Ed[33]
Member
Member

RE: België bant de oldtimers !!

vr mar 07, 2008 08:34

Wat gaan ze verstaan onder oldtimer?
Officieel is in Belgie een auto pas een oldtimer als hij ouder is dan 25 jaar EN rondrijdt(ingeschreven is) met een O-kenteken (Oldtimer).
In tegenstelling met dat in Amsterdam waar er enkel een criteria met leeftijd van de auto was dacht ik.
Dus dan zou het in Belgie nog mogelijk zijn met je kar van 30j rond te toeren zonder die belasting, maar dan ben je ook niet ingeschreven in de fiscaal voordeligere categorie van oldtimer.
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: België bant de oldtimers !!

vr mar 07, 2008 10:42

Belgie, het mooiste land van de wereld, bier, fritten, de Ardennen en riviertjes, de waalse en vlaamse klassiekers, het mooie vlaamse taaltje, de slechte wegen, de kust, die leuke kleine camping, de norse waal, de vervallen industrie, Gent, Luik, Brussel etc…De luikse markt in Tongeren of Battice…Francorchamps.

lekker rijden door de Ardennen met mijn Alfa :wink:

mogen buitenlanders wel komen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Paliri op za mar 08, 2008 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: België bant de oldtimers !!

vr mar 07, 2008 15:53

Officieel is in Belgie een auto pas een oldtimer als hij ouder is dan 25 jaar EN rondrijdt(ingeschreven is) met een O-kenteken (Oldtimer).
Klopt niet helemaal hoor Ed, je wagen hoeft niet met een O-kenteken rond te rijden om een oldtimer te zijn.
Het is voornamelijk het onderdeel "technische keuring" wat anders is bij oldtimers met of zonder O-kenteken.
Zelf rij ik met een Spider 2000 uit '73, die oldtimer verzekerd is, en waarvoor ik een beperkte oldtimer-tax betaal, maar wel met een normale nummerplaat (en dus ben ik verplicht om jaarlijks naar de keuring te gaan)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Ed[33]
Member
Member

vr mar 07, 2008 20:48

Klopt niet helemaal hoor Ed, je wagen hoeft niet met een O-kenteken rond te rijden om een oldtimer te zijn.
Het is voornamelijk het onderdeel "technische keuring" wat anders is bij oldtimers met of zonder O-kenteken.
Zelf rij ik met een Spider 2000 uit '73, die oldtimer verzekerd is, en waarvoor ik een beperkte oldtimer-tax betaal, maar wel met een normale nummerplaat (en dus ben ik verplicht om jaarlijks naar de keuring te gaan)
Dus valt jouw auto zeker niet onder deze voorgestelde Belgische maatregelen?
Maar die oldtimer verzekering van jou is dan vast met beperkingen zeker? Zoiets van max aantal km per jaar, niet naar buitenland, en geen woon/werk verkeer? Ik kan zo mijn 33 ook al verzekeren bij Ethias (youngtimer verzekering, >15j) maar hou niet van deze beperkingen...
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr mar 07, 2008 23:19

Dus valt jouw auto zeker niet onder deze voorgestelde Belgische maatregelen?
Maar die oldtimer verzekering van jou is dan vast met beperkingen zeker? Zoiets van max aantal km per jaar, niet naar buitenland, en geen woon/werk verkeer? Ik kan zo mijn 33 ook al verzekeren bij Ethias (youngtimer verzekering, >15j) maar hou niet van deze beperkingen...
Nee hoor, het feit dat ze met een normale kentekenplaat rijdt betekent, geen beperkingen. We rijden er in mei zelfs mee naar Italie.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”