eens Bas!
Er zijn veel lastige regels in dit land, maar de schorsingregel is toch vrij gemakkelijk. Schorsen is niks doen, niet schorsen is zorgen dat de boel op orde is. Simpel toch

.
En wat "jij" vindt als eerlijk of terecht of niet, zal een rechter niet zo boeiend vinden. Die kijkt wat regel is, anders wordt alles wel heel erg onoverzichtelijk en niet te handhaven
En er liggen geen controleurs op de loer. Lijkt me een zeer eenvoudig computerprogramma die kijkt of een kenteken APK nodig heeft, en als wel of die datum verlopen is en bij geen schorsing flapt die een automatisch brief eruit en klaar is. Pakkans 100% en als je pech hebt al vanaf dag 1 dat het ding verlopen is (als dan net een uitdraai wordt gemaakt)
Wat ik niet begriijp is dat ik een auto die (volgens mij) nog geen 15 jaar is meer dan 60 euro moet betalen voor een schorsing, terwijl dat voor een oudere auto maar iets van 20 euro is. Zelfde handeling. Men heeft mij eens uitgelegd dat dat komt om misbruik te voorkomen

Kans is blijkbaar groter als je een jonger exemplaar schorst, dat je toch stiekem gaat rijden! Maar ja, is ook niet anders, levert tot nu toe meer op dan de hele winter belasting betalen
Groet Michael