Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Het zal wel aan mij liggen :-(

do mar 06, 2008 23:36

In het eerste bericht schreef ik al dat ik de schorsing heb opgeheven en de wijziging was minimaal (binnen 2 minuten :wink: )

Maar dat terzijde. Ik heb gewoon niet goed opgelet of eigenlijk het blijkbaar niet goed uitgezocht. In de veronderstelling dat ik het goed deed is het zo gelopen.

Neemt niet weg dat ik onderhand kotsmisselijk wordt van die pencilpuchers van "controlerende ambtenaren" die de godganse dag met dat vingertje staan te wijzen. Ik dank god op mijn blote knieeen dat ik dit soort werk niet hoef te doen. Ik snap niet dat die lui 's morgens nog met goed fatsoen in de spiegel durven te kijken.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr mar 07, 2008 06:57

ben je nou kwaad op jezelf omdat je een fout gemaakt hebt die niet nodig was (en je nu 75 euro ipv 20 euro kwijt bent)
of ben je kwaad omdat de nederlandse staat zo in elkaar steekt?

Nog een vraagje, ondanks dat ik je frustratie begrijp, als er nou iemand jou aanrijd met een voertuig waarvan de apk verlopen is (en door een technisch mankement de aanrijding veroorzaakt) wordt je dan niet boos?
Ik weet wel dat jij niet met jouw auto rijdt maar hoe moet dat dan bij jou of ieder andere gecontroleerd worden?

maw er zijn altijd twee kanten aan een verhaal....
en ik snap dat het niet leuk is om de hand in eigen boezem te steken maar het is in die gevallen wel het meest fair. :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 07, 2008 07:33

Boos op mezelf dat ik niet goed opgelet heb. Gefrustreerd dat je de hele dag door regeltjes met bijbehorende controleur wordt achtervolgd. Het geld is van ondergeschikt belang.

Idd moeilijk te controleren daar ben ik het mee eens. Maar het zou meer begrip bij de burger opbrengen als ze niet direct met een zouden boet smijten, een waarschuwing (met bijbehorende santie indien je niet aan het verzoek voldoet) zou eerder op zijn plaats zijn.

Overigens hecht ik weinig tot geen waarde aan een APK-keuring. Maar ja, dat is een persoonlijke mening.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Het zal wel aan mij liggen :-(

vr mar 07, 2008 09:33

Gefrustreerd dat je de hele dag door regeltjes met bijbehorende controleur wordt achtervolgd.
In dit geval gaat het gewoon automatisch en komt er geen controleur aan te pas...

Is gewoon een "domme" fout wat je geld kost...

Neemt niet weg dat ik het WEL met je eens bent dat in dit land te veel regels zijn, waardoor je soms niet meer weet wat je moet doen. Het is heel krom dat een niet gekeurde auto je gelijk 75 euro kost en dat een overvaller niet wordt bestraft....
(maar dat is een hele andere discussie)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Danny
Guru
Guru

wo mar 12, 2008 16:01

Hoi Eric, ik heb er ook een ontvangen voor mijn giulia.
Auto staat gestald in een garagebox, is er met nog 2 weken apk ingezet en ik laat haar pas weer keuren als ik er mee ga rijden.
Ik ga de bekeuring voor laten komen omdat ik vind dat je je auto beter ken laten keuren als je weer gaat rijden na 7 maanden stilstand en omdat ik het vreemd vind dat je auto gekeurd moet zijn als hij niet op de openbare weg staat of rijdt.
Ze moeten pas bekeuren als je auto op de weg staat of rijdt vind ik.
Een andere reden is dat je de verzekering toch per jaar betaald en dus niets terug krijg van de premie.
Hier in Purmerend is een autopyromaan actief, het is de laatste paar weken rustig gelukkig ,die ook een rij garage boxen in de fik heeft gestoken.
Mijn garage box zit net 2 rijen verder maar ik sprak een gedupeerde die zijn klassieke volvo helemaal is afgebrand die net als mijn giulia allrisk verzekerd is.
Zijn verzekering doet nu moeilijk omdat het kenteken van hem geschorst was en hij volgens de verzekering nu geen aanspraak op zijn all risk kan maken.
Ik zal wel aan het korste eind trekken maar wil toch mijn verhaal bij een rechter doen, niet geschoten is altijd mis.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Rens 1.7QV
Guru
Guru

wo mar 12, 2008 18:04

Tis heel simpel. Als je geen apk, wegenbelasting en verzekeringplicht wilt hebben dan moet je hem schorsen. Kun je tegen in beroep gaan, maar mij lijkt dat je dan beter je tijd ergens anders in kan steken. Misschien is voor jouw een oplossing als je het laatste niet vertrouwd, om hem tijdens de schorsing te verzekeren?
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mar 12, 2008 20:07

