Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Tipo's 33 naar de veiling (ex Rosso Bianco)

vr okt 12, 2007 14:44

Afbeelding

Nadat het museum Rosso Bianco van Peter Kaus in Aschaffenburg de deuren sloot zou Evert Louwman (Nationaal Automobiel Museum Raamsdonksveer) de collectie hebben overgenomen, maar het was niet duidelijk of dat de gehele collectie was en of die intact zou blijven. Het NAM gaat verhuizen naar Den Haag, zou álles daar komen te staan?

Dus niet. Een aantal Tipo's 33 wordt geveild. Meer info op Classicdriver.com.

Zou mooi zijn als ze weer spoedig worden ingezet op de circuits.

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

RE: Tipo's 33 naar de veiling (ex Rosso Bianco)

vr okt 12, 2007 18:57

heiligschennis! de collectie is waarschijnlijk puur uit winstbejag verworven. er is namelijk al een behoorlijk deel geveild........ de duitsers voelen zich behoorlijk genaaid ( stond een geleden in oa octane)
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Tipo's 33 naar de veiling (ex Rosso Bianco)

vr okt 12, 2007 20:35

Afbeelding

Zou mooi zijn als ze weer spoedig worden ingezet op de circuits.
Wie bouwt 'm om? Dan ga ik 'm wel rijden! :blue_cool:

Had dit idd al maanden geleden in oldtimermarkt. Meneer 'Rosso Bianco' is behoorlijk bedrogen! :evil: [-(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

vr okt 12, 2007 21:03

Begrijp ik nu hieruit dat Evert Louwman de collectie van RB heeft gekocht met de toezegging deze intakt te houden en te displayen.... en toen besloten heeft toch maar te veilen? :-k

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr okt 12, 2007 21:21

Geen idee wat er is toegezegd door wie, aan wie, maar zolang er contractueel niets is vastgelegd is de koper vrij om met de auto's te doen wat-ie wil, al zou hij ze allemaal matzwart rolleren...

Van de kant van Peter Kaus bezien is het natuurlijk wel zuur, om niet te zeggen pijnlijk om je levenswerk zo te zien verdwijnen. Het geheel is immers meer dan de som der delen. Ik kan me als Alfa liefhebber dan ook geen grotere horror voorstellen dan dat het Museo Storico op zo'n manier zou verdwijnen...

Andretti Molletti

vr okt 12, 2007 21:25

Aha... tot die tijd treft Evert geen blaam dus en vind ik bedrogen wel heftig klinken.
Die collectie is verkocht en tuurlijk gaan dit soort auto's naar zakenmannen, gezien de grote bedragen.
Dat ze ze voor meer verkopen is zaken doen en niets fouts aan. Ik mag altijd graag de collectie in Raamsdonksveer bewonderen en geniet elke keer van de Alfa schilderingen in de kantine van Toyota als ik daar een cursusje mag meepikken!!

SQUADRA LEO
Guru
Guru

Re: RE: Tipo's 33 naar de veiling (ex Rosso Bianco)

vr okt 12, 2007 21:33

Aha... tot die tijd treft Evert geen blaam dus en vind ik bedrogen wel heftig klinken.
Die collectie is verkocht en tuurlijk gaan dit soort auto's naar zakenmannen, gezien de grote bedragen.
Dat ze ze voor meer verkopen is zaken doen en niets fouts aan. Ik mag altijd graag de collectie in Raamsdonksveer bewonderen en geniet elke keer van de Alfa schilderingen in de kantine van Toyota als ik daar een cursusje mag meepikken!!
De kroketten zijn er ook heel lekker !! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

za okt 13, 2007 15:55

Ik kan me als Alfa liefhebber dan ook geen grotere horror voorstellen dan dat het Museo Storico op zo'n manier zou verdwijnen...
dat zal toch nooit gebeuren dink????

misschien zijn die italianen niet zo nou met hun blik maar het museo is het pronk plaatje van het merk. sterker nog het is het grootste prive museum van de wereld... knappe man btw die al dat moois allemaal ff uit zn binnezak flapt :shock:

en geloof me, de staatsloterij doet wonderen, maar dat toch echt nie :twisted:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

za okt 13, 2007 19:10

wat ik ervan begrepen heb is dat er idd een toezegging geweest is de collectie (iig voor het grootste deel) intact te laten , deze zou dan in het nieuwe gebouw worden tentoongesteld. nu is er geen grootste deel meer :evil: let wel , dit is wat ik las. overigens kan ik me ook niet voorstellen dat men de collectie weg heeft gedaan met de bedoeling dat die versnipperd zou worden, dan hadden ze het zelf wel gedaan en er meer geld uit gehaald. het is hoogstwaarschijnlijk een goed opgezette scam ,wan louman is ook aandeelhouder in bonhams, die alles veild...............
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

pop
Member
Member

do okt 18, 2007 21:46

ik ben een keer of zes in rosso bianco museum geweest toen dat nog in asschaffenburg zat.
Mooi, maar erg doods. Zoals ieder auto museum.
Auto's moeten niet stilstaan.

Die zijn gemaakt om te rijden!

Veilen die handel en rijden. Dan kunnen we weer op het asfalt zien, horen en ruiken.
da's veel beter dan een dvd'tje kijken in een museum.
Bertone 2000GTV 1971
alfetta 2000GTV 1977

ducati 750s
ducati 900ss
ducati 650 indiana

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 18, 2007 21:53

al zou hij ze allemaal matzwart rolleren...
Wat is daar nou weer mis mee ? 8)

tommie
Guru
Guru

za okt 20, 2007 00:03

De kroketten zijn er ook heel lekker !! :wink:

Leo.
inderdaad... alleen de soep was wat vreemd de vorige keer.. :P

helaas tot nu toe nog maar 1x geweest maar het plan is wel om met een paar collega's binnenkort er eens heen te gaan (museum dan, voor cursus mag ik sowieso nog vaker)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”