Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 23:31

Van de andere kant zijn er misschien ook moderators die onder de mantel van anonimiteit hun persoonlijke motieven wel laten meewegen.... :oops:

Eerlijk en open duurt het langst zegt men wel eens en ik ben geneigd het daar mee eens te zijn. :wink:

En dat mensen moderators ergens persoonlijk op aan zouden gaan spreken als zij hun werk goed en objectief doen lijkt mij niet echt waarschijnlijk. :?
Helemaal mee eens en misschien zou het modereren van grijze gebieden als le mans of vitrinekasten voor modelauto's ,beargumenteerd kunnen worden om meer duidelijkheid te scheppen om wrijving te voorkomen.
Alfa content snap ik ,maar een autoweekblaadje of een riem voor je broek is niet veel anders.
even een korte reactie: als er "iets" gemod wordt dan wordt er een pb met motivatie naar de betreffende forummer gestuurd. Als de betreffende forummer dat niet mededeelt op t forum lijkt het alsof er niets gemotiveerd is terwijl er wel degelijk een motivatie gecommuniceerd is. Misschien willen sommigen zaken anders doen voorkomen als ze zijn? In dat geval is een moderator of en team moderators niet in staat om alles in goede banen te leiden.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 23:51

Het gaat mij vooral om inzicht te hebben in wie de mensen in "de organisatie" zijn. De bestuursleden van de stichting hebben ook een naam en een functie en zijn in een "handig lijstje" te vinden op de website.

Als er mensen zijn die denken dat ze moderators persoonlijk aan moeten spreken op hun functioneren, kan je die waarschuwen, bannen of zelfs aangifte gaan doen als ze strafbare feiten plegen. Als dat al een reden is om anoniem te willen handelen, denk ik dat je je goed af moet vragen of de huidige manier van moderaten wel de juiste is voor de personen die het alleen anoniem willen doen. Of je dat bij de personen of bij het beleid neer wilt leggen, of bij allebei, is niet aan mij, maar aan de moderators en eventueel het bestuur. Het lijkt me dat je uit moet gaan van openheid van de organisatie, tenzij privacy van donateurs en/of vrijwilligers in het gedrang komt. Als je bij voorbaat uit gaat van het slechte in forumbezoekers, kan je het forum net zo goed gelijk uitzetten, lijkt me.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 23:54

Van de andere kant zijn er misschien ook moderators die onder de mantel van anonimiteit hun persoonlijke motieven wel laten meewegen.... :oops:

Eerlijk en open duurt het langst zegt men wel eens en ik ben geneigd het daar mee eens te zijn. :wink:

En dat mensen moderators ergens persoonlijk op aan zouden gaan spreken als zij hun werk goed en objectief doen lijkt mij niet echt waarschijnlijk. :?
Helemaal mee eens en misschien zou het modereren van grijze gebieden als le mans of vitrinekasten voor modelauto's ,beargumenteerd kunnen worden om meer duidelijkheid te scheppen om wrijving te voorkomen.
Alfa content snap ik ,maar een autoweekblaadje of een riem voor je broek is niet veel anders.
even een korte reactie: als er "iets" gemod wordt dan wordt er een pb met motivatie naar de betreffende forummer gestuurd. Als de betreffende forummer dat niet mededeelt op t forum lijkt het alsof er niets gemotiveerd is terwijl er wel degelijk een motivatie gecommuniceerd is. Misschien willen sommigen zaken anders doen voorkomen als ze zijn? In dat geval is een moderator of en team moderators niet in staat om alles in goede banen te leiden.
In dat geval is het wellicht handig om in plaats van een pb, gewoon een bericht met de motivatie op het forum te plaatsen? Dan weet iedereen iig waarom er gemod(t?) wordt.
Desnoods onder de vlag van "SCARB-moderatie-team", en idealiter vergezeld van een pb van de moderator in persoon die de maatregel treft aan desbetreffend forummer?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 20, 2010 23:58

