Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: blauwe kentekenplaten

wo feb 09, 2005 09:47

Ik rijd zelf al jaren met en Amerikaanse platen op mijn MGB en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ze zijn ongestempeld en ik moet ze dan ook bij iedere APkeuring verwisselen. Technisch is het mogelijk om europlaten te monteren, maar ik vind die kleine mooier, temeer omdat mijn MG uit Amerika geimporteerd is. Daarom krijg je er ook geen goedkeuring voor bij de RDW. Gordels zijn weer niet verplicht. Dat staat wel op het kenteken. :roll:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: blauwe kentekenplaten

wo feb 09, 2005 12:57

Ha... Algra... dat kan misschien wel zo zijn maar, toch niet helemaal.

Mijn Bert is ingevoerd in 2001 (of was het nou 2000) en had in eerste instantie het kenteken 79-FR-ND. Dat is dus een lettercominatie van 2001 (of 2000) en die mag je dus echt niet op een blauwe plaat voeren.

Sorry: Klopt. :oops: Dus alleen bij combinatie van 4 cijfers en twee letters.....EN Deel 1 OF datum eerste toelating voor 01-01-1978!!

Je bent dus bij import verplicht om een klassieker kenteken aan te vragen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Baakman

RE: blauwe kentekenplaten

do feb 10, 2005 23:48

Gewoon een klein plaatje laten maken en de ze op je auto zetten. Bij de APK zet ik er een grote op. Ik heb de rest van het jaar de grote plaat in de kofferbak liggen.

kroehlur

RE: blauwe kentekenplaten

vr feb 11, 2005 09:03

Met klassiekerkentekens gaat het allemaal per automagic tegenwoordig. Je hoeft niet langer je geld naar FEHAC te sturen. Ik heb inmiddels twee klassiekers ingevoerd en het ging heel soepel bij de RDW moet ik zeggen - alleen de wachttijd viel tegen (2 maanden :shock: ).

Waar ze na kijken is de datum eerste kenteken in het buitenland en als dat meer dan 25 jaar geleden is krijg je een ##-Y*-## kenteken (nu inmiddels YB trouwens) en daarmee mag je een blauw kenteken voeren. Als je auto altijd nederlands is geweest moet de eerste afgifte kentekenbewijs voor 1 januari 1978 en je kenteken moet uit 4 cijfers en 2 letters bestaan.

Verder loop (of rij) je langs je favoriete kentekenboer en ze maken als ze goed zijn je kentekens terwijl je wacht. Er hoeft NIET een stempel in je plaat geslagen te worden. Dat is een dealercode maar is voor een blauw kenteken niet noddzakelijk. Je kan namelijk zelfs sticker's op je auto plakken als kentekens - ten minste - ik heb een Fiat 500 Giannini Rep van Duijzer van het weekend gezien met een sticker op de voorkant. Zag heel racerig uit trouwens.

Verder kan je bij je kentekenboer kentekens laten maken in alle formaten die jij wil - alleen oom agent kijkt er anders na, dus eigen risico en altijd je "echte" plaat mee brengen in de kofferbak want soms kan je een boete vermijden door die gelijk op te zetten als je toch wordt aangehouden.

Terug naar “Praktische gids voor de Alfist”