cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di nov 25, 2008 20:15

Misschien omdat 95 % van de eigenaren met de hobbyauto woonwerk doet? :lol:

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di nov 25, 2008 21:01

Misschien omdat 95 % van de eigenaren met de hobbyauto woonwerk doet? :lol:
Ik doe 100% woon werk verkeer met hobby auto! :lol:

Blijf ik gewoon langer met de Berlina doorrijden..........en ach in 2012 rij ik inmiddels wel elektrisch m'n woonwerkverkeer........ :roll:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di nov 25, 2008 21:06

Haagse graaipolitiek. En intussen maar wijzen met die vingertjes naar de managers. Ze hebben het graaien ZELF uitgevonden, de hypocrieten! :evil:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Animale Bianco
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:28
Locatie: Den Haag

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di nov 25, 2008 23:01

Was ooit het idee (en voorwaarde voor bepaalde politieke partijen?) als volgt, dat bij invoering van de kilometerheffing als tegenmaatregel de houderschaps (of wegen-)belasting werd afgebouwd? In het kader van: je betaalt voor het gebruik en niet voor het bezit, waarbij overigens uit een rekenmodel bleek dat alleen de groep tot 75%-minder-km-dan-gemiddeld rijdend er voordeel van zou hebben? Dit is dus compleet de andere kant: EN kilometerheffing waarmee de meesten per saldo duurder uit zijn EN wegenbelasting EN wegenbelasting voor klassiekers.

Tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid of gaan we zoals al jaren ons talent als melkkoe bewijzen en maar weer braaf betalen???
Spec: 258pk / 287Nm
Tune: KW Var.2 - Carbon GTA-Line tube - EtaBeta 20" Tettsut black - 225/30 R20 - SkyTune 2x TwinOval - Novitec soundpipe - Momo Millenium Evo - Ferodo DS2500 - CTF grooved discs - carbon plenum - F430 throttle body - BMC CDA

Andretti Molletti

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di nov 25, 2008 23:27

Het kwartje van kok wordt ook nog omgezet in een eurokwartje anders heeft het geen zin!


en het is maar tijdelijk hoor!!


echt!!!

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

ma dec 01, 2008 13:08

Kunnen we niet als toch impossant groot SCARB club gezamelijk protest aantekenen?

Ik lees hier dat er weinig mensen mee eens zijn en velen getroffen worden, wellicht kunnen we samen woord bij daad stellen? Misschien kan er vanuit het secretariaat een protest-actie gestart worden tegen dit besluit voor de grote young-classic groep die deze club kent. Of het wat uithaalt is een 2e, maar kunnen wij elk geval zeggen dat we iets geprobeerd hebben.

Handig is om met sluitende argumenten te komen/alternatief plan:
- Volledig behoud van de 25 jaar oud regeling voor de huidige klassieker af 2012 dus tot bj. 1987
Klassiekers van jonger dan 1987 uitsluitend in dezelfde regeling te krijgen zodra leeftijd 25 bereikt wordt indien:
- Eigenaar is betalend lid van een autoclub
- Max. aantal km-ers per jaar 5000
- er een oldtimer verzekering op is afgesloten
- Verplichte APK 'km' regsitratie en melding zodra tellers worden vervangen
( Steekproefgewijs controle km-standen oldtimers)

Hiermee zou je toch km-vreters in een vervuilende oldtimer puur om kosten te besparen moeten kunnen uitsluiten.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di dec 02, 2008 12:40

Dit is de uiteindelijke conclusie na jaren van vergaderen....zucht


November 10th

FIVA agree on 'Historic' vehicle definition
At the annual FIVA General Assembly held in Brussels in October, part of the agenda was dedicated to finalising a definition of a ‘historic’ vehicle, a hot topic for a number of years. The wording agreed is:
FIVA defines a historic vehicle as a mechanically propelled road vehicle:

which is at least 30 years old;
which is preserved and maintained in a historically correct condition;
which is not used as a means of daily transport;
and which is therefore a part of our technical and cultural heritage.

This definition is important for a number of reasons, but mostly for political lobbying purposes. For example, the EU Commission have given indications that while they are happy to consider legislative exemptions for a reasonably small number of vehicles, used for relatively low mileages, they would become concerned if the number of vehicles or the mileage they covered grew too large. It is hoped that by lifting the defined age to 30 and excluding vehicles used for daily transport, this will be avoided.

The new definition will be officially effective for FIVA in 2010, but it will start to be used for some purposes immediately. Its adoption by FIVA does not mean that individual countries will use it for all purposes, and members may be assured that FBHVC will not cease to represent the interests of vehicles it currently covers.


http://www.fbhvc.co.uk/news/index.htm
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Dries106
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 19:24
Locatie: Dalfsen

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di dec 02, 2008 21:40

Jongens! laat maar voor de time being zijn wij weer gered! maar het moge duidelijk zijn dat de grote amerikanen met een gaspot achterin onder het mom I like the Amerikan cars I love it het voor de liefhebbers hebben verprutst!!! wat nou liefhebbers van Amerikanen (ik wil gewoon groot en goedkoop rijden!!!!!) en wat dacht je van die rijdende Patat cramen (mijn Diesel rijdt op slaolie leuk he) niks leuk ik wil voor niks rijden geen wegenbelasting, geen brandstof tax, en om mij heen ruikt het naar patat!!!!!
Flikker toch op met die ambtenaren die geilen op zoiets, hoe kan ik nu weer een reden bedenken om de belasting vrije rijder te plagen!!! en dan prediken ze ook nog dat ze van de mensen houden! Ja degene die zondags 3x in de tempel zitten!!!!(het enige zinnege dat van de cu afkomt is dat er meer geneukt moet worden omdat er per gezin te weinig kinderen zijn gemiddeld! ( dat er meer geneukt moet worden mee eens!!!! maar meer kinderen???)
Door de week de mensen ergeren met rare ideeen, en belastende regels!! zondags weer op de eerste rij.
Het mag allemaal van mij, maar blijf redelijk de auto is maar voor 10% van de hele CO2 uitstoot verantwoordelijk, de rest komt van de industrie! en de vliegtuigen en wat dacht je van de bodem van Nederland met name de veen gebieden!!!!!! geven aanmerkelijk meer CO2 uitstoot af zo'n 35% WIE VAN ONZE REGERING HOOR IK DAAROVER?????