Helemaal mee eens en misschien zou het modereren van grijze gebieden als le mans of vitrinekasten voor modelauto's ,beargumenteerd kunnen worden om meer duidelijkheid te scheppen om wrijving te voorkomen.
Alfa content snap ik ,maar een autoweekblaadje of een riem voor je broek is niet veel anders.
even een korte reactie: als er "iets" gemod wordt dan wordt er een pb met motivatie naar de betreffende forummer gestuurd. Als de betreffende forummer dat niet mededeelt op t forum lijkt het alsof er niets gemotiveerd is terwijl er wel degelijk een motivatie gecommuniceerd is. Misschien willen sommigen zaken anders doen voorkomen als ze zijn? In dat geval is een moderator of en team moderators niet in staat om alles in goede banen te leiden.
In dat geval is het wellicht handig om in plaats van een pb, gewoon een bericht met de motivatie op het forum te plaatsen? Dan weet iedereen iig waarom er gemod(t?) wordt.
Desnoods onder de vlag van "SCARB-moderatie-team", en idealiter vergezeld van een pb van de moderator in persoon die de maatregel treft aan desbetreffend forummer?
Dat is uiteraard ook een optie, risico is dan wel dat je al snel een soort van schandpaal idee krijgt... overal valt wel wat voor te zeggen...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 00:02

Het gaat mij vooral om inzicht te hebben in wie de mensen in "de organisatie" zijn. De bestuursleden van de stichting hebben ook een naam en een functie en zijn in een "handig lijstje" te vinden op de website.

Als er mensen zijn die denken dat ze moderators persoonlijk aan moeten spreken op hun functioneren, kan je die waarschuwen, bannen of zelfs aangifte gaan doen als ze strafbare feiten plegen. Als dat al een reden is om anoniem te willen handelen, denk ik dat je je goed af moet vragen of de huidige manier van moderaten wel de juiste is voor de personen die het alleen anoniem willen doen. Of je dat bij de personen of bij het beleid neer wilt leggen, of bij allebei, is niet aan mij, maar aan de moderators en eventueel het bestuur. Het lijkt me dat je uit moet gaan van openheid van de organisatie, tenzij privacy van donateurs en/of vrijwilligers in het gedrang komt. Als je bij voorbaat uit gaat van het slechte in forumbezoekers, kan je het forum net zo goed gelijk uitzetten, lijkt me.
Oh maar het voorstel topic komt er ook wel, zoals te lezen is in de rubriek Praktische Gids voor de Alfist > topic Forumvragen. Alleen er wordt zorg aan besteed en het gebeurd in de vrije tijd van de vrijwilligers dus t kan even op zich laten wachten :wink:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 00:04

even een korte reactie: als er "iets" gemod wordt dan wordt er een pb met motivatie naar de betreffende forummer gestuurd. Als de betreffende forummer dat niet mededeelt op t forum lijkt het alsof er niets gemotiveerd is terwijl er wel degelijk een motivatie gecommuniceerd is. Misschien willen sommigen zaken anders doen voorkomen als ze zijn? In dat geval is een moderator of en team moderators niet in staat om alles in goede banen te leiden.
In dat geval is het wellicht handig om in plaats van een pb, gewoon een bericht met de motivatie op het forum te plaatsen? Dan weet iedereen iig waarom er gemod(t?) wordt.
Desnoods onder de vlag van "SCARB-moderatie-team", en idealiter vergezeld van een pb van de moderator in persoon die de maatregel treft aan desbetreffend forummer?
Dat is uiteraard ook een optie, risico is dan wel dat je al snel een soort van schandpaal idee krijgt... overal valt wel wat voor te zeggen...
Het is maar goed dat ik niet alles zelf opnieuw moet zeggen :roll: :wink: maar ik weet dat bv het autoweek forum al tijden zo werkt. Als daar een topic op slot gaat staat er altijd iets van motivatie bij.
Daar kun je het dan niet mee eens zijn maar je doet er weinig aan. Misschien "daar" eens informeren hoe er met persoonlijke aanvallen (die er zijn, dat weet ik zeker) op moderators wordt omgegaan?
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 05:54

Nadat mijn advertentie is verwijderd en ik een intresse peiling had gedaan ipv te koop aanbieden werd het weer verwijderd.
Uit kwaadheid maakte ik een topic aan om mijn gal even te spugen (niet schelden of zo ) wou even ook mening andere weten want vindt dat ik in mijn recht staat.
Maar nog geen 5 minuten later weer topic verwijderd want anders zou het te fel op forum kunnen worden met waarschuwing dat volgende x mijn account verwijderd zou worden.

