Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 22, 2010 22:27

Ik zit dit al een tijdje te volgen en verbaas mij echt hoe er met elkaar word omgegaan :cry: Ik betreur dit ten zeerste.
Ben zelf ook eens op de vingers getikt omdat ik te veel aparte verkoop topics had geplaatst. Je kan je op je pik gestapt
voelen of het accepteren omdat het gewoon in de regels staat. Ik laat til hier niet te zwaar aan en heb respect voor de
mannen/vrouwen die deze taak op zich wil nemen. En ik heb ook netjes een reactie gehad via een pbop mijn vraag
waarom dit niet mocht omdat ik te lui ben om de regels goed te lezen :mrgreen:

Mensen laat elkaar aub in de waarde en geniet van het gene waar het allemaal om gaat, ALFA ROMEO \:D/ Laten we in 2011 goed en gezellig in gaan
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 22, 2010 22:37

Volgens mij is Dre nog gewoon in de lucht toch?
Gespot op een ander forum:

[En nu is ook Andretti Molletti vermoord.
Opgaaf van reden is er niet, de druppel die de emmer deed overlopen was de officiele mededeling.
Geheel uit solidariteit zal ik hier ook maar mee sterven en mag dit gezien worden als mijn laatste post hier als Andretti
Ciao mensen, de meeste neem ik mee in mijn hart, mijn Alfahart. Let wel, je kan de belichaming vermoorden, maar nooit de ziel!Andretti Molletti
NUTS !]


Posts: 216
Joined: 03 Jun 2009, 16:21

Bravo :!:

web

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

wo dec 22, 2010 22:56

GTV42.0, amen. Dat klinkt trouwens weer heel netjes. Zowel van de mods als van jou... hand in eigen boezem :wink:

Zo zal ik maar aannemen dat er achter deze thread en het Andretti verhaal een hele historie zit, maar dan nog is een beetje doorzichtigheid wel prettig natuurlijk, zodat mods en users (ook niet-betrokkenen) elkaar beter begrijpen. Dan kan de liefhebberij weer de overhand kan krijgen en ontstaat er geen loopgraven-oorlogje tussen groepjes aanhangers... dat wil toch niemand?

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 01:26

Ciao Alfisti,

Andretti Molletti heeft heel veel bloed zweet en tranen aan de SCARB gegeven en verdient daarvoor heel heel heel veel respect. Als oprichter van dit forum wil ik hem langs deze weg daar uit de grond van mijn Alfa hart voor bedanken, mede namens alle forummers die hem een warm hart toedragen. Vrijheid van meningsuiting is de verdienste van een beschaafde maatschappij. Censuur is een teken van zwakte van diegenen die het opleggen.

Cordiale saluti,

Robert Hoogenbosch
uw vorige Voorzitter en daarvoor penningmeester
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 09:37

Ciao Alfisti,

Andretti Molletti heeft heel veel bloed zweet en tranen aan de SCARB gegeven en verdient daarvoor heel heel heel veel respect. Als oprichter van dit forum wil ik hem langs deze weg daar uit de grond van mijn Alfa hart voor bedanken, mede namens alle forummers die hem een warm hart toedragen. Vrijheid van meningsuiting is de verdienste van een beschaafde maatschappij. Censuur is een teken van zwakte van diegenen die het opleggen.

Cordiale saluti,

Robert Hoogenbosch
uw vorige Voorzitter en daarvoor penningmeester
Mag ik toch een beetje tegengewicht geven. Dré heeft een fenomenale technische kennis en heeft daarmee heeeeeeeel veel respect verdiend. Hij heeft zich verder ook jarenlang ingezet voor de club. Als je je echter de laatste jaren te buiten gaat op dit forum aan persoonlijke aanvallen, moderatorkes pesten, bestuur uitdagen, niet openstaan voor debat, maar je steeds maar blijft verstoppen achter : "ik ben zo belangrijk want ik heb reeds zoveel goeds gedaan" dan heb ik het daar zeer moeilijk mee. En ik kan zeker begrip opbrengen voor de beslissingen van het bestuur. Misschien maar best dat niet alle details ge"wikileaked" worden hier op het forum.

Laat ons nu verder genieten van het prachtige boek dat we ontvingen van het Bestuur, en elkaar een gezond en geweldig 2011 wensen !!!

