Van de 3 schermen (ja, die heb ik soms echt nodig; nee, ik ben geen developer), gaat het bij eentje mis.Ik heb dit ook bij dat topic (http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=4&t=76986" onclick="window.open(this.href);return false;), in alle grote browsers (Chrome, FF, IE), maar wel alleen op de monitor die thuis aan de laptop is gekoppeld. Op het werk gaat het goed op zowel de laptopmonitor als op de losse monitor. En wat me thuis opviel: wanneer ik het browserscherm wat verklein doet hij het opeens wel goed. Misschien dat het alleen fout gaat bij een specifieke schermresolutie? Op welke resolutie draai jij?Dit probleem had zich vanzelf opgelost zonder iets te doen mijnerzijds. Het ging een hele tijd goed. Echter vandaag klik ik op een afbeelding om groot formaat te zien, en ik krijg het volgende te zien, soort brievenbus look met scrollbar...Sinds een tijdje merk ik dat foto's die origineel een groot formaat hebben, op het forum afgekapt worden aan de rechterkant. ik heb het net nog geprobeerd en een foto van 1800 breed en 822 hoog vanaf mijnalbum.nl wordt aan de rechterzijde afgekapt tot 739 breed en 822 hoog. Ik dacht dat voorheen de limiet 750x500 was. Klikken op de foto opent wel het originele formaat. Ik heb windows 7 en chrome browser. Op mijn Android mobiel gaat het wel goed en zie ik een verkleinde foto met wel alles er op.
Aanvulling: met IE op windows 7 gaat het ook goed, het ligt dus aan chrome.
1920*1080 = OK
1600*1200 = NIET OK
1680*1050 = OK
Ik ben wel nerd genoeg om een vermoeden te hebben waar het mis gaat: wanneer de image breder is dan vertoont kan worden in de overlay, dan moet er geschaald worden of een scroll bar tevoorschijn komen. Dit is niet goed gedefinieerd.
* Wanneer de overlay de image volledig kan laten zien, is er niks aan de hand.
* Als de image geschaald of gescrold moet worden vanwege de breedte, en de hoogte is niet (meer) scherm vullend, dan is er niet goed gedefinieerd wat er met de hoogte van de overlay moet gebeuren.
* Op een lager scherm of bij hoge images is er dus ook niks aan de hand.
Hier houdt mijn kennis overigens wel op.