Ik blijf erbij dat het lijkt dat er wordt gekeken wie wat zegt door bepaalde moderators .
En dan vindt ik het wel prettig als er verschillende moderators zijn maak je bekend zodat als ik je eens zie bij een rit of het persoonlijk kan uitspreken maar niet dat iemand zijn eigen verschuilt achter een scherm en de volgende keer bij een rit vrolijk zwaait naar je terwijl je door die persoon wordt benadeeld wat je niet weet omdat je hem niet kent.
Durf ervoor uit te komen ik zelf ben iemand die recht voor zijn raap is en dat wordt niet altijd gewaardeerd weet ik, maar iedereen in mijn omgeving weten wel wat ze aan me hebben. :wink:

jolijn

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 07:16

Een moderator moet voor politie agent spelen, proberen de regels te handhaven en als het nodig is in te grijpen.
Vroeger was er nog respect voor de politie en werden ze aangesproken met meneer of mevrouw, geen idee wie er verder onder de pet zat, het feit dat ze politie agent waren was genoeg.
Tegenwoordig worden ze al aangesproken met hun voornaam en worden ze bedreigd, weten mensen al waar ze wonen en in het ergste geval gaan ze hun bedreigingen ook nog in de praktijk brengen.

Dit is de maatschappij van nu, en dat zie je ook hier. Het respect naar elkaar en vooral richting de mensen achter de schermen is soms ver te zoeken lijkt het.
Natuurlijk gebeurd er wel eens wat maar kom op, we zijn allemaal volwassen mensen die hier komen praten of meelezen over 1 hobby die we met z'n allen delen.
Als ik soms lees wat hier voor discussies ontstaan en hoe mensen elkaar aanspreken dan is dat gewoon diep triest.

Persoonlijk hoef ik niet te weten wie er achter de moderators zitten, pas op het moment dat ik een probleem zou krijgen met 1 van hen dan spreek ik hun daar wel persoonlijk op aan via de normale weg.
Ik denk dat een hoop personen hier hun negatieve energie beter ergens anders in kunnen steken ipv hier de boel maar vaker op te jennen, dat is onnodig, er is al stress genoeg op de wereld.

Just my 2 cents....
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 07:31

Een moderator moet voor politie agent spelen, proberen de regels te handhaven en als het nodig is in te grijpen.
Vroeger was er nog respect voor de politie en werden ze aangesproken met meneer of mevrouw, geen idee wie er verder onder de pet zat, het feit dat ze politie agent waren was genoeg.
Tegenwoordig worden ze al aangesproken met hun voornaam en worden ze bedreigd, weten mensen al waar ze wonen en in het ergste geval gaan ze hun bedreigingen ook nog in de praktijk brengen.
Als je het daarom onmogelijk maakt om te zien wie er die pet op heeft, heb je wat mij betreft bij voorbaat al verloren. Zodra je door "een instituut" inplaats van door een medemens op je fout gewezen wordt, zal je daar ook op rageren alsof het geen medemens is die je berispt. Je kan er dan op wachten dat je allerlei verwensingen naar je hoofd krijgt. Ook als persoon zal je die krijgen, dat hoort helaas bij een functie die de orde handhaaft. Politieagenten krijgen een behoorlijke training om te zorgen dat ze die verwijten zo min mogelijk krijgen door proactief gedrag. Als ze ze wel krijgen, worden ze er ook op getrained om er niet, of met gepaste mate op te reageren. Zodra je je uit de tent laat lokken, heeft de persoon die je loopt te trollen z'n zin gekregen en heb je bij voorbaat al verloren, zelfs als je hem daarna in de bak gooit, van een forum verbant of wat dan ook. Let wel, als het iemand is die anderen aanvalt, heb je als politieagent/moderator alle reden om in te grijpen, maar als je zelf uitgedaagd wordt, zal je de verstandigste moeten zijn en blijven en je niet laten verlagen tot het niveau van de trol.
Persoonlijk hoef ik niet te weten wie er achter de moderators zitten, pas op het moment dat ik een probleem zou krijgen met 1 van hen dan spreek ik hun daar wel persoonlijk op aan via de normale weg.
Ik denk dat een hoop personen hier hun negatieve energie beter ergens anders in kunnen steken ipv hier de boel maar vaker op te jennen, dat is onnodig, er is al stress genoeg op de wereld.
Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Je zegt dat je niet wilt weten wie er achter de moderators zitten, maar je wilt ze wel ergens persoonlijk op kunnen aanspreken via de normale weg. Dat lijkt me niet mogelijk als je niet weet wie je ergens op aan moet spreken en als PBs naar het anonieme moderators-account niet gelezen worden?


Ik denk dat degene wiens' posting wordt aangepast/verwijderd een PB sturen met de reden meestal voldoende is. Je kan een algemene reden in een topic zetten dat er is gemodereerd, bijvoorbeeld "stemmingmakerij" of "overtreden forumvoorwaarden verkoop goederen" of zoiets. Het lijkt me een onnodige schending van iemands privacy en/of integriteit als je de hele PB integraal aan iedereen laat zien. Dan is het ook geen PB meer. Ik vind dat het nieuwe beleid in deze een verbetering is van hoe er vroeger gemoderate werd.

