Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 29, 2010 14:47

Jazeker...en we noemen het: "zelfregulatie"
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 29, 2010 15:49

Aan de twee voorgaande sprekers: meld je aan en bepaal het beleid!

Paul
Ik geef mezelf weinig kans :wink:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 29, 2010 20:00

Aan de twee voorgaande sprekers: meld je aan en bepaal het beleid!

Paul
Ik geef mezelf weinig kans :wink:
Haha, jammer :wink:

Sorry voor de botte opmerkingen van mij maar ik heb het ff gehad met dit soort gedoe hier. Ik snap de achterliggende gedachte maar om nu elke keer dat zo op te lossen.....

Fijne jaarwisseling allemaal en op naar een mooi 2011.

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 30, 2010 02:29

Ach ik heb je opmerkingen niet als bot ervaren hoor. Lange tenen zijn mij vreemd. We vliegen allemaal wel eens uit de bocht, lekker belangrijk :wink:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 30, 2010 08:18

Voor zover ik weet heb je een uitgebreide ICT-kennis, heb je je al aangemeldt? Roepen vanaf de zijlijn dat het beter moet, dat zijn de stuurlui die aan wal staan.
Ik heb geen "onberispelijke reputatie" op het forum, dus als moderator zou ik te controversieel zijn. Ik heb mij voor de ICT-functie al een paar weken geleden aangemeld.

*Aangemeld is voltooid deelwoord, dus zonder t, als je het toch over spel- en taalfouten wilt hebben.*

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 30, 2010 12:14

Scherp Whizzman, thanx voor pb-tje!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 09:43

Heb de regeltjes nog eens zitten lezen maar sommige zijn te bizar voor woorden...

Zoals ook in de PB aan de moderatoren gesteld stelt de SCARB zichzelf met de regels boven de wet en maakt van het forum een vrijhaven voor criminele activiteiten.... Dat kan me nog een feestje worden als er een keer iemand echt boos wordt en z'n rechten gaat uitoefenen... $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ !

Vervolgens hangt het aan elkaar van vage termen... Heb 3 mensen gevraagd waar "op de man spelen" voor staat en kreeg 3 verschillende interpretaties.... Met die regel in de hand kun je dus alle kanten op en hangt het af van persoonlijke interpretatie, voorkeur en willekeur.

Ook een leuke... "sfeerbederf"... Als er in een topic, om welke reden dan ook, een grimmige sfeer hangt... en ik plaats een luchtige opmerking... bederf ik dan de sfeer en loopt mijn account dan gevaar?

Vast niet... maar omgekeerd ws wel... kwestie van interpretatie dus... die los staat van de regeltjes... maar geeft ruimte voor persoonlijke voor- en willekeur...

Van het gestelde "overleg" voordat er postings aangepast cq verwijderd worden heb ik persoonlijk weinig gemerkt... Sterker nog... die postings van mij die verwijderd werden waren eenmansacties en een berichtje kon er niet af vanwege "een sociaal leven"...

Zowel Alfa als ik heb ook al eerder gesteld dat de "overregulering" een teken van zwakte en gebrek aan authoriteit is... je vastklampen aan de regeltjes en proberen met die regeltjes in de hand alles en iedereen in de gaten te mogen houden... wat dat staat tenslotte in die regeltjes nietwaar?

Wat ook pijnlijk steekt is het feit dat het blijkbaar wel degelijk uitmaakt wie een topic start...

Ik roep het fameuze "Le Mans" topic nog maar eens aan dat uit evenementen verwijderd werd omdat het geen "alfa evenement" zou zijn ondanks dat een grote groep forumleden daar juist aan het bespreken was hoe, waar en wanneer zij elkaar op dat evenement zou gaan treffen... Opmerkelijk genoeg werden de andere evenementen die ook geen Alfa-specifiek evenement waren (maar door een moderator gestart waren) en die door mij gemeld werden NIET verwijderd... Op z'n zachts gezegd toch vreemd....

Maar even doorgaan? Waarom staat het topic over de Gillet Virtigo TZ-3 in hemelsnaam nog steeds in "Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst"???? Heb zo maar het vermoeden dat als het topic van mijn hand geweest was... het al LANG verhuisd was... Maar nu staat het er nog steeds... terwijl het werkelijk geen greintje Alfa-content heeft en de regeltjes (!) zijn toch duidelijk? Heeee... de topicstarter is zelf moderator... Zijn de regeltjes dan misschien toch minder duidelijk dan dat ze lijken????? Waar is "de hand in eigen boezem" hier? Of "hij die zonder zonden is verwijdere het eerste topic"? Bahbahbah!

