koffer en is te zwaar. De GTV6 blijf hoe dan ook mijn troetelapparaat. Sorry dat ik zo negatief over kom,maar dit is mijn beleving. De 156 is verder wel een fijne rijdersauto en vind het ook wel jammer dat ze de deur uit gaat. Komt binnenkort in de verkoop. Heb vanaf januari een lease-auto en die is echt ruim en daardoor is de 156 over. Er moet dus een kleine auto 4 deurs voor terug komen.
Wel ben ik benieuwd hoe dat gaat met het dealerschap. Nu Wensink en wat gaat er gebeuren als Alfa wel onder de VW groep gaat vallen.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 16:08

Lijkt mij een uitstekende oplossing.

Weg bij Fiat, en onder de vleugels van een wereldwijd succesvol merk die op dit moment in alle opzichten Fiat in de schaduw zet.
Fiat heeft de afgelopen 10 jaar laten zien dat ze geen flauw idee hebben wat ze met Alfa willen, dus wat mij betreft wordt het tijd voor
een nieuwe start.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 16:11

Ik mis een poll :shock:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 16:37

Lees het net op nu.nl onder autonieuwes, als het waar is wat daar gezegd is zou het nog weleens mee kunnen vallen. De bedoeling zou zijn dat Audi zich dan gaat richten op Mercedes en dat Alfa door VW als BMW concurrend word geplaatst. Het heeft Lamborghini tot nu toe ook weinig slechts gedaan dat ze nu bij Audi horen. Misschien dat VW het zelfs aandurft om Alfa als ze het inderdaad zouden overnemen weer in de DTM te laten racen of het van Seat laten overnemen in het WTCC tegen BMW
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 16:47

Zie veel negatieve reacties onder die blog waar dit nieuws aangekondigs wordt, maar ik ben meer voor een VAG merge dan met Chrysler.

Als je het goed doet krijg je een Alfa gevoel in een auto die met VAG kwaliteit inelkaar is gezet, net als de Lambo.
Ik als oud VW rijder vind dat zo gek nog niet. Het merk moet hoe dan ook 'wat' om uberhaubt te overleven.

Dat het allemaal meer 1-heidsworsten worden: kijk naar de Aygo/C1/107 en VW/SEAT/SCODA's is op zich een onontkomelijk economisch gevolg. Als je de Alfa zoals VAG claimt als emotionele tak blijft neerzetten, kan dat ook zo maar goed gaan...

Een alfa met het blok uit de Audi/Lambo en DSG-bak, designed by bertone of Pinin

Gr René
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 16:58

Ik heb al een VW dus voor mij alleen maar makkelijker hoef ik nog maar naar 1 dealer :banana:
Toch mooi dat "ons" roemruchte merk gered word door de duitse degelijkheid.
Is er over 100 jaar mischhien wel een leuk feestje .

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 17:10

Ik juich dit eigenlijk alleen maar toe !!


Leo
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Jack
Newbie
Newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: zo jul 29, 2007 14:41
Locatie: Sittard
Contacteer: Website YouTube

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 17:41

Is het wel zo slecht? Ik bedoel wat is er de laatste jaren nu van gekomen? Mooie modellen die alweer binnen de eerste jaren roesten en rotten,dit zie ik niet zo snel bij een VW gebeuren.
Qua modellen lopen ze steeds achter de feiten aan. Kijk maar eens naar het hogere sigment b.v. de opvolger van de 164 Heb je een mooie 156/159 ook al heb je een SW geen kofferruimte die er toe doet. Achterin zeer weinig beenruimte. Ik kan in de 156 niet eens een maxicosi kwijt. Gordel 10cm te kort. Kijk eens op dit forum rond bij projecten en wat je dan ziet is om je echt voor te schamen. Ook een Alfa GT van een paar jaartjes oud begint al te roesten! Als ons geliefde merk onder een andere flag komt zie ik niet zo veel nadeel. Ik denk wel dat VW het karakter en de vormen van de Alfa's wardeerd op hun schoonheid. Ik rij met plezier Alfa,maar de 156 gaat er zeker uit. En ik zoek voor de vrouw een kleinere auto en denk niet dat het een Alfa weer wordt. 149 heeft ook geen ruimte in de koffer en is te zwaar. De GTV6 blijf hoe dan ook mijn troetelapparaat. Sorry dat ik zo negatief over kom,maar dit is mijn beleving. De 156 is verder wel een fijne rijdersauto en vind het ook wel jammer dat ze de deur uit gaat. Komt binnenkort in de verkoop. Heb vanaf januari een lease-auto en die is echt ruim en daardoor is de 156 over. Er moet dus een kleine auto 4 deurs voor terug komen.
Wel ben ik benieuwd hoe dat gaat met het dealerschap. Nu Wensink en wat gaat er gebeuren als Alfa wel onder de VW groep gaat vallen.
Heb ik iets gemist. Alfa Romeo en roesten ? Na 1988 nooit meer een plekje roest aan mijn Alfa gehad.
En voor het ruimte probleem. Koop er een bestelbusje bij. :lol: Het gras bij de buren is altijd groener zal ik maar zeggen. Andere merken kennen ook hun specifieke problemen. Maar als je de naam hebt schrijven ze het met vette letters. Een Mercedes met een roestplek. Kan gebeuren. Een AR met een roestplek. Zie je wel :evil:

Denk dat het meer onverstandige marketing is dat AR de das om doet.

voobeeld. de 156 was een succesnummer. De 156 rijder is te vaak niet ( financieel ) in staat om een 159 te gaan rijden. Dan gaan ze bij een ander merk shoppen. En een AR met een GM motor. Ik moet er altijd effe van slikken.
En dan de Mito, veel mensen spreekt het model niet aan. Kunnen ze van te voren toch beter peilen lijkt mij.