Uw vorige moderator. :wink:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 10:18

Ciao Alfisti,

Andretti Molletti heeft heel veel bloed zweet en tranen aan de SCARB gegeven en verdient daarvoor heel heel heel veel respect. Als oprichter van dit forum wil ik hem langs deze weg daar uit de grond van mijn Alfa hart voor bedanken, mede namens alle forummers die hem een warm hart toedragen. Vrijheid van meningsuiting is de verdienste van een beschaafde maatschappij. Censuur is een teken van zwakte van diegenen die het opleggen.

Cordiale saluti,

Robert Hoogenbosch
uw vorige Voorzitter en daarvoor penningmeester

100% mee eens. Censuur en niet reageren als team / club is de perfecte voedingsbodem voor onbegrip.


Zo, wat een onvrede zeg.

Sja, modereren wordt lastig als er eenmaal een "moderators tegen de rest" cultuur ontstaat, of als een groepje azijn****ers er een principekwestie van maakt om zich tegen de "grote boze moddereters" af te zetten, en dus bewust de grenzen gaan opzoeken. Noot: ik kom hier net kijken en ken haast niemand, dus ik kan dit gerust zeggen, want ik kan het *onmogelijk* persoonlijk bedoelen! :wink:

Wel spreek ik uit een jaar of vijf ervaring als mod van een ander autoforum. Waarin ik NOOIT bedreigd ben, maar ook NOOIT iets uit de klauw heb laten lopen. En ik ook nooit moeite heb gehad om het posten op persoonlijke titel met het moderatorschap te combineren. Als dat moeilijk is, sta je als moderatorteam echt veel te ver van de gewone leden af.

De beste manier om zulke verstoorde verhoudingen te herstellen is denk ik om te laten zien dat moderators ook maar mensen zijn, en de afstand te verkleinen. ZO doorbreek je een "wij tegen de mods" cultuur. Niet anoniem modereren vanuit het geniep, waardoor ingrepen voor het publiek zomaar uit de lucht komen vallen (en dus op onbegrip kunnen rekenen!), maar met zachte hand en open vizier modereren. Als je de mods KENT, ben je tenslotte minder geneigd lukraak tegen ze aan te schoppen, en begrijp je ze eerder. Je kunt nog es een PB'tje sturen om uitleg, dat soort dingen.

Bannen/deactiveren is een zeer zwaar middel en zeer zelden nodig, als je op tijd bijstuurt vanuit een heldere overzichtelijke set regels, en met de betrokkenen praat. Zo kun je meestal voorkomen dat zaken escaleren.
Vandaar ook de vraag voor dit voorstel topic, de afstand is groot. Ik lees vrijwel alles hier en ben net zo lang als AM aan het forum verbonden. Ik heb alleen geen idee wie de moderators zijn en wie er wanneer ingrijpt. Het anoniem modereren vanuit het geniep beschrijft het mooi. Het grote nadeel daarvan is dat er inderdaad gedacht wordt dat beslissingen zomaar uit de lucht komen vallen en dat je al met een grote achterstand qua onbegrip start. Willekeur is een vaak geroepen kreet en ik moet helaas bekennen dat ik het persoonlijk ook heb meegemaakt.
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 11:44

Ciao Alfisti,

Andretti Molletti heeft heel veel bloed zweet en tranen aan de SCARB gegeven en verdient daarvoor heel heel heel veel respect. Als oprichter van dit forum wil ik hem langs deze weg daar uit de grond van mijn Alfa hart voor bedanken, mede namens alle forummers die hem een warm hart toedragen. Vrijheid van meningsuiting is de verdienste van een beschaafde maatschappij. Censuur is een teken van zwakte van diegenen die het opleggen.

Cordiale saluti,

Robert Hoogenbosch
uw vorige Voorzitter en daarvoor penningmeester
Mag ik toch een beetje tegengewicht geven. Dré heeft een fenomenale technische kennis en heeft daarmee heeeeeeeel veel respect verdiend. Hij heeft zich verder ook jarenlang ingezet voor de club. Als je je echter de laatste jaren te buiten gaat op dit forum aan persoonlijke aanvallen, moderatorkes pesten, bestuur uitdagen, niet openstaan voor debat, maar je steeds maar blijft verstoppen achter : "ik ben zo belangrijk want ik heb reeds zoveel goeds gedaan" dan heb ik het daar zeer moeilijk mee. En ik kan zeker begrip opbrengen voor de beslissingen van het bestuur. Misschien maar best dat niet alle details ge"wikileaked" worden hier op het forum.