Het argument "we kunnen niet alles lezen en modereren" geeft enerzijds al aan dat het beleid totaal faalt en anderzijds is het natuurlijk werkelijk PERFECT geschikt om je willekeur achter te verschuilen... Tja "ik heb een sociaal leven dus geen tijd om alles te lezen dus mag je er niks van zeggen dat ik het ene topic WEL verwijder en mijn eigen topic NIET!"

Maar even doorgaan?

Je kunt het domweg niet maken om een advertentie voor niet-op-een-Sud-passende-banden wel te laten staan... maar een soortgelijke advertentie van een niet-op-een-Berlina-passende-fietsband wel te verwijderen vanwege gebrek aan Alfa-content... Was een gechargeerd voorbeeld, ik geef het toe, maar het maakt wederom het falende beleid zeer pijnlijk duidelijk...

Waarom mag een stoel van het merk "Keuken" die voor een Berlina passend te maken is NIET (advertentie is verwijderd!)... en een stoel van het merk "Recaro" die passend te maken is voor een 75 WEL en blijft gewoon staan?

Maar even doorgaan?

Dubbele accounts zijn verboden. Teneerste vraag ik me af waarom in vredesnaam? Het geeft juist gelegenheid tot het inbrengen van een andere kijk op zaken, verluichtiging van topic en ja... er is ook een negatieve mogelijkheid natuurlijk... maar als iemand een dubbel account gebruikt voor negatieve uitlatingen geeft dat al aan dat hij / zij dat niet onder eigen naam durft te doen en dus geen verantwoording neemt voor zijn / haar eigen woorden... Dat probleem ligt dus bij de poster... Lekker laten gaan dus... Bovendien... HOE denkt iemand van het moderatorteam OOIT te gaan bewijzen dat er sprake is van een dubbel account? CC en ik delen met grote regelmaat een pc, laptop, tablet etc... en posten dus vanaf exact hetzelfde IP nummer... Of zijn CC en ik dezelfde persoon en is er sprake van een dubbelaccount???? Tazio N. komt hier regelmatig over de vloer en logt ook wel eens in op voorgenoemde computers... 3dubbelaccount? Of 3 personen? Bewijst het feit dat ik zowel het password van CC als van Tazio ken (en zij dat van mij) dat ik een 3dubbelaccount er op na hou? Kom op zeg... zoiets is nooit te bewijzen dus een volstrekt waardeloze regel die wederom geschapen lijkt te zijn om willekeur te kunnen uitoefenen... Wat hoe is ooit bewezen dat Yoda een dubbelaccount was van AM? Slechts een vaag vermoeden was het.... Maar met dat (bijna ludieke!) regeltje in de hand kun je macht uitoefenen en een account blokkeren... JOEPIE wat het JIJ een groot.... uh... "topic" zeg!

Ook lijkt men er aan voorbij te gaan dat de menselijke geest oneindig creatief is en laten we wel wezen... niks is zo ingebouwd in de menselijke geest als grenzen verkennen, overschreiden en vervolgens verleggen... M.a.w. je kunt oneidig de regeltjes proberen te detailleren maar elk nieuw regeltje zal onherroepelijk leiden nieuwe creatieve omgang met dat regeltje...

Vervolgens lijkt men ook voorbij te gaan aan het feit dat elk vogeltje zo zingt zoals het gebekt is... De een is wat genuanceerder dan de ander... maar soms zijn harde woorden nodig om de boodschap over te brengen... en soms is het nodig om zaken in het extreme te trekken om de essentie duidelijk te maken (zie het keukenstoel voorbeeld). Wat wordt dan het volgende regeltje? Een persoonlijkheidsfilter? Als je niet in de gietmal van het sociaal wenselijke beeld van de SCARB moderatoren past word je verbannen? Ik begin het een beetje benauwd te krijgen nu ik er zo over nadenk want onwillekeurig gaan mijn gedachten zo'n 60 a 70 jaar terug in de tijd... Is dat een aantijging? Neen... een schrikbeeld...

De drang om alles in regeltjes te willen vatten is mijns inziens een poging om macht en authoriteit te kunnen uitoefenen en als dat dan inderdaad gepaard moet gaan met "regeltjes in de hand" geeft het pijnlijk duidelijk aan dat die authoriteit ontbreekt. Zoals hierboven al gesteld, geven de huidige regels ook werkelijk alle ruimte voor persoonlijk interpretatie en daarmee ruimte voor persoonlijke voorkeur en willekeur want het excuus voor willekeur is reeds ingebouwd.

