Gebruikersavatar
KRIS GT
Member
Member
Berichten: 230
Lid geworden op: di jun 03, 2008 12:28
Locatie: GENT (MARIAKERKE)

Digitale tripmaster (gps)

ma aug 21, 2023 13:09

I.v.m. het rijden van toeristische rally's via roadbook (bolletje-pijl) zoek ik een eenvoudige tripmaster die werkt op gps-signalen. Bij iedere routewijziging moet de teller dus op nul kunnen worden gezet.
Wat kunnen jullie adviseren?

Mvg
Kris
ALFA SPIDER 2000 VELOCE (model 1980)
ABARTH 595C TURISMO BICOLORE (model 2016)
ALFA GT 1.8 TS (model 2007)
voorheen :
ALFA GT (model 2007)
156 SW (model 2001)
LANCIA Y MOMO DESIGN
ALFA 33 1.4 (model 1994)
ALFA GT (model 2010)

Gebruikersavatar
#595
Junior Member
Junior Member
Berichten: 62
Lid geworden op: wo dec 24, 2008 17:49
Locatie: Made / Zutphen
Contacteer: ICQ

Re: Digitale tripmaster (gps)

ma aug 21, 2023 14:18

Hoi de app Rally Tripmeter is wellicht wat je nodig hebt.

Gebruikersavatar
Klevant
Full Member
Full Member
Berichten: 429
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 20:42
Locatie: Hapert

Re: Digitale tripmaster (gps)

ma aug 21, 2023 16:35

Inderdaad, als je je telefoon ergens in een houder kunt steken dan is dat de makkelijkste optie: een (gratis) app.
Voor ritjes zoals van SCARB ideaal, in andere echte rally’s soms niet toegestaan.

Rally Tripmeter of Tri-Rally zijn voorbeelden die ik gebruik.
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Digitale tripmaster (gps)

ma aug 21, 2023 21:02

Ik doe dit soort ritten altijd gewoon op de dagteller en die laat ik ook doorlopen en daarbij kijk ik dan in de regel ook altijd alleen naar de laatste twee cijfers (km en 100m). Het is dan wel fijn als die teller ook een beetje klopt en daar had ik gisteren op de wat langere stukken wel wat last van omdat deze in mijn Sei een paar procenten te weinig aanwijst. Ik heb wel altijd ook een grafische routeplanner meelopen in 2D, dat helpt met herkennen van de situaties zoals deze in het routeboek staan getekend, maar als er bijvoorbeeld twee kruisingen binnen het foutmargegebied zijn dan kan het wel eens mis gaan. Zo reed ik gisteren in eerste instantie de afslag naar Waterlandkerkje voorbij omdat ik op de kruising erna mikte die bij nader inzien net te ver weg bleek.

De app welke hier wordt genoemd werd mij gisteren ook aangeraden. Misschien moet ik het eens proberen, maar ik denk dat ik de grafische representatie van de situatie zou missen. Die helpt namelijk wel heel erg met verborgen afslagen waarvan er tijdens de Meetjesrit toch ook een aantal waren.

Terug naar “Gezocht”