Gebruikersavatar
Stephanvm
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: di mar 29, 2022 10:19

Gezocht: alfa romeo 75

zo mei 14, 2023 15:43

Beste Alfisti,

Gezocht: alfa romeo 75
Motorisering vanaf een 1.8, het liefst een twinspark of een carb

Km stand het liefst onder de 200.000 dkm , zo goed als roest vrij en geen geheel project.

Wellicht dat iemand hier nog iets heeft staan of weet staan..:-) ik hoor het graag.

alfetta75
Newbie
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 21:42
Locatie: Alblasserdam

Re: Gezocht: alfa romeo 75

do mei 18, 2023 19:59

Ik heb een Alfa 75 2.0 Twinspark Numerata voor je, met geen tot nauwelijks roest. Instappen en wegrijden zeg maar. Wel met serieus meer kilometers dan jij wil ( en wie niet ) , namelijk 289000 , maar blok loopt uitstekend en verbruikt geen olie. En dan heeft het blok nog steeds 150000 kilometer minder gelopen dan het TS-blok dat in mijn Alfetta ligt. Met fatsoenlijk warm rijden en geregeld olie verversen is een Twin Spark bijkans onverwoestbaar. Sowieso zal het heel moeilijk worden om een 75 te vinden die minder dan 200000 kilometer heeft gereden. Meeste auto's met een "lage" kilometerstand zijn geïmporteerd ( en hebben dan een niet te controleren kilometerstand volgens de RDW ) , dus als je dan of de teller terug draait of je zet er een andere tellerbak in, dan ziet het er opeens een stuk rooskleuriger uit. Let daar svp goed mee op.
Om met een vrolijke noot te eindigen, je bent welkom om een proefrit te maken ( of gewoon te komen kijken :-) )

Met vriendelijke groet,

Rob

Terug naar “Gezocht”