yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Alfa Romeo 75 gezocht

za jan 26, 2019 09:12

Om de genoemde redenen is mijn TS ook een semi-daily, op langere afstanden is het inderdaad een achterhaald hok (verlichting als kaarslicht, verwarming/ventilatie om te janken, windgeruis etc), maar als je weinig kilometers maakt en/of weinig snelweg rijdt is dat allemaal overkomelijk. Grootste pijnpunt is om er eentje te vinden waar je niet eerst door een jaar van achterstallig onderhoud en reparaties heen moet om er de betrouwbare auto van te maken die het tot vrijwel ieders verrassing blijkt te zijn.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Momo
Junior Member
Junior Member

za jan 26, 2019 11:51

Inderdaad prima, en stoere daily. Een technisch goed onderhouden auto is een must. Het is echter wel zo dat de leeftijd soms de kop op steekt. Dus dingen die stukgaan omdat het simpelweg gewoon oud is.

Ik heb sinds maart 2018 al 30.000km gereden met mijn TS. Huidige kilometerstand is 280.000 :thumbs:

Afbeelding

Extra leuke auto afgelopen week 8)
Leuk ding! Ben daarmee nog op vakantie geweest. Niet verder geweest dan Luxemburg met een kapotte startmotor. Hadden dus eigenlijk wel verder gekund... :oops:

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 26, 2019 18:58

Om de genoemde redenen is mijn TS ook een semi-daily, op langere afstanden is het inderdaad een achterhaald hok (verlichting als kaarslicht, verwarming/ventilatie om te janken, windgeruis etc), maar als je weinig kilometers maakt en/of weinig snelweg rijdt is dat allemaal overkomelijk. Grootste pijnpunt is om er eentje te vinden waar je niet eerst door een jaar van achterstallig onderhoud en reparaties heen moet om er de betrouwbare auto van te maken die het tot vrijwel ieders verrassing blijkt te zijn.
Ff uit nieuwsgierigheid, gaat dit nog steeds over YJ 56 GL?
Verwarming/ventilatie is op zich wel bruikbaar te krijgen, alleen die kachel is z'on rot klus.
Verlichting blijft zeuren, ook met volle 13V op goede lampen. Windgeruis krijg je ook lastig weg, Het blijft natuurlijk ook een auto van circa 30 jaar oud! V6 met alleen een einddemper is daar ook goede oplossing voor.... 8)
Maar betrouwbaarheid hoeft idd helemaal geen issue te zijn. Op wat simpel te verhelpen elektrisch zaken zijn ze behoorlijk bomvrij.

Gr
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 26, 2019 19:19

Verwarming/ventilatie is op zich wel bruikbaar te krijgen, alleen die kachel is z'on rot klus.
Yep, dat ding lijkt wel onverwoestbaar. Af en toe verse bougiekabels (ik neem altijd de goedkope variant), een plens olie er in en gaan. Afgelopen week was het ook weer mijn snow-mobile.

Kachel is op zich wel goed werkend te krijgen, maar de ontwaseming is en blijft matigjes, een 75 is lek als een mandje, voornamelijk omdat de portierrubbers natuurlijk ook 30 jaar oud zijn. Tegenwoordig wissel ik een kachel in 5 uurtjes, als het moet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 26, 2019 19:35

Yep, dat ding lijkt wel onverwoestbaar. Af en toe verse bougiekabels (ik neem altijd de goedkope variant), een plens olie er in en gaan. Afgelopen week was het ook weer mijn snow-mobile.

Kachel is op zich wel goed werkend te krijgen, maar de ontwaseming is en blijft matigjes, een 75 is lek als een mandje, voornamelijk omdat de portierrubbers natuurlijk ook 30 jaar oud zijn. Tegenwoordig wissel ik een kachel in 5 uurtjes, als het moet.
Ms dan die 5 uur besteden aan monteren nieuwe portierrubbers en scharnierpennen? :lol:
Leuk te lezen dat het ding nog steeds rijd!

Gr
DJ

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

za jan 26, 2019 22:22

Rij nu sind juni een 75 3.0 V6 qv als daily ruim 10000km erop zitten en alleen een nieuwe accu verder niks ook geen olieverbruik of andere rare dingen enige is dat de cardanas wat trilt tussen rond de 2500 toeren ben zelf pas de 3e eigenaar. Wel de hemelbeklediing vervangen omdat de oude op mijn hoofd lag. Verbruik ligt zo rond de 1 op 10 valt best mee voor zo een vlotte wagen.
Wanneer mijn 75 t.s. Klaar is mag de V6 er weer uit. Maar goed dat is geen 5000 euro wagen die tijden zijn geweest.
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

GiljanVdM
Newbie
Newbie

wo jun 12, 2019 22:37

Hi iedereen!

Sorry voor de vertraging, ik dacht melding te krijgen van reacties maar die zijn niet aangekomen (of in de spam terecht gekomen).

Ik heb dus een 75 3.0 qv aangekocht, van een garagist op rust. Een kenner van al wat Alfa Romeo is, omdat ik toch met een solide basis wou starten. Is ook net blanco gekeurd (de 'gewone' keuring in België, geen oldtimerkeuring).

Ook de onderkant van de wagen grondig bekeken, en geen spetter roest te zien. Wagen heeft altijd binnen gestaan.

Enige dat er misschien zit aan te komen zijn de hemelbekleding die een beetje loskomt (al valt dat nog erg goed mee), en een heel klein deukje op de motorkap. Motor is volledig gereviseerd (heb dus wel wat geduld moeten hebben), maar draait erg mooi nu. Zit ook een nieuwe uitlaat op, versnellingsbak werd bekeken en is kraakvrij, en vanalles ertussenin dat ook bekeken werd. Het enige dat nog mist is de radio (maar die zet je toch uit met een Busso voor je).

Afbeelding

Terug naar “Gezocht”