Met klassiekerkentekens gaat het allemaal per automagic tegenwoordig. Je hoeft niet langer je geld naar FEHAC te sturen. Ik heb inmiddels twee klassiekers ingevoerd en het ging heel soepel bij de RDW moet ik zeggen - alleen de wachttijd viel tegen (2 maanden
).
Waar ze na kijken is de datum eerste kenteken in het buitenland en als dat meer dan 25 jaar geleden is krijg je een ##-Y*-## kenteken (nu inmiddels YB trouwens) en daarmee mag je een blauw kenteken voeren. Als je auto altijd nederlands is geweest moet de eerste afgifte kentekenbewijs voor 1 januari 1978 en je kenteken moet uit 4 cijfers en 2 letters bestaan.
Verder loop (of rij) je langs je favoriete kentekenboer en ze maken als ze goed zijn je kentekens terwijl je wacht. Er hoeft NIET een stempel in je plaat geslagen te worden. Dat is een dealercode maar is voor een blauw kenteken niet noddzakelijk. Je kan namelijk zelfs sticker's op je auto plakken als kentekens - ten minste - ik heb een Fiat 500 Giannini Rep van Duijzer van het weekend gezien met een sticker op de voorkant. Zag heel racerig uit trouwens.
Verder kan je bij je kentekenboer kentekens laten maken in alle formaten die jij wil - alleen oom agent kijkt er anders na, dus eigen risico en altijd je "echte" plaat mee brengen in de kofferbak want soms kan je een boete vermijden door die gelijk op te zetten als je toch wordt aangehouden.