berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Baravalle stapt op

ma dec 10, 2007 22:22

ARGTV, ik vind dat je de spijker op de kop slaat. Weet niet waarom, maar moest even aan de Rio denken...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

tommaso
Guru
Guru

RE: Baravalle stapt op / Opvolger bekend geworden

wo dec 12, 2007 08:37

Luca De Meo is benoemd tot CEO van Alfa Romeo, zo bericht branchevakblad Automotive News Europe. De Meo volgt Antonio Baravalle op, die vorige week ontslag nam. De Meo zal zijn nieuwe job combineren met zijn huidige functie als marketinghoofddirecteur van Fiat Auto. In het verleden was De Meo eindverantwoordelijk voor de merken Fiat en Lancia. Hij is sinds 2002 werkzaam voor de Italiaanse autofabrikant.
De afgelopen dagen circuleerden er geruchten dat, in navolging van Antonio Baravalle, ook topman Sergio Marchionne het Fiat concern zou verlaten. Hij zou de hoogste baas worden bij de Zwitserse bank UBS, waar hij reeds in de Raad van Bestuur zit. Via een woordvoerder spreekt Marchionne dit gerucht echter tegen: 'Mijn hart ligt in Turijn en ik beschouw mijn karwei bij Fiat nog niet als 'af'. Bovendien ben ik goed als saneerder en reorganisator, niet als voorzitter bij een bank'. Over De Meo zegt Marchionne: 'dankzij zijn hartstocht en analytisch vermogen, zal De Meo de uitdaging kunnen trotseren om zowel succesvol marketingdirecteur van Fiat Auto te kunnen zijn als Alfa Romeo weer te kunnen doen opleven'. 2008 belooft een spannend jaar te worden!
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Rob75
Guru
Guru

Re: RE: Baravalle stapt op

wo dec 12, 2007 13:20

Denk dat het ook in de verkoopcijfers zal bijten als Alfa Romeo teveel premium zou willen zijn.
Mensen hebben geen BMW geld over voor een Alfa zo blijkt iedere keer.
Je hebt nu eenmaal een grote meute die alles koopt wat een BMW of Audi badge heeft.
Zelf ben ik helaas noodgedwongen door de leasetarieven overgestapt naar een Audi A4. Uit ervaring weet ik nu dat als ze echt naar Premium toe willen er dan nog heel wat te doen is. Niet alleen de auto's maar ook de organisatie er omheen. De hele afhandeling van verkoop en onderhoud bij bij voorbeeld Audi is gewoon prima in orde en van een hele andere orde grootte dan ik bij Alfa gewend ben en ik heb verschillende bedrijven meegemaakt.

Daarnaast is de hele beleving van de auto ook op een heel ander vlak. Ik rij zo'n 55.000 km op jaarbasis en heb dat met verschillende Alfa's gedaan. En toch is zo'n Duitser daar beter in.

En ja, de vormgeving en emotie is het een stuk minder.

Prive zijn we overgestapt op een BMW. Alle rationele zaken terzijde, is de rijbeleving in die auto echt top. Het doet me denken aan een oude transaxle maar dan met 20 jaar extra ontwikkeling. Een dagje in een nieuwere 3-serie geeft precies dat wat bij Alfa wel eens ontbreekt. Een feest van herkenning en weer een betere auto. Evolutie in plaats van revolutie.

Ik ben nog steeds een Alfa liefhebber. De laatste auto-ervaringen hebben me tot de conclusie gebracht dat het doodzonde is dat er nooit genoeg geld en besef is geweest om bijvoorbeeld het transaxle platform te kunnen doorontwikkelen.
Stel dat de Alfetta reeks had kunnen evolueren zoals bijvoorbeeld de 5-serie en A6 hebben gedaan. Zou dan de huidige discussie ook ontstaan zijn en had Alfa dan op het niveau gekomen waar nu E-klasse, 5-serie en A6 zitten?

Had de Giulietta - 75 reeks zich hebben kunnen doorzetten naar een 159 op die basis, hadden we dan nu een vreselijke mooie transaxle gehad die toonzettend was geweest in zijn klasse?

En zo kun je nog wel even doorgaan denk ik. Wat ik hoop met een ander management, is dat de ingeslagen weg wordt vastgehouden. Vooral de kwaliteitsverbeteringen en marketing stappen die gezet zijn. Cruciaal om premium te worden is volgens mij kwaliteit op alle fronten. Dan zijn mensen echt wel bereid hiervoor te betalen.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”