Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 08:34

Bestaat er al een website waar je iemand op kenteken kan achterhalen?
(mag ook via pb)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 09:16

Als je een inlogcode van de Politie hebt :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 09:18

of een lekkende rdw medewerker kent :wink:
of iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkt.... maar geen website... gelukkig :lol:

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 11:18

of een lekkende rdw medewerker kent :wink:
Incontinent?


Gerwin, leuke dame op de weg ontmoet? :)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 11:29

nee, ze hebben het slot uit de autodeur gejat bij mijn collega...
(er zat een briefje op de ruit van iemand die wel een kenteken heeft opgeschreven, maar niet zijn nummer.....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6857
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 11:42

Aangifte doen bij de politie en hun het kenteken doorgeven? :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8227
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 11:46

Ja dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggend!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 12:00

is gedaan, maar doen er niks mee :cry:
(aangifte moest sowieso voor de verzekering)

stomme is dat er nu ook niet bekend is van wie het kenteken nu is (van diegene die de inbreker(s) heeft betrapt of juist van diegene die ingebroken heeft...
het klinkt mij dan ook niet meer dan logisch dat de politie de eigenaar van het kenteken achterhaald en even opbelt (maar dat doen ze dus niet)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 12:33

Waarom hebben we uberhaupt nog politie in dit land? Als je compleet mislukt bent in je leven, dan kun je altijd nog bij de politie, iedere flapdrol die een pet kan dragen wordt daar aangenomen.

Heb hetzelfde meegemaakt, aanrijding gehad waarbij de veroorzaker doodleuk doorreed, ik had met mijn gsm nog snel een foto gemaakt van het kenteken, maar dat was zogenaamd niet genoeg bewijs.
Uiteindelijk via een dikke klachtenprocedure het hogerop gezocht, en beide agentes zijn toen van de zaak getrapt, waarna het uiteindelijk na 3-4 maanden opgelost werd en de dader bekende en ik dus m'n schadevergoed kreeg van zijn verzekering.
Maar wat een dramatisch niveau was dat zeg. Van die agentes die van toeten nog blazen weten, en hun uiterste best doen om maar vooral de verdachte te beschermen zo lijkt het.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 14:16

Waarom hebben we uberhaupt nog politie in dit land? Als je compleet mislukt bent in je leven, dan kun je altijd nog bij de politie, iedere flapdrol die een pet kan dragen wordt daar aangenomen.

Heb hetzelfde meegemaakt, aanrijding gehad waarbij de veroorzaker doodleuk doorreed, ik had met mijn gsm nog snel een foto gemaakt van het kenteken, maar dat was zogenaamd niet genoeg bewijs.
Uiteindelijk via een dikke klachtenprocedure het hogerop gezocht, en beide agentes zijn toen van de zaak getrapt, waarna het uiteindelijk na 3-4 maanden opgelost werd en de dader bekende en ik dus m'n schadevergoed kreeg van zijn verzekering.
Maar wat een dramatisch niveau was dat zeg. Van die agentes die van toeten nog blazen weten, en hun uiterste best doen om maar vooral de verdachte te beschermen zo lijkt het.
hey bedankt dus als ik een van jouw vrienden of familieleden lig te reanimeren of mijn hond de inbreker, die zo juist bij jou heeft ingebroken, pakt, dan ben ik nog steeds die-compleet-in-het-leven-mislukte-persoon? nou thanks dat schept in ieder geval duidelijkheid.
Laat ik duidelijk zijn: ook binnen de politie zijn er genoeg rotte appels, tja "onze" maatschappij wilde destijds een politie die een afspiegeling van de maatschappij waren....
Het is uiteraard diep triest als je bij de politie komt dat je wordt afgescheept met:" dat is niet genoeg bewijs...." daarentegen staat dat ik vaak genoeg hoor:"daar moet je aangifte van doen!!" terwijl ik uit praktijkervaring al weet dat er met die aangifte door justitie niets gedaan wordt. Het is uiteindelijk justitie die de verdachte vervolgd en niet de politie...

kortom: scheer niet alle agenten over 1 kam, net zo min als je dat doet met alle automonteurs of bouwvakkers of whatever... :wink:

Ontopic: Welk politiebureau ben je geweest?

brianpolly
Member
Member
Berichten: 197
Lid geworden op: zo jan 17, 2010 21:12
Locatie: Anderen

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 14:17

Waarom hebben we uberhaupt nog politie in dit land? Als je compleet mislukt bent in je leven, dan kun je altijd nog bij de politie, iedere flapdrol die een pet kan dragen wordt daar aangenomen.

