Met pijn in het hart moet ik mededelen; het boxertje is op zoek naar een nieuwe eigenaar.
Wat jaren lang mijn dagelijkse auto, en tevens project, geweest is, staat nu te verstoffen bij gebrek aan tijd.
Een beknopt overzicht:
- Omgebouwd naar 1700 16V Boxer (+ motor & bak revisie)
- Megasquirt programmeerbaar motormanagement
- Custom inlaat (kelken met K&N broodtrommeltjes)
- Eibach stabilisatorstang
- H&R veren
- Koni's rondom
- Wilwood superlight (aluminium) 4 pot remklauwen
- Mito velgen met Pirelli P Zero Nero's
- Origineel Alfa 145 leder Momo interieur (uit Duitsland)
- Geheel professioneel overgespoten (kunststof delen meegespoten).
- QV skirts (zonder QV logo)
- Custom RVS uitlaat van spruitstuk tot achteraan (cat vervanger)
- Veerpootbrug
- Nog veeeeeeel meer
De boxer staat inmiddels al even stil. Het laatste project was nieuwe stuurhuisrubbers, en nieuwe nokkenassen (oude waren rond).
Beide zijn vervangen en het motortje start, maar loopt veel te arm met de nieuwe nokken. De Megasquirt moet opnieuw geprogrammeerd worden (rijker afstellen).
Voor de oplettende lezer: Het klopt dat het een injectie is zonder inlaattraject (LMM).
Het beste van beide werelden! Individual throttle bodies (injectie) met kelken. Het geluid is heerlijk!
Topics van vroeger:
SCARB
viewtopic.php?f=8&t=32823
UK 145 forum
http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=9590
http://forum.alfa145.com/index.php?show ... entry90294
Alles is tot in detail besproken en bijgehouden op het Nederlands 145/146 forum, maar deze is niet meer bereikbaar helaas.
Bij vragen of interesse kan je een PBtje sturen!
Auto mag weg voor een clubprijsje. Belangrijker is een nieuw (liefdevol) huisje.