Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

zo feb 27, 2005 22:38

Hierbij even wat aanvullende informatie over onze situatie en het onderwerp transport.
Wij hebben hier in Italië drie auto’s,
1) GT junior met Nederlands kenteken,
2) Nuova Super met Italiaans kenteken
3) AR75 twin spark A.S.N. met Italiaanse export documenten
Transport betreft twee van de drie auto’s, één auto kan n.l. verhuist worden met de inboedel.
Blijven er dus nog twee over. Het idee is om de AR75 zonder kenteken met de verhuizing van de inboedel mee te geven. En de GT en Super per auto transport danwel rijdend naar Nederland te brengen.

Scenario rijden naar Nederland.
De Nuova met Italiaans kenteken staat geregistreerd op mijn naam, en is verzekerd t/m juli. Daar ik een Italiaanse persoonsbewijs ‘Carta d’identita’ heb kan ik dus ook met de Italiaanse platen in Nederland rijden.
Voor de GT voorzien van Nederlands kenteken verwacht ik géén problemen.
Benodigd voor dit scenario is extra chaufeur, mijn vrouw is eind maart zo’n 34 weken zwanger en een ritje in de GT of Super staat niet hoog op haar prioriteiten lijstje. Aanbod van Dirk/GiuliaTS als vrijwilliger wordt in overweging genomen.
Voordeel; lage kosten, leuk ritje van 1300km met zowel uitzicht op een GT als een Super.
Nadeel: Tijd, de dagen welke benodigd zijn voor het transport, en eventueel nogmaals terug vliegen naar Italië om mijn familie op te halen. Verder moet men in acht nemen dat eventuele calamiteiten zich onderweg kunnen voordoen. Dit kan eventueel nog meer tijd gaan kosten.(winter periode in combinatie met auto’s van 30 jaar oud).

Senario auto transport dmv oplegger.
Voordeel: geen omkijken naar en het bespaard mij een aantal dagen welke ik hier nog in Italië kan verbrengen.
Nadeel:Als afsluiting van een Italië periode is het mischien niet gepast om de auto's op deze manier terug te brengen naar Nederland. Afgezien van de kosten in verhouding met zelf rijden, misschien is het verschil ik kosten tussen zelf rijden of via transporteur nog niet zo groot??

Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar het transporteren van de auto’s, dus wie heeft er ervaringen, zowel positief als negatief, met transporteurs welke nog niet genoemd zijn?
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Lennart
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Groningen

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

ma feb 28, 2005 10:56

Nadeel: Tijd, de dagen welke benodigd zijn voor het transport, en eventueel nogmaals terug vliegen naar Italië om mijn familie op te halen. Verder moet men in acht nemen dat eventuele calamiteiten zich onderweg kunnen voordoen. Dit kan eventueel nog meer tijd gaan kosten.(winter periode in combinatie met auto’s van 30 jaar oud).
Over die calamiteiten zou ik me niet zo druk maken. Kwestie van een ANWB/SOS/Routemobiel lidmaatschap. Met een beetje geluk gaat de auto nog in Italië stuk en vervolg je de rest in een Laguna van Europcar met Airco, Navi etc. En je auto wordt gratis getransporteerd! :-)

Zo kreeg ik zelf eens pech met mijn 75 in de buurt van München. Een uur later stond er een E-klasse klaar om naar huis te rijden. Dat was één van de weinige momenten, dat je echt blij bent met een Mercedes! :-)

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1996
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

ma feb 28, 2005 17:08

Precies, KNAC-lidmaatschap mee en alles komt goed, desnoods op de trailer. Maar met dit soort auto's is het zo dat je op dat soort afstanden merkt dat ze alleen maar beter gaan lopen en lekker vlot naar huis toe sturen. Heb ik tenminste met mijn juultje wel altijd. Hoe dichter bij huis...!
Dirk - Giulia2000TS

Mobster

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

ma feb 28, 2005 17:25

Tja, je moet wel goed gek zijn om na 2 jaar terug te keren naar Nederland. :roll:

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

ma feb 28, 2005 17:58

Nou, bij Italianen is het zo dat er enorm veel wegen naar Rome leiden en dat wat ik deed is/was legaal ( ik heb het niet notarieel en justitieel nagetrokken). Tot aan de Nederlanse grens dan.

Dirk, Mia's auto's gaan niet naar huis. Integendeel zelfs. . Gaan ze dan slechter lopen naarmate ze verder van de grans af komen . :wink:

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4240
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Auto transport van Italië naar Nederland

ma feb 28, 2005 18:56

Hier in België mag je met een normaal B rijbewijs een combinatie voeren van wagen en oplegger met een max gezamelijk gewicht van 3500 kg.

Als m'n 75 al ingeschreven was (hij heeft een trekhaak) zou ik het wel zien zitten om met een geleende oplegger naar Trieste te rijden om één van die mooie wagens op te halen.
Of kost het transport via een professionele transporteur niet zoveel extra?
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”