Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Info over Alfa 148 Matta project van Carrozzeria IDEA

zo mar 09, 2008 09:30

Hallo mede Alfisti,

Hierbij een oproep voor informatie (tekst, plaatjes, historie) over het Alfa 148 Matta project dat begin jaren negentig door carrozzeria IDEA is uitgevoerd. Ik heb het web afgezocht, maar kan helaas geen informatie vinden. Weet bijvoorbeeld iemand wat er met de 2 gemaakte prototypes is gebeurd? Ik heb de firma IDEA aangeschreven voor informatie over dit project, maar helaas geen reaktie op gehad. Mocht 1 van jullie informatie hebben en het met iedereen hier willen delen bij voorbaat dank.

Het plaatje hieronder laat een interpretatie zien van het project in het beginstadium. Het is een plaatje uit het Engelse autoblad "Wheels" uit 1985. Het front van dit plaatje lijkt al in hoge mate op het prototype wat 7 jaar later in 1992 door IDEA naar buiten werd gebracht.
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

alfasud1972
Guru
Guru

RE: Info over Alfa 148 Matta project van Carrozzeria IDEA

zo mar 09, 2008 16:56

Volgens mij moet je zoeken in de hoek van de Rayton Fissore Magnum of de Monteverdi Safari, een van die 2 gebruikt de motor van een alfa 164 dacht ik.

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 09, 2008 23:15

Hallo Rody,

Bedankt voor het antwoord, maar de Rayton Fissore Magnum maakt inderdaad gebruik van de 2.5 v6 Alfa motor uit de GTV6, maar dat was niet waar ik naar op zoek was. De IDEA Matta 148 was een terreinwagen met de 1.5 boxermotor uit de Alfa 33. Het project was bedoeld voor het Italiaanse leger en is uiteindelijk tot verwezenlijking gekomen door de 2 prototypes gemaakt door carrozzeria IDEA. Er is destijs en daarna ontzettend weinig aandacht geweest voor deze voertuigen en vandaar ook deze oproep.

Het blijkt helaas dat de andere Alfisti op dit forum ook geen verdere informatie hebben, jammer :(

Dinky Boy
Miniaturista

zo mar 09, 2008 23:21

Ik heb er in deze topic al eens aandacht aan besteed, maar ik neem aan dat je die plaatjes (aan het einde) al kende?

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member

zo mar 09, 2008 23:34

Hallo Hans,

Dit plaatje heeft ergens vroeg in de jaren negentig in het SCARB blaadje gestaan. Helaas ben ik nooit verder gekomen dan dat plaatje :( . Deze auto(s) moeten toch destijds op een show gestaan hebben met wat meer fotomateriaal lijkt mij.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”