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 09:20

Dus nu is Dre Mollet's account verwijderd.

Ongeacht waarom, toch eigenlijk te zielig dat dat moet.
Even de beentjes op de grond brengend: dit forum, deze hele Alfa bende, dat gaat toch eigenlijk, in essentie, nergens om?
Met alle respect zeg. Leef en laat leven! Geniet ervan, voor je het weet, wordt je aangereden door een Opel ;)

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 09:24

Beste Whizzman, om me nu niet in een eindeloze en vooral zinloze discussie te storten het volgende:

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, als ik contact zou willen met een moderator dan zijn daar wel manieren voor te vinden.
Met het woordje persoonlijk bedoelde ik dat ik niet het hele forum erbij zou gaan betrekken dmv topics en dergelijke maar dat ik het zou afhandelen achter de schermen zonder iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen EN de rest van het volk op te hitsen om zodoende mijn eigen zaak sterker te laten lijken.

Het lijkt er soms verdacht veel op dat sommigen gewoon wat te veel vrije tijd hebben die ze beter kunnen benutten aan andere zaken ipv hier de boel wat op te naaien.
Hier komen Alfa Romeo liefhebbers, toch?
Als dat zo is dan delen we samen een passie, en samen willen we de mooie, en soms ook minder mooiere kant met elkaar delen.
Ik kom hier niet voor zinloze discussies, verwijten en ander gezeik. Dat zie ik in het dagelijks leven al genoeg.
En als het iemand hier niet bevalt dan blijf je toch gewoon weg? Simpel toch?

En ja, ik weet waar ik over praat, ben zelf ook jarenlang ergens moderator geweest maar wel op persoonlijke titel.
Ik wil en hoef mij niet te verbergen achter anonimiteit omdat ik dat onzin vond.
En ja, mensen hebben mij dingen verweten, hebben mij dingen naar het hoofd geslingerd en hebben me zelfs bedreigd.
Maar dat hebben ze allen maar 1x gedaan.

Een moderator moet regels handhaven en geen discussies hoeven te voeren.
Bevalt een regel niet? Kaart het aan bij het bestuur en wellicht zal er geluuisterd worden maar ga niet in een eindeloze discussie geraken met een moderator hierover.

Vaker voelen moderators zich echter persoonlijk aangesproken en verantwoordelijk voor bepaalde zaken waardoor de emotie boven de objectiviteit uitstijgt.
Dan hebben ze onruststokers hun zin en hebben ze gewonnen.

Mensen, we delen 1 passie samen hier, stap in je Alfa en maak een leuke rit of neem een steeksleutel in je hand en ga lekker sleutelen maar maak elkaars leven niet zuur hier.

Ik zal in dit topic verder niet meer reageren, ik ga me concentreren op de leuke zaken :lol:
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 09:42

Dus nu is Dre Mollet's account verwijderd.
Echt waar? Dat meen je niet.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 09:49

Gelijk heb je ,we moeten hier allemaal ja-knikkers hebben en alle mensen met kennis van allerlei oude type's Alfa Romeo of technisch zeer onderlegde forummers
kwijt zien te raken zodat het een echt surrogaat alfa 145 forum wordt.
Steeds meer echte kenners keren dit forum de rug toe en echt interessante verhalen kom je niet meer tegen.
Met andere woorden ,een lekker rustig forum waar niks interessants te lezen is heeft de toekomst.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 09:52

Gelijk heb je ,we moeten hier allemaal ja-knikkers hebben en alle mensen met kennis van allerlei oude type's Alfa Romeo of technisch zeer onderlegde forummers
kwijt zien te raken
Keuzes, keuzes ;) Wat mij betreft is het zeker beter om het af en toe hartgrondig met elkaar oneens te zijn in een discussie met enige inhoud dan het allemaal roerend eens te zijn over trivialiteiten. Maar wie ben ik :?: :evil:


Maar los daarvan: als er ooit is beloofd dat de moderators zich voorstellen lijkt het mij dat dat dan ook gedaan moet worden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

di dec 21, 2010 10:21

Dus nu is Dre Mollet's account verwijderd.
Echt waar? Dat meen je niet.
Zou zo maar kunnen Dre had net als mij een waarschuwing gehad .
Triest als het zo moet iemand die zo veel voor de club heeft gedaan wordt respectloos behandeld.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”