Helaas ben ik bang dat de Sentennial in juni 2010 een soort begrafenis zal worden. Jammer
ex Alfetta 1.6, GTV 2.0, Alfetta 2.0, Guilietta 1.6, GTV6 2.5, GTV6 2.8, Alfa 75 1.6, 33 1.3, 164 2.0, 164 3.0, Spider 2.0, 146 1.6, GTV 2.0V6T, 156SW 1.8. Nu 159SW 1.9 JTDm + Spider 3.0V6 + Bertone GTV + Berlina 2000 + Fiat Grande Punto mobiel

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 17:48

Tja, als je nieuwe auto's kunt rijden, zullen ze niet roesten... Maar de 145/146/155/156 staan toch niet echt bekend als geen roestgevoelige auto's...

Wat betreft Alfa onder VAG. Tja, liever zie ik dat Alfa Italiaans blijft. Maar als ik dan zie wat er met Lamborghini gebeurt is onder de VAG vlag... Dan mag Alfa best als emotie merk bij VAG komen. Is in ieder geval 1000x beter dan in zee gaan met Chrysler/Dodge...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 17:51

Is het wel zo slecht? Ik bedoel wat is er de laatste jaren nu van gekomen? Mooie modellen die alweer binnen de eerste jaren roesten en rotten,dit zie ik niet zo snel bij een VW gebeuren.
Qua modellen lopen ze steeds achter de feiten aan. Kijk maar eens naar het hogere sigment b.v. de opvolger van de 164 Heb je een mooie 156/159 ook al heb je een SW geen kofferruimte die er toe doet. Achterin zeer weinig beenruimte. Ik kan in de 156 niet eens een maxicosi kwijt. Gordel 10cm te kort. Kijk eens op dit forum rond bij projecten en wat je dan ziet is om je echt voor te schamen. Ook een Alfa GT van een paar jaartjes oud begint al te roesten! Als ons geliefde merk onder een andere flag komt zie ik niet zo veel nadeel. Ik denk wel dat VW het karakter en de vormen van de Alfa's wardeerd op hun schoonheid. Ik rij met plezier Alfa,maar de 156 gaat er zeker uit. En ik zoek voor de vrouw een kleinere auto en denk niet dat het een Alfa weer wordt. 149 heeft ook geen ruimte in de koffer en is te zwaar. De GTV6 blijf hoe dan ook mijn troetelapparaat. Sorry dat ik zo negatief over kom,maar dit is mijn beleving. De 156 is verder wel een fijne rijdersauto en vind het ook wel jammer dat ze de deur uit gaat. Komt binnenkort in de verkoop. Heb vanaf januari een lease-auto en die is echt ruim en daardoor is de 156 over. Er moet dus een kleine auto 4 deurs voor terug komen.
Wel ben ik benieuwd hoe dat gaat met het dealerschap. Nu Wensink en wat gaat er gebeuren als Alfa wel onder de VW groep gaat vallen.
Heb ik iets gemist. Alfa Romeo en roesten ? Na 1988 nooit meer een plekje roest aan mijn Alfa gehad.
En voor het ruimte probleem. Koop er een bestelbusje bij. :lol: Het gras bij de buren is altijd groener zal ik maar zeggen. Andere merken kennen ook hun specifieke problemen. Maar als je de naam hebt schrijven ze het met vette letters. Een Mercedes met een roestplek. Kan gebeuren. Een AR met een roestplek. Zie je wel :evil:

Denk dat het meer onverstandige marketing is dat AR de das om doet.

voobeeld. de 156 was een succesnummer. De 156 rijder is te vaak niet ( financieel ) in staat om een 159 te gaan rijden. Dan gaan ze bij een ander merk shoppen. En een AR met een GM motor. Ik moet er altijd effe van slikken.
En dan de Mito, veel mensen spreekt het model niet aan. Kunnen ze van te voren toch beter peilen lijkt mij.

Helaas ben ik bang dat de Sentennial in juni 2010 een soort begrafenis zal worden. Jammer
Afbeelding

whaha........droom lekker verder....................
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Erwinn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 769
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 16:11
Locatie: Dedemsvaart

RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 19:04

1 zwaluw maakt geen zomer... ik ken een VW die spontaan is gaan branden. Alle VWs zijn brand gevaarlijk ;)
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Wankelt Alfa Romeo ?

vr dec 11, 2009 19:08

1 zwaluw maakt geen zomer... ik ken een VW die spontaan is gaan branden. Alle VWs zijn brand gevaarlijk ;)
Alleen maakt VW wel even 4.500.000 auto's meer dan de Fiat groep. En Ferrari's vliegen bijv. ook spontaan in de fik. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”