Politiek = hoe kan ik het voor mijzelf zo aantrekkelijk mogelijk maken, en kan ik in die grote bak blijven rijden!!!
Waarom rijden ze zelf niet in een milieu vriendelijke mobiel?? ze moeten toch een voorbeeld zijn voor ons.

Pak op de nieuwe auto's de A,B,C,D,E. labels maar aan want daar deugt geen donder van!!!
kleine tussen haakjes onzuinige auto's b of zelfs c label! een dikke BMW DIESEL of Benzine kan vanwege de bodemplaat grote toch een a label hebben!!!!????? flikker toch op.
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

di dec 02, 2008 22:45

Waar slaat dat nou weer op, waarom nou opeens de Amerikanen. Een vriend van mij heeft er ook een gehad, maar dat was toch echt om de hobby :?
Dacht je dat er geen kilometervreters waren met oude Mercedessen, Jaguars, Volvo's, en wat al niet meer? Ja en zelfs met oude Alfa's.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 11:35

Het gaat niet om specifiek grote amerikanen oid. Wel om auto's met een gastank mij betreft, dat is nl. een middel om je km-prijs te drukken dus je bent van plan meer dan alleen hobbymatig gebruik en historisch behoud van een voertuig: km-ers te draaien. Zo'n tank heeft ook niets te maken met behoud van auto history, er worden nl. geen auto's af fabriek zo geleverd.

Wegenbelasting is wegenbelasting en om een hobby auto (ouder dan 25jr of niet) evenveel te belasten als een daily drive, slaat nergens op. Dus zou eerlijk zijn als die sowieso verdwijnt.

En om een hobby auto per km hoger af te rekenen om de leeftijd, waar we naar toe gaan is evenmin al echt gegrond. Behalve dan het uitmelken van een kleine groep liefhebbers. Nee dat zet zoden aan de dijk qua milieu.
Wetenschappelijk kun je je afvragen waarvoor het kopen om de 5 jaar van een nieuwe auto goed is (oudere verwijderen, accu's opruimen etc.). Voor het milieu of voor de industrie :?:

We leven in het land van de betutteling....
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
Harrie
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: za jan 07, 2006 23:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 12:50

... Het mag allemaal van mij, maar blijf redelijk ...
Dries106,

Dat geldt ook voor jouw eigen reactie, met dit soort uitspraken zet je ons alfisten of de automobilisten meer in het algemeen niet bepaald neer als een groep waarmee je op een normaal niveau de discussie kunt aangaan.
Ik ben zelf zeer ongelukkig met deze nieuwe wetgeving want ik wordt dubbel gepakt, mijn spider wordt niet op tijd 25 jaar oud en ik kan mijn 164 straks niet tegen een redelijke bijtelling zakelijk rijden. Maar jouw uitlatingen vind ik meer geschikt voor de kroeg na een paar biertjes en niet voor een forum als dit.
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

Gebruikersavatar
Dries106
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 19:24
Locatie: Dalfsen

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 17:17

Oke jongens ieder zijn mening! En ideeen, laat maar.
Ik zou het jammer vinden voor de echte hobbyist die zijn oldtimer gebruikt enkel en alleen voor de hobby en dus niet als kilometer vreter, daar is de belasting vrije regeling niet voor bedoeld denk ik destijds!
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 17:28

Oke jongens ieder zijn mening! En ideeen, laat maar.
Ik zou het jammer vinden voor de echte hobbyist die zijn oldtimer gebruikt enkel en alleen voor de hobby en dus niet als kilometer vreter, daar is de belasting vrije regeling niet voor bedoeld denk ik destijds!
Kijk, nu zeg je in principe hetzelfde maar dan iets subtieler verwoord. :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Dries106
Junior Member
Junior Member
Berichten: 59
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 19:24
Locatie: Dalfsen

RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 17:42

Oke iedereen blij! maar ik ben gewend te zeggen wat mij voor de bek komt!
Ex Alfa's: Giulietta 1.8, 75 1.8 carb en T.S, 164 2.0 T.S. Alfa 166 2.0
Ex Lancia's, Dedra 2000 Turbo LX, Ex Fiat:Fiat Marea 2.0 HLX 20V weekend
BMW 320 D, Alfa 156 1.9 JTD Sportwgon, Alfa 75 2.0 TS
Huidige auto: Fiat Punto Multijet

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Weer es goed nieuws vanuit Den Haag....

wo dec 03, 2008 17:50

Oke iedereen blij! maar ik ben gewend te zeggen wat mij voor de bek komt!
Dat kan, als je mensen 'live' spreekt.
Hier heb je er (behalve die emoticons) geen gelaatsuitdrukking bij of verder nonverbale dingen zoals lichaamshouding of geluiden, alleen lettertjes.Dan is 'alles zeggen wat je voor de bek komt ' soms wat cru en kan makkelijk verkeerd begrepen worden... :wink:

Grtz,fRank
On topic,onze klassieker staat op de tocht! :shock:

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”