Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 13:14

Ja, nogmaals mijn excuses, mijn reactie was een beetje lomp.
Ik las jouw reactie alsof de motor echt ging teruglopen, een terugslag is idd wel mogelijk.

Voor de verbrandig (benzinemotor) zijn inderdaad 3 dingen nodig, brandstof, zuurstof en een ontstekingsbron.
Zo hadden we het moeten benaderen, zonder alle onzin eromheen.

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 13:27

Het is al goed, het gaat nu om dat er op deze manier een leegloop ontstaat.
En daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens.

In dat betreffende topic gooide ik alleen maar een balletje op (niet om een wild verhaal maar een waarschuwing en aanzet om de goede kant op te gaan), door de opvolgende (verschillende) reacties ging idd het verhaal de verkeerde kant op.
Om dan nog even technisch in te gaan op dat onderwerp, kool zorgt voor een ongecontroleerde verbranding zoals pingelen en nadieselen.
Iets verder nagedacht moet je jezelf afvragen waarom die kool nu ineens tot ontbranding komt.
Kool ontstaat niet in 100km maar in jaren!
Dus waarom nu ineens? Je neemt het probleem niet weg door de kool weg te nemen, je moet de reden zoeken waarom het ontbrand.
Die kant wilde ik op................
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3035
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 15:05

Heren,

Kan dit niet in een eigen topic of desnoods via PB uitgesproken worden :?:
Just a thought.... :roll:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 15:25

Je hebt gelijk, het technisch deel is hier niet van belang.
Het was slechts een voorbeeld wat mij nog vers in het geheugen lag waarbij een topic om zeep werd geholpen.

Waar het op neer komt is waarom er onvrede is op het forum.
Door de onvrede posten sommige niet meer, andere gaan tegen bepaalde zaken aanschoppen.
Nu is het de schuld van de moderator's en SCARB terwijl wij als gebruikers het forum maken.

En ik snap Dré ook heel goed maar de manier waarop hij zaken aan de kaak wil stellen lossen niets op.
De problemen moeten we bij onszelf zoeken en niet bij een forum politie :idea:
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 16:16

Toch nog maar een poging.
Is het niet zo dat vele weggaan of slechts op de achtergrond meekijken dat er iets fundamenteel mis is?Of dat nou de forummers zijn, de moderators of de algehele opzet van het forum,er zal iets moeten veranderen.
Het door Tazio Novante aangehaalde Bboard is een in mijn ogen beter omdat dat de specifieke interesse meer scheidt dan het nu is.
We zijn allemaal alfagek,maar een hoop mensen met b.v. een giulietta spider hebben over het algemeen weinig met getunde 1.4 146 ’s of andersom.
Dat wil niet zeggen dat je niks mag posten op een topic van een ander model maar het brengt de gelijkgestemden misschien beter bij elkaar.
De moderators zouden dan ook meer toegesneden kunnen zijn op bepaalde onderwerpen en zo misschien meer feeling hebben waar het om gaat.
Vorige weel waren er 6 mensen ingelogd en waren er 63 gasten en het lijkt mij dat je die mensen ook online wil hebben en het forum zo meer aanzien geeft.
Dit is dus geen aanval maar het is denk ik wel duidelijk dat het forum er baat bij heeft om mensen die nou op bv alfetta of giulia fora zitten een beter alternatief te bieden.
Over de openheid zal toch ook wat moeten gesproken worden om het gezeur te laten stoppenwat al een jaar of 4/5 bezig is.

Nou eh succes.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 18:58

Je kan de boel ook teveel verdelen. Er zijn fora waar mensen al jaren posten en nog nooit een posting van elkaar gezien hebben, omdat ze niet dezelfde auto bezitten. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur nou net uit gaat naar een forum waar iedereen elkaar's postings nog een beetje volgt, denk ik niet dat dat uiteindelijk uit gaat maken voor de situatie waar we nu in zitten.