Sorry hoor, maar wat een mega domme discussie. Regels zijn er. Die regels omtrend APK en schorsing kennen wij ook (bijna) allemaal. Je gaat zelf in de fout dat je een auto hebt staan die niet geschorst is en geen apk heeft. Dus neem je verlies, hou op met zeuren en ga gewoon weer verder. Altijd maar dat gezeur van de Nederlandse overheid dit en dat. Als het je hier niet meer aanstaat moet je in een ander land met weer andere regels en wetten gaan wonen! Nederland heef tmisschien aardig wat regeltjes en wetten, maar heeft ieder land dat niet?

Sorry voor mijn ongenuanceerde mening, maar kan er niet tegen dat er (bij eigen schuld) altijd afgegeven moet worden op een ander. En die ambtenaren kunnen er ook niks aan doen dat ze hun gezin moeten onderhouden! Werk is werk! Niet iedereen heeft de luxe positie om een baan te weigeren... :? En nee, ik ben zelf geen ambtenaar... Hoewel ik het wel eens overwogen heb!

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

do mar 13, 2008 09:08

eens Bas!

Er zijn veel lastige regels in dit land, maar de schorsingregel is toch vrij gemakkelijk. Schorsen is niks doen, niet schorsen is zorgen dat de boel op orde is. Simpel toch 8) .

En wat "jij" vindt als eerlijk of terecht of niet, zal een rechter niet zo boeiend vinden. Die kijkt wat regel is, anders wordt alles wel heel erg onoverzichtelijk en niet te handhaven

En er liggen geen controleurs op de loer. Lijkt me een zeer eenvoudig computerprogramma die kijkt of een kenteken APK nodig heeft, en als wel of die datum verlopen is en bij geen schorsing flapt die een automatisch brief eruit en klaar is. Pakkans 100% en als je pech hebt al vanaf dag 1 dat het ding verlopen is (als dan net een uitdraai wordt gemaakt)

Wat ik niet begriijp is dat ik een auto die (volgens mij) nog geen 15 jaar is meer dan 60 euro moet betalen voor een schorsing, terwijl dat voor een oudere auto maar iets van 20 euro is. Zelfde handeling. Men heeft mij eens uitgelegd dat dat komt om misbruik te voorkomen :?: :?: Kans is blijkbaar groter als je een jonger exemplaar schorst, dat je toch stiekem gaat rijden! Maar ja, is ook niet anders, levert tot nu toe meer op dan de hele winter belasting betalen

Groet Michael
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Het zal wel aan mij liggen :-(

do mar 13, 2008 10:31

Wat ik niet begriijp is dat ik een auto die (volgens mij) nog geen 15 jaar is meer dan 60 euro moet betalen voor een schorsing, terwijl dat voor een oudere auto maar iets van 20 euro is. Zelfde handeling. Men heeft mij eens uitgelegd dat dat komt om misbruik te voorkomen :?: :?: Kans is blijkbaar groter als je een jonger exemplaar schorst, dat je toch stiekem gaat rijden! Maar ja, is ook niet anders, levert tot nu toe meer op dan de hele winter belasting betalen
'Misbruik' is een vaak misbruikte term. Waarschijnlijk wordt 'oneigenlijk gebruik' bedoeld.

Ik denk dat dat onderscheid is ingesteld om te voorkomen dat de vele bezitters van nieuwere 'plezier-auto's' die als tweede auto worden gebruikt (916/Brera Spiders, Porsches, Lotussen, Donkervoorts, MX5'en, etc. etc.) er een knipperlichtrelatie met de overheid op na gaan houden. Ondertussen is dat eigenlijk al weer achterhaald, als je de burger dat via internet en mbv Digid-identificatie zelf laat regelen heeft de overheid nauwelijks meer administratieve lasten. Betekent wel dat de diverse databases continu geactualiseerd moeten worden, bijvoorbeeld voor kentekencontrole vanuit de politie patrouillewagen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”