mdb147alfa
Newbie
Newbie

Koelventilator relais Spider vierde generatie

di sep 08, 2026 20:14

Ben enigszins dringend op zoek naar het koelventilatoren relais voor de dubbele ventilatoren

Afbeelding

Het gaat om type B047 (12V-2335) met een eigen zekering erbovenop. Bij de bekende adressen (Alfamotive - Autodoc - Ricambi - Alfastrada) vang ik bot. Heeft iemand een idee waar ik zo'n ding (snel) kan vinden?

Alvast dank!

Klevant
Advanced Member
Advanced Member

Re: Koelventilator relais Spider vierde generatie

di sep 08, 2026 21:38

Misschien heeft https://www.rdae.nl/relais-houders/ een passende? En een foto van de andere kant kan misschien ook helpen.
Heden: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een Passat GTE en Renault 5 e-tech.
Verleden: Alfa 145ie, Spider '91

mdb147alfa
Newbie
Newbie

di sep 08, 2026 23:00

Dank voor de link! Ik ga ze morgen bellen. Een foto van de achterkant heb ik, maar ik weet niet hoe ik die hier moet uploaden. Deze komt van het Internet:

Afbeelding

Dit is de achterkant waarbij het relais op z'n zij ligt. De middelste 3 pinnetje zijn (v.l.n.r.) : 86 - 87 - 87 Op de foto de bovenste = 30 en de onderste = 85

Er zijn veel universele werkrelais te koop (o.a. Bosch), maar daar zijn de waardes 30 (op foto de bovenste) en 86 (op foto de linker) omgewisseld. Die heb ik er in gehad en die klappen er meteen uit. Die hebben overigens ook geen eigen zekering. Daarom klappen ze zelf en blijft de zekering in de zekeringenkast intact. Dat werkt niet.

Maar ik bel die mensen in Veghel morgen. Dank!

En als iemand zeker weet waar ik zo'n ding (vlot) op de kop kan tikken, dan hou ik me aanbevolen!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 09, 2026 08:20

Daar heb ik aardig wat gebruikte van liggen, maar eerder dan zaterdag ben ik niet in de buurt van mijn opslag.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

mdb147alfa
Newbie
Newbie

wo sep 09, 2026 10:48

Daar heb ik aardig wat gebruikte van liggen, maar eerder dan zaterdag ben ik niet in de buurt van mijn opslag.
Als je daar twee van zou kunnen opsturen, dan zou dat geweldig zijn! Zaterdag versturen en dan heb ik ze dinsdag/woensdag. Zeg maar wat 't me gaat kosten! Ik hoor graag!

Terug naar “Gezocht”