Wat ik zie is dat er een klein groepje moderators is, wat daardoor ook niet echt het hele forum constant kan modereren. Het hele forum lezen kost gewoon uren per dag en het is wat veel gevraagd om dat 365 dagen per jaar te moeten doen. Als je met zo'n 10 personen bent, is dat onderling goed te regelen, maar met 3 of 4 wordt dat gewoon heel veel. Wat denk ik ook een nadeel van zo weinig moderators is, dat als een moderator een keer emotioneel gaat reageren, er geen 9 anderen zijn die hem/haar tot rede brengen. Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk en met zo weinig andere moderators, loop je dit gevaar nu eenmaal. Samengevat, er moeten meer moderators komen. Vele handen maken licht werk en de kans dat je als moderator van "partijdig gedrag" beschuldigd kan worden is een stuk kleiner.

Ik heb het al eerder gezegd, ik denk dat het bestuur een kans laat liggen door het forum geheel aan de moderators over te laten. Als je ziet hoeveel het bestuur zelf gepost heeft op het forum, kom je het afgeloen jaar eigenlijk niet verder dan een aantal "te koop" postings. Misschien dat er meer gepost is, maar dat heb ik dan gemist en volgens mij bijna iedereen in dat geval. Het forum is een van de peilers waar de SCARB op rust. Het lijkt me dus niet meer dan normaal, dat in een samenleving anno 2010 het bestuur daar zelf ook actief aan mee doet. Als bestuur denk ik ook dat je het forum niet alleen als publicatiemiddel moet gebruiken, maar juist ook interactieve communicatie met donateurs en liefhebbers moet hebben. Het forum heeft een poll-optie, maak daar gebruik van. Volgens mij kan er nog veel meer door de SCARB gedaan en georganiseerd worden en kunnen evenementen en derglijke nog beter aansluiten op de wensen van de donateurs, als er meer feedback en communicatie tussen het bestuur en de donateurs komt. Juist een forum is daar geschikt voor. Stel vragen, start discussies, doe polls over evenementen. Wees niet bang voor kritiek, maar hoop op goede ideeen en nuttige tips. Natuurlijk kost zoiets tijd, maar het zal ook een boel tijd opleveren in de vorm van meer vrijwilligers en tips die je juist tijd besparen.

Op de huidige manier lijkt het alsof er een afstand is tussen het bestuur, de moderators en de forumbezoekers. Er wordt door diverse forumbezoekers aangegeven dat ze dat graag zien veranderen en meer persoonlijke participatie willen zien vanuit de kant van de SCARB. Zolang daar niet op gereageerd en gehandeld wordt, zullen er ook minder forumbezoekers zijn die willen helpen moderaten. De situatie gaat niet veranderen als het bestuur en de huidige moderators niet zelf ook mee gaan werken aan de verandering. Het vereist niet alleen medewerking, maar zelfs initiatief om zo'n verandering te bewerkstelligen. Het initiatief van de bezoekers is er duidelijk, hopelijk komt dat van de SCARB nu ook.

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 19:18

:thumbs:

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 20:01

+1
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 21:01

Je kan de boel ook teveel verdelen. Er zijn fora waar mensen al jaren posten en nog nooit een posting van elkaar gezien hebben, omdat ze niet dezelfde auto bezitten. Hoewel mijn persoonlijke voorkeur nou net uit gaat naar een forum waar iedereen elkaar's postings nog een beetje volgt, denk ik niet dat dat uiteindelijk uit gaat maken voor de situatie waar we nu in zitten.

Wat ik zie is dat er een klein groepje moderators is, wat daardoor ook niet echt het hele forum constant kan modereren. Het hele forum lezen kost gewoon uren per dag en het is wat veel gevraagd om dat 365 dagen per jaar te moeten doen. Als je met zo'n 10 personen bent, is dat onderling goed te regelen, maar met 3 of 4 wordt dat gewoon heel veel. Wat denk ik ook een nadeel van zo weinig moderators is, dat als een moderator een keer emotioneel gaat reageren, er geen 9 anderen zijn die hem/haar tot rede brengen. Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk en met zo weinig andere moderators, loop je dit gevaar nu eenmaal. Samengevat, er moeten meer moderators komen. Vele handen maken licht werk en de kans dat je als moderator van "partijdig gedrag" beschuldigd kan worden is een stuk kleiner.

