Gebruikersavatar
Patrick
Guru
Guru
Berichten: 1161
Lid geworden op: za mar 18, 2006 14:12
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 20:19

De politie wordt door de overheid steeds meer als belastinginner ingezet. Daar zijn vele voorbeelden van zoals de top ergenis het "flitsen" op tijdstippen en plaatsen waar de verkeersveiligheid totaal niet in het geding is.
Opsporingsambtenaren die in hun vrije tijd de verkeerovertreders mogen beboeten en nog vele voorbeelden.
Zo ook het verbaliseren zonder de identiteit van de bestuurder te verifiëren. Het is mij dit jaar 2 maal gebeurd dat ik een schikking toegezonden kreeg voor feiten die ik niet gepleegd heb.
De eerste was het binnenrijden van een verkeersfuik waar de agent die mij de fuik in dirigeerde veronderstelde dat ik geen gordel gedragen zou hebben. Bij het inrijden van de fuik kreeg ik een nr toegewezen en 25 mtr verder stond de wachtmeester huppelepup mij op te wachten welke zag dat ik de gordel afdeed. Bij de controle van de auto ( m'n apk keuringsstation doet het niet zo nauwgezet) werd door betrokken wachtmeester na 40 minuten lang van alles gecontroleerd te hebben aan mij gevraagd of er water in de ruitensproeier tank zat, waarop ik ontkennend antwoordde."Ah verbaal" was z'n reactie. Ik zei hierop, maar ze doen wat ze moeten doen en demonstreerde de ruitenwissers waarbij er 4 stralen schuimende vloeistof uitkwam welke de ruiten reinigden. Hmm u zei dat er geen water in zat zei de man. Nee dat is ruitenwisservloeistof antwoorde ik en dat was té bijdehand (wat wil je na 3 kwartier controleren).
Dus er werd verder gezocht en de versnelling moest in de achteruit. De achteruitrijverlichting brand niet!! Verbaal!! en tevens voor niet dragen van de gordel want dat heeft mijn collega gezien! Ik reed in een zwarte 164 met donker jasje aan en die agent moet dit niet juist geconstateerd hebben want u zag dat ik hem afdeed toen ik bij u stopte! Enige opmerking van de verbalisant was dat ik in bezwaar kon gaan. Tsja dat kun je altijd, maar probeer dat maar eens te winnen.
Paar maanden later: Mijn echtgenote was net in een supermarkt beroofd van haar tas met portemonnee (350 euro cash; rijbewijs en ID etc) hemel en aarde moeten bewegen om een aangifte af te dwingen. Dader stond op bewakingscamera en was zigeunertyp aldus de agent die de aangifte opnam. Op mijn vraag of ik de beelden mocht zien, Nee meneer dat is schending van de privacy!! 2 dagen later schikking in de bus voor het door rood licht rijden op een plaats waar noch ik noch mn auto op dat moment waren. Gelukkig(?) stond mn auto op datum en tijdstip van de vermeende overtreding op parkeerplaats van ...de belastingdienst! alwaar bewakingscamera's opgesteld staan. Op mijn uitleg en verzoek om een afdruk met tijd en plaats kon men niet ingaan omdat het een privé kwestie is. In het bezwaar naar de OvJ dus verzocht te bewijzen dat mijn voertuig door rood licht is gereden kreeg ik keurig afwijzing met kopie van feitenbonnetje.
Ik vermoed dus dat de opsporingsambtenaar het kenteken heeft genoteerd daarbij een foutje heeft gemaakt, bij God geen idee had wat voor merk en type auto dat was e.e.a. heeft opgezocht bij de RDW en dat ingevuld heeft. Dan klopt alles dus weer en ik ben de sigaar voor iets waar ik part nog deel aan heb.Dus door de dienaars der wet beroofd van 160+6 euro en van de beroving van mn vrouw haar tas uiteraard niets meer vernomen.
Bananenrepubliek is het hier aan het worden en de zittende partijen zich maar afvragen hoe het nu toch kan dat de PVV zoveel stemmen haalt.
Zucht...moest even mn frustratie kwijt :cry:
Ik herken al je frustraties. Het is vaak om moedeloos van te worden. Het werkende deel van onze samenleving heeft veel minder tijd
om bezwaarschriften te schrijven en ergens tegen te ageren dan de steeds valser wordende werkverschaffing (ambtenarij)!
De tas van mijn vrouw is afgelopen vrijdag gestolen toen ze een leuk laarsje aan het passen was in een schoenenzaak. Ik ben al bijna
een week bezig om alle gestolen pasjes, kenteken en apk papieren, telefoon, auto (code) sleutels enz. te vervangen. En al zeker 500 Euro verder......

