Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

zo nov 27, 2016 16:56

Via de pc ook. Is geen echt Latijn, maar een veel gebruikt stukje tekst om de lay-out te testen. Blijkbaar nooit vervangen door een voor de SCARB relevante tekst.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

za jan 28, 2017 14:43

Mogen vragen over de rest van de site ook?

Het evenementengedeelte werkt niet lekker, ik kom direct bij de puzzelritten uit. Andere evenementen zijn niet zichtbaar.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

za apr 22, 2017 13:55

Ik krijg bij notificaties 2 meldingen van een nieuw privé bericht maar als ik die wil bekijken staat er "Je mag geen privéberichten lezen die teruggehouden worden.". Betekend dit dat de afzender zich bedacht heeft?
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Vragen over het forum

zo apr 23, 2017 15:46

Ik krijg bij notificaties 2 meldingen van een nieuw privé bericht maar als ik die wil bekijken staat er "Je mag geen privéberichten lezen die teruggehouden worden.". Betekend dit dat de afzender zich bedacht heeft?
De inbox met Pm's is dan vol, waarschijnlijk 100 stuks. Je zal er eerst een aantal moeten wissen en dan aangeven dat je de nieuwe wil zien.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

ma apr 24, 2017 02:02

Ik krijg bij notificaties 2 meldingen van een nieuw privé bericht maar als ik die wil bekijken staat er "Je mag geen privéberichten lezen die teruggehouden worden.". Betekend dit dat de afzender zich bedacht heeft?
De inbox met Pm's is dan vol, waarschijnlijk 100 stuks. Je zal er eerst een aantal moeten wissen en dan aangeven dat je de nieuwe wil zien.
Ja dat was het. Je krijgt daar geen melding van als je via notificaties de nieuwe berichten wil bekijken maar wel als je naar je inbox gaat, wat ik niet gedaan had. Limiet is 250 overigens, lijkt veel maar ik wil graag een historie bewaren van wie ik onderdelen aan en van gekocht heb bijvoorbeeld want daar gaat het meestal over en het is maar tekst allemaal, paar honderd bytes per bericht maar goed, weer wat geleerd.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: Vragen over het forum

ma apr 24, 2017 10:17

Ik krijg bij notificaties 2 meldingen van een nieuw privé bericht maar als ik die wil bekijken staat er "Je mag geen privéberichten lezen die teruggehouden worden.". Betekend dit dat de afzender zich bedacht heeft?
De inbox met Pm's is dan vol, waarschijnlijk 100 stuks. Je zal er eerst een aantal moeten wissen en dan aangeven dat je de nieuwe wil zien.
Ja dat was het. Je krijgt daar geen melding van als je via notificaties de nieuwe berichten wil bekijken maar wel als je naar je inbox gaat, wat ik niet gedaan had. Limiet is 250 overigens, lijkt veel maar ik wil graag een historie bewaren van wie ik onderdelen aan en van gekocht heb bijvoorbeeld want daar gaat het meestal over en het is maar tekst allemaal, paar honderd bytes per bericht maar goed, weer wat geleerd.
Kijk, zo heb ik ook weer geleerd, 250 berichten lijkt inderdaad veel maar voor mij geldt hetzelfde, mag best meer zijn. Nu moet je kiezen tussen 'de echte vrienden' en 'de vage kennissen' 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum Photobucket

di jul 11, 2017 10:55

Photobucket heeft per 1 juli de voorwaarden voor 3rd party photo hosting éénzijdig , onaangekondigd en op onbehoorlijke wijze
gewijzigd. Onze plaatjes worden in 'gijzeling' gehouden, tenzij ik de host account update voor usd 399,99 per jaar.
Helaas zijn alle plaatjes in m'n postings nu verdwenen. Dit belachelijke bedrag gaan we niet betalen.
De oorspronkelijke links naar dit forum kunnen we zo niet meer herstellen.

Welke photohosting kan SCARB nu adviseren voor dit forum. ?

heb inmiddels voor imagebam gekozen. kleiner formaat en open te klikken naar originele grootte.

Photobucket plaatjes zijn terug te halen door achter jpg (zonder . ) ~ (=slangetje) te typen, spatie, original.
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op do nov 09, 2017 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

di jul 11, 2017 13:09

Bij elke gratis dienst op het internet bestaat de kans dat die dienst naar verloop van tijd ophoudt te bestaan of alleen maar kan worden voortgezet onder een betaald account. In de voorwaarden waarmee de gebruiker akkoord gaat bij het aanmaken van een account staat altijd wel een alinea waarin de partij die de dienst aanbiedt zich het recht voorbehoudt om de dienst te beëindigen, te veranderen of om de voorwaarden aan te passen.