Ik heb het al eerder gezegd, ik denk dat het bestuur een kans laat liggen door het forum geheel aan de moderators over te laten. Als je ziet hoeveel het bestuur zelf gepost heeft op het forum, kom je het afgeloen jaar eigenlijk niet verder dan een aantal "te koop" postings. Misschien dat er meer gepost is, maar dat heb ik dan gemist en volgens mij bijna iedereen in dat geval. Het forum is een van de peilers waar de SCARB op rust. Het lijkt me dus niet meer dan normaal, dat in een samenleving anno 2010 het bestuur daar zelf ook actief aan mee doet. Als bestuur denk ik ook dat je het forum niet alleen als publicatiemiddel moet gebruiken, maar juist ook interactieve communicatie met donateurs en liefhebbers moet hebben. Het forum heeft een poll-optie, maak daar gebruik van. Volgens mij kan er nog veel meer door de SCARB gedaan en georganiseerd worden en kunnen evenementen en derglijke nog beter aansluiten op de wensen van de donateurs, als er meer feedback en communicatie tussen het bestuur en de donateurs komt. Juist een forum is daar geschikt voor. Stel vragen, start discussies, doe polls over evenementen. Wees niet bang voor kritiek, maar hoop op goede ideeen en nuttige tips. Natuurlijk kost zoiets tijd, maar het zal ook een boel tijd opleveren in de vorm van meer vrijwilligers en tips die je juist tijd besparen.

Op de huidige manier lijkt het alsof er een afstand is tussen het bestuur, de moderators en de forumbezoekers. Er wordt door diverse forumbezoekers aangegeven dat ze dat graag zien veranderen en meer persoonlijke participatie willen zien vanuit de kant van de SCARB. Zolang daar niet op gereageerd en gehandeld wordt, zullen er ook minder forumbezoekers zijn die willen helpen moderaten. De situatie gaat niet veranderen als het bestuur en de huidige moderators niet zelf ook mee gaan werken aan de verandering. Het vereist niet alleen medewerking, maar zelfs initiatief om zo'n verandering te bewerkstelligen. Het initiatief van de bezoekers is er duidelijk, hopelijk komt dat van de SCARB nu ook.
Goed betoog, dat zeker een reactie verdient van de "officiële" kant! :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
schummi
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 569
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 21:49

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

zo dec 26, 2010 21:04

Weet je wat ik niet begrijp als je bericht plaats wat moderator niet aanstaat is het in 10 minuten verdwenen.
Ik heb een email vanmorgen gestuurd 8.02uur maar tot nu toe nog geen bericht gehad dit zegt toch wel wat.
En zeg nu niet ja voor hun is het ook kerst zitten niet hele dag achter de pc want dat zitten ze normaal ook op ieder tijdstip als ik iets plaats.
reageer verdorrie meneer de moderator als je netjes een vraag via mail :evil: wordt toe gezonden.
ook pb wordt niet op gereageerd .

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 14:10

Zelf denk ik dat het bestuur kiest om te communiceren via het klaverblaadje (bestuursmededelingen) en het nieuwsportal op de site. Via het KB is het meest logisch, je bereikt alle donateurs tegelijk. Er zullen er vast veel zijn die dit form nooit lezen. Aanbiedingen zoals topgaer/autosalon zie je ook als nieuwtjes voorbij komen. Maar ik ben het wel eens dat er een uiutspraak mag komen hoe het bestuur dit forum ziet. Ook dat zal weer leiden tot een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang topic waarover iedereen vast wat anders vindt :wink: Dat kan een reden zijn waarom het van die kant stil blijft :idea:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 16:32

En in het licht van de oorspronkelijke vraag in dit topic:

De mods zijn nu officieel voorgesteld! 8) in de FAQ's. Met foto en taken
Laatst gewijzigd door sudman1500 op ma dec 27, 2010 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1170
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 19:17

Met meer dan 12.000 geplaatste berichten hoor jij toch op
nummer 1 te staan Dré. :wink:
Hoe kan dit????

http://forum.alfaclub.nl/memberlist.php
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4160
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 20:23

Euh, stond dit alles daar al?
Aan de data te zien wel...

Edit, nu zie ik het, het is een compleet nieuwe rubriek ook!

Lijkt me een erg nuttige aanvulling!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Moderator Reminder: het voorstel topic!

ma dec 27, 2010 21:35

Laast aangepast......................................10 november..................... Zie hier het (on)nut van deze topic..

Wat roepen we dan???? Slotjuuuuuuhhh :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”