Laat ons nu verder genieten van het prachtige boek dat we ontvingen van het Bestuur, en elkaar een gezond en geweldig 2011 wensen !!!

Uw vorige moderator. :wink:
Ik deel jouw mening niet geheel en dat is nou het mooie....dat kan gewoon. En zo hoort het. Een open debat waarin alle meningen vrij geuit kunnen worden. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, sterker nog dat moeten we niet eens willen want ja knikkend achter de leiding aanlopen heeft nooit tot vooruitgang in de wereld geleid. Dre is nu tot dissident gebombardeerd waarmee naar mijn bescheiden mening er meer schade is aangericht dan door zijn woorden. Een Engels spreekwoord luidt: "Sticks and stones may break my bones, but names will never hurt me" , en zo is het maar net. Er moet meer gelachen worden, meer gerelativeerd worden. Er zijn al teveel zure mensen op deze aardbol...wees er niet een van! :wink:

Ik wens jou en de jouwen eveneens een mooi en gezond 2011 :P
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 12:34

Kijk, dat zijn nu nog eens mooie woorden :D

Leven en laten leven, wordt hier ook wel eens gezegd.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 12:35

Grappig topic, na het lezen van alle reacties, ga ik ook eens een stukje dichten:

Hypothetische situatie:

Omdat er in de kennissenkring veel stellen zijn die een huis willen kopen, is een makelaar uitgenodigd die werkelijk alles weet over de markt. Gezellig zit de huiskamer vol en er ontspint zich een goede discussie. Na afloop gaat iedereen tevreden naar huis en op de volgende feestjes vormt zich dezelfde gezellige discussie met alle voors en tegens van de huizenmarkt (waarbij iedereen natuurlijk zijn of haar mening heeft wat hartstikke goed is). Bij het laatste feestje begint de alom gerespecteerde makelaar in de loop van de avond een handje borrelnootjes tussen de kussens van het bankstel te stoppen. Vervolgens boert hij uiterst lang en vriendelijk in het oor van je broer. De voorbijlopende buurvrouw wordt eens lekker in de billen geknepen en in de gezellig volle eetkeuken haalt hij een frisje, laat een heerlijk welriekende wind en doet de deur lekker dicht en loopt de woonkamer in.

Dus als ik het goed begrijp nodigen mensen bij een volgend feestje de topmakelaar weer uit vanwege zijn fantastische kennis? Ik zou zeggen, weltrusten!

Moraal van het verhaal: Gedraag je als een normaal mens, dan ben je altijd welkom
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 12:44

Grappig topic, na het lezen van alle reacties, ga ik ook eens een stukje dichten:

Hypothetische situatie:

Omdat er in de kennissenkring veel stellen zijn die een huis willen kopen, is een makelaar uitgenodigd die werkelijk alles weet over de markt. Gezellig zit de huiskamer vol en er ontspint zich een goede discussie. Na afloop gaat iedereen tevreden naar huis en op de volgende feestjes vormt zich dezelfde gezellige discussie met alle voors en tegens van de huizenmarkt (waarbij iedereen natuurlijk zijn of haar mening heeft wat hartstikke goed is). Bij het laatste feestje begint de alom gerespecteerde makelaar in de loop van de avond een handje borrelnootjes tussen de kussens van het bankstel te stoppen. Vervolgens boert hij uiterst lang en vriendelijk in het oor van je broer. De voorbijlopende buurvrouw wordt eens lekker in de billen geknepen en in de gezellig volle eetkeuken haalt hij een frisje, laat een heerlijk welriekende wind en doet de deur lekker dicht en loopt de woonkamer in.

Dus als ik het goed begrijp nodigen mensen bij een volgend feestje de topmakelaar weer uit vanwege zijn fantastische kennis? Ik zou zeggen, weltrusten!

Moraal van het verhaal: Gedraag je als een normaal mens, dan ben je altijd welkom
Dan geldt die laatste regel zeker niet voor jou?
Ik geloof dat door de jaren heen hier op het forum met duizenden gebruikers er een schat aan
Interessante informatie is te vinden die voor het grootste deel door een vrij kleine groep is bijgedragen.
Echt zaken waar tijd aan is gegund en kundig is onderbouwd,tot die mensen hoor ik trouwens zelf ook niet,maar maakt dit forum wel tot wat het nu is.
Hoe meer van deze mensen verdwijnen,hoe algemener dit forum wordt en ook ik snap wel dat Dre dingen heeft gezegd die soms bot overkomen ,maar meestal in de context om iets aan de kaak te stellen .
De 1 is niks meer dan de ander,maar sommigen hebben wat mij betreft wel meer recht op krediet als er dingen gevraagd worden waar al jaren geen antwoord op komt.

