Gebruikersavatar
Multivangerard
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: vr feb 21, 2014 20:36
Locatie: Kleve (D)
Contacteer: Website

Giulia Nuova ombouw naar oud model

do jul 30, 2020 22:41

Hallo mede Alfisten,

Ik overweeg (wederom...) om mijn Giulia Nuova om te bouwen naar oud model met enkele koplampen en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik vraag me met name af of er nog aanpassingen nodig zijn aan de koplampbehuizingen. Passen de grotere koplampen (ik ga er tenminste van uit dat de Nuova koplampen kleiner zijn dan die van de oudere modellen) zonder meer in de uitsparingen in de voorspatborden of zijn er aanpassingen nodig?

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten, Gerard

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: Giulia Nuova ombouw naar oud model

vr jul 31, 2020 10:54

Voor zover ik weet past dat gewoon. Doe je ook de bumpers/knipperlichten/motorkap?
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Giulia Nuova ombouw naar oud model

vr jul 31, 2020 18:09

Ik denk dat het zonder meer past. Want achter de plastic grille met de kleinere Nuova koplampen zitten de grotere koplamphouders aan het plaatwerk.

Als je de plastic grille verwijdert, hou er dan wel rekening mee dat je per kant 2 of 3 schroefgaatjes in de voorkant van je spatborden hebt. En die worden niet afgedekt door de grotere oud model koplampen. Die gaatjes blijven dus in het zicht. Als de auto gerestaureerd en gespoten moet worden dan is het simpel om ze even dicht te lassen. Maar wil je niet lassen en spuiten, dan iets om over na te denken.... Geen gezicht namelijk op een mooie Giulia.

En ik vermoed (maar weet niet zeker) dat de bevestigingspunten voor de bumpers ook verschillend zijn bij oude en Nuova bumpers, en idem dito voor de gaten waar de knipperlichten moeten zitten.

Edit:
In dit topic van Rubensgiulia kun je prima zien hoe de koplamphouders achter een Nuova grille er uit zien, en ook de schroefgaten voor de grille in de voorspatborden (het zijn er zelfs vier per kant): KLIK!



.

Gebruikersavatar
Multivangerard
Junior Member
Junior Member
Berichten: 76
Lid geworden op: vr feb 21, 2014 20:36
Locatie: Kleve (D)
Contacteer: Website

Re: Giulia Nuova ombouw naar oud model

vr jul 31, 2020 22:42

Heren, bedank voor jullie reactie, daar kan ik verder mee!

De bumpers gaan er trwns af, dus geen problemen met verschil in de bevestigingspunten.

Groeten,Gerard

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”