Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Kilometerheffing NEE!

do nov 26, 2009 15:10

* Koopt Paard * :evil:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2230
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Kilometerheffing NEE!

do nov 26, 2009 15:14

Afbeelding
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6706
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: Kilometerheffing NEE!

do nov 26, 2009 15:35

Wat ik een hele poos terug heb gelezen is dat de autofabrikanten hun auto's voor een hogere prijs willen verkopen aan de NL importeurs als de BPM verdwijnt. Ze hebben tot nu toe voor NL een lagere prijs aangehouden zodat na dubbele belasting (BTW + BPM), de prijs in de showroom nog enigzins tred houd met de ons omringende landen.
Dit voordeel is enige jaren geleden ongedaan gemaakt om ongewenste im- en export tegen te gaan.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Kilometerheffing NEE!

vr nov 27, 2009 08:38

Gisteren het debat in de Tweede Kamer gevolgd.
Was weer interessant om te volgen.
Je moet altijd opletten op de dingen die niet gezegd worden.

Aptroot van de VVD had Eurlings min of meer een leugenaar genoemd met zijn cijfervoorbeelden op de website van het ministeri van Verkeer.
Hij confronteerde de minister hiermee die vervolgens een verhaal begon dat alle cijfers klopten want er werd gebruik gemaakt van cijfers van Sociale Zaken en daar
was geen speld tussen te krijgen. Drie keer ging dit spelletje zo door en drie keer werd geen antwoord gegeven of de cijfervoorbeelden wel of niet klopten.
Was een felle confrontatie die heel ironisch is omdat Eurlings voorheen als oppositielid tegen de heffing was en de VVD voor en nu zijn de rollen omgekeerd.

Ook het privacy verhaal ging op die manier de mist in.
Eurlings houd vast aan het verhaal dat de GSM minder privacy biedt en alleen het OM met rechterlijjk bevel toegang tot je kastje krijgt.

Verder kwam het youngtimer verhaal aan de orde.
Aptroot wilde al met de cijfers van het ministerie van Verkeer aantonen dat oudere auto's gewoon meer moeten betalen waar Eurlings dus niet op in ging.
De SP probeerde het opnieuw in wat minder emotionele taal en kreeg het konijn uit de hoed.
Iemand met een oude jaguar is de klos volgens Eurlings.
Dus diegene die een oudere auto heeft , die volgens zelf benoemd autoliefhebber Eurlings bijna een barrel is, en gewoon woon/werk verkeer rijdt is de klos en gaat meer betalen met de km heffing.
Zoals de SP het stelde de rijken hoeven geen BPM te betalen dat doen de mensen met minder geld in het nieuwe systeem.

Het draagvlak verhaal kwam ook aan de orde.
Eurlings begon in zijn betoog met een soort woord tot het volk over de volksvertegenwoordiging heen dat draagvlak heel belangrijk is.
Hij zei blij te zijn met het onderzoek van Maurice de Hond , net of dat maatgevend is.
D66, de partij van ooit het referendum, wilde hem vastpinnen dat hij alleen een meerderheid in de Tweede Kamer nodig had en die al heeft.
Zijn we daar misschien bang voor de mening van de automobilist?

De pijlen kunnen nu dus gericht worden op SP, VVD , PVV en ANWB waarbij vooral die laatste partij kennelijk veel invloed heeft.
De rest van de partijen vormen het klapvee voor het wetsvoorstel.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Kilometerheffing NEE!

vr nov 27, 2009 10:54

Dus niet voor diegene die meer dan 40000 euro per jaar verdient( Die mag nu ophouden met lezen. U gaat er nl. wel op vooruit.)Zoals altijd natuurlijk. Zie ook Hypotheek aftrek.
Denk dat die grens wel wat hoger ligt, of had je het over het NETTO salaris?

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: Kilometerheffing NEE!

vr nov 27, 2009 15:01

Ik heb het niet helemaal gelezen...maar hoe zit het bijvoorbeeld als jij in zeeland woont...bijvoorbeeld in mijn woonplaats.
En je werkt in breda...en gaat iedere dag via Antwerpen naar Breda. Dan rijdt je ook iedere dag Km's buiten nederland. Hoe willen ze dat gaan verekenen?

Of heb ik het fout als ik zo denk...verbeter mij als ik niet logisch denk.

Ik werk niet in Breda want ik rijdt maar zo'n 30km per dag naar mijn werk+wat prive km's. :P
Maar ik denk maar mee.


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Kilometerheffing NEE!

vr nov 27, 2009 16:10

Ik heb het niet helemaal gelezen...maar hoe zit het bijvoorbeeld als jij in zeeland woont...bijvoorbeeld in mijn woonplaats.
En je werkt in breda...en gaat iedere dag via Antwerpen naar Breda. Dan rijdt je ook iedere dag Km's buiten nederland. Hoe willen ze dat gaan verekenen?

Of heb ik het fout als ik zo denk...verbeter mij als ik niet logisch denk.

Ik werk niet in Breda want ik rijdt maar zo'n 30km per dag naar mijn werk+wat prive km's. :P
Maar ik denk maar mee.


Greetzz..

Wouter
Je rijdt dan gewoon nooit meer door de tunnel, want dat betekend veel KM kosten over de NL wegen. De BE wegen worden niet in rekening gebracht, is ook geen belasting van het NL wegennet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Giallo lord QV
Full Member
Full Member
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:07
Locatie: almelo

RE: Kilometerheffing NEE!

vr nov 27, 2009 17:01

niks is wat het lijkt

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Kilometerheffing NEE!

do dec 03, 2009 15:10

Heb inmiddels antwoord op mijn schrijven naar de ANWB.
Die hebben het razend druk met mails op dit moment :lol:

Kwamen met een soort standaardbriefje maar konden nog niet ingaan op de onduidelijkheid mbt de km heffing voor auto's zonder CO2 registratie.

Inmiddels lopen de tellers snel op bij de VVD en kilometerheffingnee.nl . Die laatste gaat al over de 60.000!
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”