Ga ik me aanmelden als kandidaat moderator? Never nooit niet... (zou ook geen kans maken want ik ben veel te kritisch tov het beleid en de regeltjes) want, evenals Alfa, geloof ik heilig in het zelfregulerend vermogen van een samenleving (of die nou flesh&blood of digitaal) is.

Heb destijds uit totale onvrede met het SCARB moderatorbeleid het Saeghuys gestart waar geen enkele moderator is... en, hoewel natuurlijk VELE malen kleiner dan het SCARB forum, is er sinds oprichting ook nog nooit noodzaak tot modereren geweest is... er is wat onvrede geweest en dat is open en bloot in het desbetreffende topic uitgesproken en opgelost... sociale zelfregulatie... mensen die zich er niet in kunnen vinden vertrekken... mensen die zich er wel in kunnen vinden blijven... Oh ja... heb 1 x iemand gevraagd een posting aan te passen ivm privacy... netjes per PB gevraagd (niet als moderator)... en zie daar... er werd netjes gehoor aan gegeven... opgelost... De enige "moderatieve acties" die we regelmatig plegen is spammers voor pilletjes eraf gooien... voor de rest? Hou je aan de wet... en hou het leuk... dat zijn de regeltjes... en dat werkt PRIMA!

Sterkte!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 09:56


Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 11:08

Helder verhaal Zaagauto en geen onwaar woord gesproken +100

Als iemand aanstoot neemt aan een post dan zegt dat meer over hem/haar dan over de poster! Denk daar goed over na klagers :wink:

Als je het ook nog eens meld bij een moderator dan zit je wel op parkeerwachter niveau hoor :evil:

LEVE HET VRIJE WOORD!!!!!
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 13:49

Een parkeerwachter doet ook maar z'n werk . De wet zegt nu eenmaal dat je parkeergeld moet betalen voor de tijd dat je er staat.
De gene die een parkeerwachter (verbaal) aanvalt is eigenlijk boos opzich zelf . Had ik er GVD nou maar genoeg geld ingeggoid. En dat komt die parkeerwachter(moderator) me nu vertellen ,die k.lootzak
Maar.....hier bestaan geen wetten alleen regels. De moderator past de regels toe en geeft je geen boete maar een waarschuwing.
Hier komt het punt dat sommige parkeerwachters je een waarschuwing geven als je 2 minuten onbetaald staat en een ander niet.
De ene moderator zal iets meer door de vingers zien dan een ander,dat voorkom je nu eenmaal gewoon niet.
Waarom heeft de ene forummer vaker problemen met moderator(s) en de meeste andere(gelukkig) niet ?
Even voor de duidelijkheid: ik val hier niemand aan. Met zoveel mensen heb zijn de regels gewoon minder doorzichtig als ze lijken.
Op het Xantiaforum,weliswaar veel minder groot, zijn er nooit van deze discussies. Waarschijnlijk zijn we als Alfaleifhebbers wat warmbloediger ofzo.
@Moderators : posts weghalen vind ik gewoon te ver gaan. Zeker het Le Mans topic. Moet gewoon kunnen.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 14:13

Een parkeerwachter doet ook maar z'n werk
Het KAN zo makkelijk zijn....maar de geschiedenis heeft ons hopelijk wel geleerd dat die instelling tot vreselijke uitwassen kan leiden :!:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:01

... mensen die zich er niet in kunnen vinden vertrekken... mensen die zich er wel in kunnen vinden blijven...
Sterkte!
Vertrekken bij onvrede mag hier ook hoor! En sommige nemen meer dan eens definitief afscheid hier. Maar ergens blijft het ze toch ook steeds weer boeien. Misschien toch niet zo een slecht forum.. :wink:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:35

Een parkeerwachter doet ook maar z'n werk
Het KAN zo makkelijk zijn....maar de geschiedenis heeft ons hopelijk wel geleerd dat die instelling tot vreselijke uitwassen kan leiden :!:
Waar hij overigens ZELF voor gekozen heeft. Zgn parkeerengelen zijn zelfs verboden.

Met regels gaat het fout wanneer je met een groepje "als-denkers" zit.
Wat nu als...
Ik (als optimist) HAAT dat! Eer ik met regels kom moet de boel eerst (lijken te) escaleren, en zoals zaag zegt, dat is dan vervolgens van man tot man op te lossen.
We zijn hier een groep(je) liefhebbers met elkaar, dus vergelijk alstublieft niet met justitiele instellingen en 's moederlands wet [-(
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:39

Vertrekken bij onvrede mag hier ook hoor!
Je hebt gelijk! Het is hier fantaaaaaaaaastisch!

Het ga jullie goed!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

vr jan 07, 2011 15:45

Doei.
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”