Heb hetzelfde meegemaakt, aanrijding gehad waarbij de veroorzaker doodleuk doorreed, ik had met mijn gsm nog snel een foto gemaakt van het kenteken, maar dat was zogenaamd niet genoeg bewijs.
Uiteindelijk via een dikke klachtenprocedure het hogerop gezocht, en beide agentes zijn toen van de zaak getrapt, waarna het uiteindelijk na 3-4 maanden opgelost werd en de dader bekende en ik dus m'n schadevergoed kreeg van zijn verzekering.
Maar wat een dramatisch niveau was dat zeg. Van die agentes die van toeten nog blazen weten, en hun uiterste best doen om maar vooral de verdachte te beschermen zo lijkt het.
Ze hebben het daar drukker met flitsen en alfa rijders aanhouden ( als we in onze alfa rijden worden we veel vaker aangehouden dan wanneer we in een andere auto rijden :S ) dan verwacht je dat ze wel boeven gaan vangen, maar zelfs dat doen ze niet :-#
Alfasud 1.5 QV
Alfa 33 1.4 Imola
Alfa 156 1.9 jtd
Alfa 916 1.8

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 14:28

Waarom hebben we uberhaupt nog politie in dit land? Als je compleet mislukt bent in je leven, dan kun je altijd nog bij de politie, iedere flapdrol die een pet kan dragen wordt daar aangenomen.

Heb hetzelfde meegemaakt, aanrijding gehad waarbij de veroorzaker doodleuk doorreed, ik had met mijn gsm nog snel een foto gemaakt van het kenteken, maar dat was zogenaamd niet genoeg bewijs.
Uiteindelijk via een dikke klachtenprocedure het hogerop gezocht, en beide agentes zijn toen van de zaak getrapt, waarna het uiteindelijk na 3-4 maanden opgelost werd en de dader bekende en ik dus m'n schadevergoed kreeg van zijn verzekering.
Maar wat een dramatisch niveau was dat zeg. Van die agentes die van toeten nog blazen weten, en hun uiterste best doen om maar vooral de verdachte te beschermen zo lijkt het.
hey bedankt dus als ik een van jouw vrienden of familieleden lig te reanimeren of mijn hond de inbreker, die zo juist bij jou heeft ingebroken, pakt, dan ben ik nog steeds die-compleet-in-het-leven-mislukte-persoon? nou thanks dat schept in ieder geval duidelijkheid.
Laat ik duidelijk zijn: ook binnen de politie zijn er genoeg rotte appels, tja "onze" maatschappij wilde destijds een politie die een afspiegeling van de maatschappij waren....
Het is uiteraard diep triest als je bij de politie komt dat je wordt afgescheept met:" dat is niet genoeg bewijs...." daarentegen staat dat ik vaak genoeg hoor:"daar moet je aangifte van doen!!" terwijl ik uit praktijkervaring al weet dat er met die aangifte door justitie niets gedaan wordt. Het is uiteindelijk justitie die de verdachte vervolgd en niet de politie...

kortom: scheer niet alle agenten over 1 kam, net zo min als je dat doet met alle automonteurs of bouwvakkers of whatever... :wink:

Ontopic: Welk politiebureau ben je geweest?
naar mijn idee kunnen (in de meeste gevallen) de agenten er ook weinig aan doen maar is het systeem wat niet deugt!
maar goed, mijn collega gaat het gewoon nogmaals proberen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 14:42

misschien kan je collega het via zijn verzekeringsmaatschappij proberen.
Laatst gewijzigd door Martin H op ma jul 19, 2010 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 14:50

Mee eens dat het hem in het systeem zit, ik ga er ook van uit dat de agenten van goede wil zijn maar soms beperkt worden. Vervelend voor de agenten is dat deze daar door het publiek op afgerekend worden. Vreemd? Niet helemaal. Ik ben even geleden 'gepakt' voor het oversteken van een lege weg bij een rood voetgangerslicht. € 60,- + € 6,- afrekenen voor dit vergrijp.... Toen er in mijn stalling was ingebroken en een trailer gestolen was, wilde de politie niet langskomen, terwijl er zelfs een nummerplaat lag (van een aanhanger gehaald) waar vingerafdrukken op zaten (die heb ik een bekende daarna laten veiligstellen). Zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.

Respect, daar draait het om en helaas is dit bij mij inmiddels verdwenen, de agenten zijn (grotendeels) de dupe van dit systeem, en de burger ook.

Maargoed, dat ik de moeite neem om dit te schrijven zegt ook al iets, toch? ;)


Wat betreft het kenteken, ik zou nogmaals op het bureau er op aandringen er toch iets mee te doen. Is een agent dat dan eigenlijk niet verplicht om te doen? Of waar kan een protest ingediend worden?

En Gerwin, het is mij niet helemaal duidelijk. Is het slot uit de auto gehaald en gestolen, of is de auto gestolen en ligt het slot er nog? 8)

(of is misschien het slot gewoon uit die auto gevallen, net zoals de uitlaat van de Giulia in de Toyota-spot?)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: op kenteken achterhalen

ma jul 19, 2010 15:42

En Gerwin, het is mij niet helemaal duidelijk. Is het slot uit de auto gehaald en gestolen, of is de auto gestolen en ligt het slot er nog? 8)

(of is misschien het slot gewoon uit die auto gevallen, net zoals de uitlaat van de Giulia in de Toyota-spot?)
Betreft het hier soms een slotracer?
Shut up and ride!

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”