Gebruikersavatar
#595
Junior Member
Junior Member
Berichten: 62
Lid geworden op: wo dec 24, 2008 17:49
Locatie: Made / Zutphen
Contacteer: ICQ

Giulietta QV

do apr 27, 2023 13:11

Een van onze “derde” of “vierde” auto in het gezin is overcompleet geworden door ziekte. De keuze is of de Grand Punto of deze Giulietta QV. Met pubers in het huis is heeft het verstand helaas gewonnen en is de auto die als eerste keuze weg mag de Alfa geworden. De Alfa heb ik in maart zelf geïmporteerd uit Duitsland. Hoewel het een Duitse auto is heeft de Alfa het merendeel van zijn km’s in Italië gemaakt. De Alfa is door mij gekocht van de 1e eigenaar. Deze eigenaar heeft de auto dealer onderhouden en daar ook ingeruild voor een nieuwe auto. De laatste onderhoudsbeurt is door de 1e eigenaar bij 156dkm uitgevoerd. Uiteraard heb ik de olie en alle filters als tussenbeurt ook vervangen na aanschaf dit op 167dkm. Het is een QV met het volledig aluminium 1.8TBI motorblok wat 241pk heeft. Dit icm met een TCT automaat met flippers op het stuur. Exact hetzelfde wat een Alfa Romeo 4C heeft. Voor een fractie van de prijs toch een stuk 4C gevoel wat ook nog dagelijks bruikbaar is. Verder heeft de Giulietta uiteraard Brembo remmen in de 18 inch Turbina velgen gehuisvest. Er is een Bose geluidsinstallatie met de optionele subwoofer aan boord. Ook het glazen dak wat open kan als je het weer goed genoeg vind is vanuit de fabriek gemonteerd. De auto is van 2015 en heeft het facelift QV interieur met de groene stiksels en Xenon verlichting voor goed zicht. De auto heeft geen stoelverwarming wat vrij logisch is voor een auto die in Italië is gebruikt. Ook is er geen elektrische verstelling van de stoelen aanwezig wat ook geen gemis is want eenmaal ingesteld is je zitpositie goed en een QV leen je toch niet uit, verder is iedere kg minder beter. De voorbumper heeft wat Italiaanse krassen wat de auto kwalitatief niet minder maakt. De Giulietta heeft APK tot eind maart 2025 dus 2 jaar APK. De recente TUV keuring is door de RDW overgenomen vandaar 2 jaar APK. De prijs €16400,-




En als iemand toch liever een 2015 Grande Punto JTD wil hebben die is ook welkom als de QV nog niet verkocht is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Il Mercato”