De diefstal is op camera vastgelegd, dit is bekend bij de Politie, maar deze gaven al aan dat het een sepotje zou worden
en er derhalve toch niks mee zouden doen. Prioriteiten bla dibla di bla....
Ik ben mijn vrouw op gaan halen om de reservesleutel van haar auto te brengen en ben zonder gordel, en in de hand bellend weggereden
met de boodschap aan de, eigenlijk best aardige, agent dat hij dit ook gelijk kon seponeren! 8)
Stoor je er verder maar niet meer aan, wordt gezond egoistisch en laat de rest van Nederland lekker verrekken.
Dat doen ze namelijk al jaaaaaaren met jou!

3 tips,

1) Probeer zo nu en dan een keer een regeltje ruimte te houden, dat leest veel lekkerder.

2) Begin voor jezelf, je moet dan namelijk boekhouden, iets wat je heel creatief kunt doen.......
Een boete is na het " netjes boekhouden" erg snel vergeten kan ik je melden. :biggrin:

3) Ga aanstaande zaterdag een biertje happen bij The New Break, dat heb je soms nodig. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....



.

Gebruikersavatar
ALFAST
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za aug 20, 2005 20:57
Locatie: 't Harde

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 20:38

3 tips,

1) Probeer zo nu en dan een keer een regeltje ruimte te houden, dat leest veel lekkerder.

2) Begin voor jezelf, je moet dan namelijk boekhouden, iets wat je heel creatief kunt doen.......
Een boete is na het " netjes boekhouden" erg snel vergeten kan ik je melden. :biggrin:

3) Ga aanstaande zaterdag een biertje happen bij The New Break, dat heb je soms nodig. :wink:

Patrick.
Oke, Patrick je hebt gelijk:

1) Aangepast
2) Wil je niet nader verklaren neem ik aan
3)Hmm...Ladies night.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:01

1x raden wie alle extra werkkrachten gaan betalen die nodig zijn om alle bezwaarschriften te verwerken...

Gebruikersavatar
ALFAST
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za aug 20, 2005 20:57
Locatie: 't Harde

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:15

1x raden wie alle extra werkkrachten gaan betalen die nodig zijn om alle bezwaarschriften te verwerken...
Lijdzaam toekijken en houding van: "sla mij maar" is beter?
Afbeelding

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:16

1x raden wie alle extra werkkrachten gaan betalen die nodig zijn om alle bezwaarschriften te verwerken...
K. Spee en A van der Toorn? Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:36

1x raden wie alle extra werkkrachten gaan betalen die nodig zijn om alle bezwaarschriften te verwerken...
Lijdzaam toekijken en houding van: "sla mij maar" is beter?
Nee, dat zeg ik niet... maar Henk en Ingrid gaan het betalen :lol:

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:39

1x raden wie alle extra werkkrachten gaan betalen die nodig zijn om alle bezwaarschriften te verwerken...
Lijdzaam toekijken en houding van: "sla mij maar" is beter?
Nee, dat zeg ik niet... maar Henk en Ingrid gaan het betalen :lol:
Henken en Ingrids worden toch het land uit gezet? Of ben ik in de war?
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:42

Waarom? Zijn ze Roma?

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

do sep 23, 2010 22:42

Onee wacht, ze worden etnisch geregistreerd nadat henk door zijn knieschijf is geschoten en
ingrid een "ik heb aids tattoo" op haar buik heeft gekregen.

Ik kan het fout hebben hoor, lees te weinig telegraaf.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Andretti Molletti

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 14:08

Inderdaad!
Kijken jullie nog even bij mijn te koop topic?
Mijn hele Alfa hobby gaat eruit!!!
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=50675&start=30

Guess why?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 14:26

Guess why?
Al schiet je me lek, ik heb geen idee... verkoop je de boel omdat je 150km te hard hebt gereden waar je 30 mocht?

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 14:36

Guess why?
Al schiet je me lek, ik heb geen idee... verkoop je de boel omdat je 150km te hard hebt gereden waar je 30 mocht?
180km/h door een woonwijk :twisted: :wink:

Maar ik denk dat het aan de hoge belasting ligt...
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

Re: RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 14:37


Maar waarom moet ik het dan toesturen? Ik zei; gewoon, omdat het kan.
Geniaal !!!!! :twisted:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 15:14

Als je dan toch het ijkrapport opvraagt , vraag dan ook even naar het rapport van het onafhankelijk bureau , dat de (flits) positie (goede hoek) van de flits auto bepaalt heeft... dan kan je lachen...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: bezwaar administratiekosten verkeersboetes

vr sep 24, 2010 18:38

Ik ben er ernstig voor om eens massaal bezwaar te maken en rapporten op te vragen. :twisted:
Laat de boel maar eens vastlopen :biggrin:
Zal ik beginnen? heb er net weer eentje voor 5!! KM te hard :x ](*,) .buiten de bebouwde kom.

En het is algemeen bekend dat inkomsten van bekeuringen gewoon meegenomen worden in de begroting. Automobilist= melkkoe.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”