Photobucket haalde zijn inkomsten uit betaalde accounts maar ook uit de advertenties bij de gratis accounts. Maar als veel gebruikers net zoals ik een ad blocker gebruiken of in minder dan 1 promille van de bezoeken een keer op een advertentie klikt levert dat (te) weinig op. Ik gok er op dat dat de overweging van Photobucket is geweest.

Neemt niet weg dat ik de drempel van $400 per jaar absurd vind. Een gevalletje slikken of stikken. Mij zijn ze kwijt.

Dit risico van eenzijdig gewijzigde voorwaarden geldt niet alleen voor hosting van foto's maar voor alle documenten. Zo heeft Google ooit Panoramio overgenomen en het na een paar jaar de nek omgedraaid. Ook de persoonlijke landkaarten in de oude Google Maps zijn verdwenen. Daar kwam een Google MyMaps voor terug, maar met minder functionaliteit. Ook de voornamelijk in de USA populaire blogging site Posterous heeft opgehouden te bestaan en in Nederland is Hyves omgezet in een onnozele spelletjes site.

Zelf een betaald account nemen (en dat heb je meestal al door de webruimte die je internet provider je aanbiedt) is het veiligst. Hoewel ook daar geen absolute garantie valt te geven. Inmiddels leunen heel veel mensen (en bedrijven en erger: publieke instellingen) zwaar op Google, Facebook, etc. maar de kans bestaat dat ook daar ooit iets verandert. Daar gaat je leven...

Er wordt vaak gezegd dat iets wat ooit een keer op internet verschijnt nooit meer verdwijnt. Zo zie je maar weer: ook dat is dus maar betrekkelijk.

Een greep uit de gratis foto hosters die je kan overwegen:
http://www.imagebam.com/
http://imgur.com/
http://tinypic.com/ (mijn browser geeft aan 'niet veilig', heeft misschien iets met verouderde certificaten te maken)
https://www.flickr.com/

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vragen over het forum

do nov 23, 2017 10:28

De laatste tijd is het forum voor mij echt super langzaam om te laden, soms laden topics uberhaupt niet. Netflix streamt gewoon HD dus aan mn internet ligt het niet zou ik zeggen.

Andere keren krijg als ik op een topic klik meteen een error 503. Een keer verversen en dan laad de pagina wel gewoon

Alles op een Macbook Pro en Chrome met beide meest recente updates

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: Vragen over het forum

do nov 23, 2017 10:54

Klopt. Ook de clubsite hapert regelmatig. Ik heb er geen verstand van maar vermoed dat het aan de server ligt.

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Vragen over het forum

vr nov 24, 2017 20:05

Daarbij merk ik graag op dat het bestuur cq moderator ons ook eens wat beter mag faciliteren met het uploaden van foto’s op het forum. Dit is wel heel erg 2015...leuk voor oldtimers 8) .
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vragen over het forum

vr nov 24, 2017 20:17

Nou ik snap goed dat dat op de huidige manier geregeld is.

Op Facebook en Twitter enzo kun je zelf je foto's uploaden, lekker makkelijk, maar die foto's staan vervolgens op de servers van die bedrijven.

Als SCARB nu hetzelfde wil, zullen ze dus enorme (relatief) server en geheugen capaciteit in moeten kopen om die plaatjes op te slaan.
Op de huidige manier hoeft dat niet

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Vragen over het forum

ma apr 30, 2018 18:28

Ik kan sinds een week ofzo niet meer op gebruikersnamen klikken vanuit de forum index, dan zijn ze zwart gekleurd, en vanuit een topic, dan zijn de namen rood gekleurd. Chrome (meest recente versie) op OSX (meest recente versie)

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Vragen over het forum

za mei 26, 2018 19:25

Grrr... probeer het topic "met een motor van alfa romeo" te vinden maar alle zoektermen worden geweigerd als zijnde "te vaak voorkomend", ja als afzonderlijke termen wel maar niet in deze combinatie! Heb er al eerder over geklaagd. Kan deze betutteling niet verwijderd worden, als iemand zo dom is om "alfa romeo" te zoeken op een alfa forum zal die zelf wel merken dat dat geen zin heeft als er 1 miljoen resultaten komen.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Vragen over het forum

za mei 26, 2018 19:40

Moet je eens op een trefwoord van 2 letters gaan zoeken, GT bijvoorbeeld :P

Ik kan het probleem dat je beschrijft niet oplossen, maar hier is het topic dat je zoekt: viewtopic.php?f=3&t=11880
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”