Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 18:41

Zo LANG mogelijk achteruit geloof ik...

...tja geef ze eens ongelijk (of krijg ik nu op mijn lazer ?)

Andretti Molletti

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 18:42

Ja LANG idd ...
Anders hadden die spiders wel gewonnen ;)

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 18:51

Ja LANG idd ...
Anders hadden die spiders wel gewonnen ;)
Neeeeee met afstand tweede na de DAFjes

8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 19:54

In Carros van jan/feb 2005 staat een interview met Koos Spee.
Vooraf weten we dat op geselecteerde trajecten bijvoorbeeld veertig procent van de automobilisten te hard rijdt" zegt Spee. "Als zo'n controle, die enkele uren duurt, dan slecht een tiental porcessen-verbaal oplevert, spreek ik een politiekorps op het resultaat aan. Dan hebben ze zitten suffen".
Hij zegt het nota bene zèlf!!!!! :evil: Het resultaat dat voor hem telt is het aantal bekeuringen, niet het gedrag van de automobilisten.

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 21:25

Spijtig genoeg komen de flitscontroles nogal eens over als een snelle manier om de kassa van de overheid te vullen. Waar flitsen ze: op plaatsen waar ze idd het meest zeker zijn dat quasi iedereen te snel rijdt.

Ik ben zelf een fervent voorstander van flitscontroles ... op plaatsen waar het ook effectief nodig is: scholen, ...

Op een driebaansweg, om 5 u 's morgens met droog weer en geen verkeer, 90 rijden waar 70 mag en dan geflitst worden, heb ik het moeiijk mee.

Even belangrijk als snelheid is idd de manier van rijden en de concentratie waarmee je rijdt. Bumperplakken daar heb ik dan weer wel enorm veel problemen mee, kan ik echt niet tegen.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 21:29

Bumperplakken daar heb ik dan weer wel enorm veel problemen mee, kan ik echt niet tegen.
Dóe het dan ook niet! :shock:

:wink:

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 21:50

Dóe het dan ook niet! :shock:

:wink:
Doe ik zelf ook niet, heb er alleen een hekel aan als ze het bij mij doen. Heb denk ik trauma opgelopen toen ik een jaar of 15 geleden gelijkaardig iets voor gehad heb zoals sinus. Toen is er bij mij echter een Volvo 340 tegen +/- 140 (volgens berekening van verkeersdeskundige) in mijn wagen achteraan ingereden. :evil:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Andretti Molletti

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 22:00

Dat is de reden dat ik geen bumpers op mun bertje heb ;)

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

za jan 15, 2005 22:31

En toch blijven die snelheidscontroles, in mijn optiek, gewoon ordinaire n*zi-praktijken...

Gebruikersavatar
matra sports
Guru
Guru
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:19

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 08:44

Alle politici of "hoge" ambenaren hebben zo hun stokpaardje. Om gezichtsverlies te vermijden zal niemand ooit van zijn koers afwijken of erop terug komen. Spee geilt gewoon op media aandacht etc.etc. Wellicht komt hij in de geschiedenisboeken enzo...
Ook hij gaat voor zijn eigen hachje : niet genoeg centen betekend einde functie.
Iedere vier jaar staan er weer enkele politici aan de deur te kloppen met hun ideetje en vier jaar later is het weer wat anders. Politici weten verdraaid goed hoe ze hun loopbaan na die 4 jaar politiek willen voortzetten. Zelfverrijking doet zich op alle niveau´s voor en hoe hoger je komt hoe smeriger het wordt :!:
Mensen die beweren dat snelheidscontroles zoals die er nu zijn alleen dienen voor onze veiligheid moeten ze enkele jaren verplicht onder behandeling stellen. Het ergste is nog dat ze dit en andere verhaaltjes ijskoud verkopen aan de kiezer. Daarmee denkende dat we achterlijk en dom zijn, m.a.w. ze houden ons voor randdebielen.
Er zijn voorbeelden te over waar centjes zijn weggeworpen of zakken zijn gevuld. Als de staat jaren geleden haar aandelen van KPN had verkocht op de beurs...... ( Als je trouwens zien wat die pensioenfondsen hebben gedaan met beleggingen.... daar zitten ook van die met een plank voor de kop lui tussen zeg.. )
Maar ja, da´s makkelijk oordelen achteraf misschien, maar toch, hadden we de gezondheidszorg lekker in orde mee kunnen maken.

