Dat klopt! Die dingen zijn ook te huur, maar da's ook nog knap prijzig. Wie weet is Yuri of ElCamino te porren voor zo'n ritje, Yuri's sig klinkt in elk geval uitnodigend.
Voor hetzelfde geld vinden ze dit wat al te gek hoor (het is toch een beste afstand), maar niet geschoten is altijd mis, toch?
Bijkomend nadeel van die huur-dingen is dat ze nieuw zijn, en zoals alle moderne auto's worden die oprijwagens dus ook steeds zwaarder. Ik had er ook eentje gehuurd toen ik mijn 75 ging halen, en toen woog het hele zaakje zo'n 4 ton. 500 kg overbeladen dus. Interessant gegeven: je krijgt hiermee een bekeuring voor overbelading en niet voor rijden zonder (C-)rijbewijs, mocht je aangehouden worden. Verzekering lijkt me het probleem van de verhuurder, gewoon bellen, zeggen wat voor auto je wil halen en wat die ongeveer weegt (heb ik ook gedaan) en vooral niet mekkeren over het gewicht van de oprijwagen zelf en de overbelading die daar het gevolg van is. Zeg er wel bij dat je ermee naar Duitsland gaat, de standaard verhuurvoorwaarden verbieden ritjes naar het buitenland, tenzij anders overeengekomen.
Even gauw rekensommetje: de oprijwagen die ik bij
Adri Jonk heb gehaald kost zo tegen de 400 euro voor een weekendje (daar heb ik de extra kilometers al in meegenomen). Ik geloof dat ik er na 200 km zo'n 30 liter diesel in mikte, dat zou in jouw geval dus richting de 250 liter gaan. Die auto weegt van zichzelf 2880 kg, mag je zelf uitrekenen wat het totaal aantal kilootjes wordt

Overigens zie ik net dat de APK van dat ding is verlopen (70-BJ-GG), dus mss hebben ze nu een andere.
De andere optie is iemand charteren die wel een E-rijbewijs heeft (je ouders? vroeger kreeg je E immers gratis bij B). Hou wel rekening met het maximale trekgewicht van de auto (zo'n auto-ambulance is ook niet bepaald licht). Als bij de auto's in je sig ook diegene met trekhaak staat, denk ik niet dat dat gaat lukken.
Veel plezier gewenst met de auto, mocht het doorgaan!