DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 19:51

Je hebt een punt... :mrgreen:

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 19:51

Ik wil geen 3.7 hoor !! Braakt me nét ietsje teveel CO2 uit...
Meer inhoud is minder gewicht :D

Minder gewicht is minder uitstoot...
Sneller bij de finish is minder lang uitstoot...
:mrgreen:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 20:11

:jumping:

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 21:53

De 3.7 van Alfabb: CR van 9.2 is dat niet redelijk hoog voor een turbo en vrij laag voor een NA?

Ik denk dat inderdaad een "standaard" 3.2 wel snel genoeg gaat zijn. ;)

Desalniettemin niettegenstaande kwam ik nog een paar leuke foto's tegen: 3.5 24v met een geclaimde 400 pk. Komt van Rare motorsports, iemand van jullie misschien bekend?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 22:16

Wat een waanzinnig gave kar !!!!!! En kijk die motor, prachtig gemonteerd IN DE JUISTE RICHTING !!!! :thumbs: Zó hoort een V6 (en iedere andere motor) gemonteerd Niels ! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 22:31

De 3.7 van Alfabb: CR van 9.2 is dat niet redelijk hoog voor een turbo en vrij laag voor een NA?
Hangt compleet af van de laaddruk en mapping.
Ik denk dat 9.2 juist wel mooi is voor een biturbo met snel opspoelende turbo's.

(Ik reed met een half bar met de standaard compressie van 10.0)

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 22:34

Heb het gevoel dat die v6 in die zwarte 75 ook redelijk ver (verder dan standaard) naar achteren ligt, of heb ik het mis ?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: nieuw project: 75 Estremo

ma nov 09, 2015 22:59

De 1.8 20v turbo motor van vw heeft standaard 9,3:1 compressie. Prima verhouding voor een turbomotor met een fatsoenlijk motormanagement. Heb je ook zonder turbodruk nog wat gasrespons over... Met sterke zuigers en drijfstangen is er ook nog genoeg laaddruk mogelijk om een hoog vermogen te behalen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Jelmer90
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: ma sep 07, 2015 19:17
Locatie: Friesland

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 07:46

Wat een waanzinnig gave kar !!!!!! En kijk die motor, prachtig gemonteerd IN DE JUISTE RICHTING !!!! :thumbs: Zó hoort een V6 (en iedere andere motor) gemonteerd Niels ! :mrgreen:
Idd! Voorwielen zijn er om te sturen, achterwielen om aan te drijven! :jumping:
Huidig:
'87 75 2.0 T.S---> 3.0V6 24v
'03 VW Bora 1.6 saai, saaier saai'st
'84 Nissan Patrol 2.8i 20% onroad en 80% offroad
'76 BMW 528 turbo project

Verleden:
'92 75 1.8i.e Epoca
'86 75 1.8 i.e turbo
'90 75 2.0 T.S
'88 75 2.5 V6

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 07:54

Heb het gevoel dat die v6 in die zwarte 75 ook redelijk ver (verder dan standaard) naar achteren ligt, of heb ik het mis ?
Standaard ligt ie al redelijk tegen het schutbord aan.
Durf het niet te zeggen aan de hand van de foto!

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 12:34

Wat een waanzinnig gave kar !!!!!! En kijk die motor, prachtig gemonteerd IN DE JUISTE RICHTING !!!! :thumbs: Zó hoort een V6 (en iedere andere motor) gemonteerd Niels ! :mrgreen:
Dat was toch zo om vervolgens veel van je dure motor/vermogen verloren te zien gaan in de aandrijflijn?

Tja dan ga je het niet redden als je met zo'n klein motortje en een klein beetje vermogen zoals ik rijdt :mrgreen: :twisted:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 17:00

Gewoon nieuwsgierig: wat is het verschil in verlies in de aandrijving tussen fwd en rwd? En maakt het dan nog uit of je een transaxle rwd hebt?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 22:10

Da's bij een Giulia dus precies hetzelfde. Ik heb op de Juul die AH "front Geometry Pack", waarmee je ook de fusee op de draagarm krijgt, de voorkant flink kan worden verlaagd en de draagarmen toch nog vann "buiten-onder" naar "binnen-boven"lopen. Resultaat was serene rust in de neus én in het stuur. Fantastische mod voor twee drollen en een knikker.

Voor de 75 wordt het zeer zeker een custom-made voorwielophanging en iets fraais (met camberverstelling) op de DeDion triangel...
Zo goedkoop is die aanpassing nu ook weer niet. 850 euro vind ik best geld. Wil je ook nog de hoogte verstelling, komt hetzelfde er nog een keer bij.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: nieuw project: 75 Estremo

di nov 10, 2015 22:50

Gewoon nieuwsgierig: wat is het verschil in verlies in de aandrijving tussen fwd en rwd? En maakt het dan nog uit of je een transaxle rwd hebt?
Volgens mij rekent men bij bv Beek met 15% verlies voor een fwd en 20% voor een rwd.

Kan me voorstellen dat een transaxle niet zo efficiënt is met die dubbele vliegwiel ellende en drie van die donuts. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Jelmer90
Member
Member
Berichten: 187
Lid geworden op: ma sep 07, 2015 19:17
Locatie: Friesland

Re: nieuw project: 75 Estremo

wo nov 11, 2015 08:16

Dat met die verliezen in procenten is eigenlijk een beetje scheef want als je bijvoorbeeld een 75 1.6 neemt, die heeft dan 91,66pk aan de wielen hebben (18,34pk verlies). Bouw je dan vervolgens een 3.0v6 in diezelfde 1.6 met dezelfde tussenas, koppeling en bak dan zou die veel meer verlies hebben (32pk verlies).
Huidig:
'87 75 2.0 T.S---> 3.0V6 24v
'03 VW Bora 1.6 saai, saaier saai'st
'84 Nissan Patrol 2.8i 20% onroad en 80% offroad
'76 BMW 528 turbo project

Verleden:
'92 75 1.8i.e Epoca
'86 75 1.8 i.e turbo
'90 75 2.0 T.S
'88 75 2.5 V6

Terug naar “Racen - Technisch”