Om te voorkomen dat mensen zich aangevallen zullen voelen : ik scheer niet alle ambtenaren over een kam en sommige woorden komen ietwat harder over dan bedoeld wellicht :wink:

ZO, en nu een kappoetsjieno int kaffee ! :wink: :biggrin:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 11:44

De beste man in zijn 166 zat dus gewoon niet goed op te letten, gaat plots remmen waar het niet kan, vliegt de berm in met 160 ( is 40 km te hard). Sorry hoor, maar dat kun je niet toeschrijven aan de KLPD. Die mensen oen alleen hun werk. Jij en ik mogen nu eenmal niet harder dan 120 km/h rijden in dit land. Doe je dat wel, kun je geflitst worden. Dat risico loop. Niet over zeuren.

Het lijkt mij logisch dat er gecontroleerd wordt op de plekken waar het meeste te hard gereden wordt, want alleen dan kun je het te hard rijden terug dringen op die plek... Op een plek waar af en toe een enkeling veel te hard rijd en verongelukt, daar kan geen controle tegenop... Helaas, hard, maar waar.

Dus niet de schuld gaan geven aan de KLPD, maar aan onszelf. Wij zijn degenen die het gaspedaal te ver intrappen....(volgens de regelgeving)

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Jorix

Re: RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 11:58

...Het lijkt mij logisch dat er gecontroleerd wordt op de plekken waar het meeste te hard gereden wordt, want alleen dan kun je het te hard rijden terug dringen op die plek...
Daar ben ik het niet mee eens. Een snelheidscontrole brengt alleen tijdelijk de snelheid terug op een bepaald traject en zeker niet op een veilige manier. Op de een of andere manier roept een statief altijd een schrikreactie op en gaan mensen altijd in de remmen, hoe hard ze ook rijden. Dit zorgt dan weer voor het bekende sneeuwbaleffect. En wil je beweren dat je het harde rijden bent afgeleerd als je de acceptgiro uit leeuwarden ontvangen hebt? Volgens mij niet. Het is even zuur, maar je doet het toch zo weer.

Het lijkt me beter om te bekeuren op rijgedrag, ipv -snelheid. Mensen die rechts inhalen, over de vluchtstrook / uitvoegstrook, bumperkleven, etc. Die mensen moeten bekeurd worden.
Hard rijden kan vaak helemaal geen kwaad, mits je goed oplet. 's Nachts bijvoorbeeld vind ik het echt onzin om op een lege snelweg 100 te blijven rijden. Door het boetebeleid in Nederland blijf ik echter wel binnen de 30 km marge, zodat het betaalbaar blijft ;)

En als mensen te snel rijden waar of wanneer het echt niet kan, laat ze dan (eventueel naast een bekeuring) verplicht een slipcursus kopen. Daar leren ze meer van dan een avondje overwerken om die acceptgiro weer gedekt te krijgen!

Gebruikersavatar
jer
Full Member
Full Member
Berichten: 320
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:18
Locatie: Den Haag

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 12:11

en goede manier van controlles vind ik dus wel wat ze bij rotterdam hebben, die 80 km gedeelte, bijna geen ongelukken en nog beter voor het milieu en geluidsoverlast ook :lol:

maar ja aan zo'n topic kan je inderdaad goed zien dat meningen verschillen en dat het een mooie discussie kan opleveren....

maar om even trug te komen op de bron van deze topic:

ZONDE van de alfa natuurlijk :!:
insta: @Black_dragon_159sw

159 1.8 mpi sw Daily
147 1.6 TS
33 1.7i 8v ProjectAR33

#33 1.3s #146 1.4 #146 1.6 #156 1.8 sw

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 12:14

en goede manier van controlles vind ik dus wel wat ze bij rotterdam hebben, die 80 km gedeelte, bijna geen ongelukken en nog beter voor het milieu en geluidsoverlast ook :lol:

maar ja aan zo'n topic kan je inderdaad goed zien dat meningen verschillen en dat het een mooie discussie kan opleveren....

maar om even trug te komen op de bron van deze topic:

ZONDE van de alfa natuurlijk :!:
En 4 km extra file. Ik mijd tegenwoordig de A20 en 13 als de pest in de spits.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Snelheidscontroles. Zo kan het ook.

zo jan 16, 2005 12:26

Nog een leuke: In 2003 heeft een grapjas een krant onder de ruitenwisser gedaan van een flitsauto. Aangezien de agent van dienst een wandeling over de Ginkelse heide aan het maken was, heeft hij dat pas na een lange tijd geconstateerd. Gevolg: Meer dan 50 foto's met de voorkant van de Telegraaf.

En ja, hij heeft als echte ambtenaar gewoon weer een loonsverhoging gehad aan het eind van het jaar. :cry: :lol: :cry: :evil: :roll: :wink: :oops: :P :? :) :( :o Ik raak emotioneel een beetje door de war.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”