Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

za sep 25, 2010 01:03

Dat is niet helemaal waar Gordon. Iedereen die middels een foto is bekeurd heeft het recht om
de foto én het recente ijkrapport op te vragen. Dat MOET je krijgen.
Tja, maar zoals de openingspost al aanduidt is er dus een verschil tussen wat justitie verplicht is te doen en wat ze ook daadwerkelijk doen. Sowieso lukt het uitsluitend via de WOB, want schijnbaar heeft ooit een of andere Leidse kneus met grootheidswaanzin een uitspraak gedaan die Justitie vrijwaart om dergelijke gegevens te verstrekken binnen het kader van een ingediend bezwaar. En vervolgens zijn ze nu dus aan het klagen dat mensen de WOB "misbruiken" als antwoord op de uit de hand gelopen Wet Mulder.

Gebruikersavatar
Alfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 625
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Leidschendam

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

za sep 25, 2010 02:11

Dat is niet helemaal waar Gordon. Iedereen die middels een foto is bekeurd heeft het recht om
de foto én het recente ijkrapport op te vragen. Dat MOET je krijgen.
Tja, maar zoals de openingspost al aanduidt is er dus een verschil tussen wat justitie verplicht is te doen en wat ze ook daadwerkelijk doen. Sowieso lukt het uitsluitend via de WOB, want schijnbaar heeft ooit een of andere Leidse kneus met grootheidswaanzin een uitspraak gedaan die Justitie vrijwaart om dergelijke gegevens te verstrekken binnen het kader van een ingediend bezwaar. En vervolgens zijn ze nu dus aan het klagen dat mensen de WOB "misbruiken" als antwoord op de uit de hand gelopen Wet Mulder.
Ach ja zoals ik al zei; Ambtenaren :(
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3952
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

za sep 25, 2010 14:15

En Bingo!
Zojuist is een brief van de OvJ gekregen dat een zorgvuldige afweging niet gemaakt kan worden en onvoldoende gebleken is dat de overtreding begaan is. € 66 uitgespaard!

Op naar beroepschrift 2.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
147klaassie
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:30
Locatie: Willemstad NBr

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 30, 2010 20:52

Ik ben er ernstig voor om eens massaal bezwaar te maken en rapporten op te vragen. :twisted:
Laat de boel maar eens vastlopen :biggrin:
Zal ik beginnen? heb er net weer eentje voor 5!! KM te hard :x ](*,) .buiten de bebouwde kom.

En het is algemeen bekend dat inkomsten van bekeuringen gewoon meegenomen worden in de begroting. Automobilist= melkkoe.
IK doe met je mee,net eentje binnen voor het met de duizelingwekkende snelheid van 57 km/h( voor correctie) om 3 uur s'nachts door de Maastunnel raggen.
Levert het niks op is die 25 Euro toch mooi een verliespost! :evil:
gehad: 33 1.5ti('87), 33 1.4ie('94), 155 2.0ts L('94)147 1.6 veloce('01),
Nu:Brera 2.2jts('06) , ducati m600monster('99), Fiat Panda 1,2 ('11)

"Als ik in een Mercedes wil zitten, bel ik wel een taxi"

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”