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 13:09

Grappig topic, na het lezen van alle reacties, ga ik ook eens een stukje dichten:

Hypothetische situatie:

Omdat er in de kennissenkring veel stellen zijn die een huis willen kopen, is een makelaar uitgenodigd die werkelijk alles weet over de markt. Gezellig zit de huiskamer vol en er ontspint zich een goede discussie. Na afloop gaat iedereen tevreden naar huis en op de volgende feestjes vormt zich dezelfde gezellige discussie met alle voors en tegens van de huizenmarkt (waarbij iedereen natuurlijk zijn of haar mening heeft wat hartstikke goed is). Bij het laatste feestje begint de alom gerespecteerde makelaar in de loop van de avond een handje borrelnootjes tussen de kussens van het bankstel te stoppen. Vervolgens boert hij uiterst lang en vriendelijk in het oor van je broer. De voorbijlopende buurvrouw wordt eens lekker in de billen geknepen en in de gezellig volle eetkeuken haalt hij een frisje, laat een heerlijk welriekende wind en doet de deur lekker dicht en loopt de woonkamer in.

Dus als ik het goed begrijp nodigen mensen bij een volgend feestje de topmakelaar weer uit vanwege zijn fantastische kennis? Ik zou zeggen, weltrusten!

Moraal van het verhaal: Gedraag je als een normaal mens, dan ben je altijd welkom
Ach we maken allemaal fouten, ook die beste makelaar. Volgende keer gewoon weer van harte welkom. Van een boer of een scheet ga je niet dood en die buurvrouw heeft nou eenmaal lekkere billen :wink: Mijn kinderen stoppen ook borrelnootjes tussen de kussens maar die zet ik ook niet op straat :lol: Hem weer uitnodigen getuigt van grootsheid en zal hem toch aan het denken zetten. Hem voortaan weren zal kwaad bloed zetten, hem weer uitnodigen zal tot verzoening leiden. An eye for an eye makes the whole world blind - M. Gandhi
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 13:11

Grappig topic, na het lezen van alle reacties, ga ik ook eens een stukje dichten:

Hypothetische situatie:

Omdat er in de kennissenkring veel stellen zijn die een huis willen kopen, is een makelaar uitgenodigd die werkelijk alles weet over de markt. Gezellig zit de huiskamer vol en er ontspint zich een goede discussie. Na afloop gaat iedereen tevreden naar huis en op de volgende feestjes vormt zich dezelfde gezellige discussie met alle voors en tegens van de huizenmarkt (waarbij iedereen natuurlijk zijn of haar mening heeft wat hartstikke goed is). Bij het laatste feestje begint de alom gerespecteerde makelaar in de loop van de avond een handje borrelnootjes tussen de kussens van het bankstel te stoppen. Vervolgens boert hij uiterst lang en vriendelijk in het oor van je broer. De voorbijlopende buurvrouw wordt eens lekker in de billen geknepen en in de gezellig volle eetkeuken haalt hij een frisje, laat een heerlijk welriekende wind en doet de deur lekker dicht en loopt de woonkamer in.

Dus als ik het goed begrijp nodigen mensen bij een volgend feestje de topmakelaar weer uit vanwege zijn fantastische kennis? Ik zou zeggen, weltrusten!

Moraal van het verhaal: Gedraag je als een normaal mens, dan ben je altijd welkom
De vraag is dan : Wat is normaal ? Dat is juist de ultieme kwestie op een forum , wat de een normaal vind vind de ander echt niet kunnen.
En dan ga je het over normen en waarden hebben. Ik heb Dre,ook persoonlijk, leren kennen als een zeer beschaafde man die van heel veel waarde is geweest voor de SCARB en dit forum . Om zijn gedrag 'niet normaal' te noemen gaat mij persoonlijk veel te ver !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 13:11

Kijk dat vind ik nu een mooie relativerende reply Alfa :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 13:17

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

do dec 23, 2010 13:19

Denk ik dit ga ik lezen want dit wordt eventjes duidelijk uitgelegt hoe het zit. :evil:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”