Pagina 1 van 3

Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 14:07
door GTVke
Is er een kant en klare ( betaalbare ) oplossing om vooraan geventileerde schijven te gebruiken op een Alfetta GT ?
Om een paar mensen voor te zijn ...... 5 bouts onderstel is geen optie !
Een vriend van me gebruikt wel 5 bouts schijven maar laat deze lassen en bewerken naar 4 bouts , tot nu toe is het altijd goed gegaan maar is dit te vertrouwen voor circuitgebruik ( trackday etc . ) ?
Zouden geperforeerde , niet geventileerde schijven icm. de juiste blokken voldoende zijn voor deze toepassing ?

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 16:36
door brolli21
Ik ga het tóch vragen,waarom niet ombouwen naar 5 gaats?

Ik weet wel dat stephen op 1 van zn alfetta's een tijdje met een omgeboord setje gereden heeft,misschien hem eens PBen en vragen om ervaringen.

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 16:48
door giuliettaevo
Als je omgebouwde schijven niet vertrouwd zou je ook een paar ringen kunnen maken waar je de draadeinden in zet.zie het als een remschijf zonder het remgedeelte. Dan zet je daar langere tapeinden in en kan kun je daarmee de omgeboorde schijf klemmen.

Overigens hoef je niet te lassen,enkel boren.

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 17:28
door frankalfa
Wim vraag TheoRomeo eens, die heeft ongeventileerd 4-gats op de ex gerard klaver giulietta zitten. Spul kan volgens mij een uur mishandeling op Zolder af zonder narigheid te geven... :shock:

Grtz,fRank

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 19:34
door stephen
Theo 4-gats ?? vlg mij had ik daar de schijven en klauwen/blokken van ;-), dus Had massief 4-gats met brembo's en RC6 blokken..
remde fantastisch vlg. Theo

heb op mijn Alfetta 5-gats geventileerde schijven, en destijds omgeboord naar 4x98 , later weer naar 5x98, had 1.6 oud type fusee, en daar pastte de 5x98 naaf niet op 8)

spatplaat klein maken, dan kan warmte v/d schijf makkelijker weg
GTV6 blokken zijn groter dan 75 TS en turbo blokken iig bij Ferodo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: za apr 26, 2014 21:47
door Theo Romeo
Op de giulietta heb ik nog altijd een 4 gaats onderstel vanwege de Technomagnesio wielen. Maar tegenwoordig wel met geventileerde schijven, gewoon omgeboorde 5 gaats schijven. Hierop gebruik ik Porsche (brembo) remklauwen. Hiervoor heb ik brackets laten snijden en op de fusees gelast. Vind ik momenteel wel een leuke oplossing.
is dat origineel genoeg Wim? Ik heb wel een tekening van de brackets als je wil.

grtz

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 00:14
door GTVke
Bedankt voor de input allen !

@Stephen en Theo : hebben jullie ooit al narigheid gehad met omgeboorde schijven ? Scheuren oid. ?

@Brolli21 : einddoel is een Alfetta GT GR.2 en daar stond destijds geen 5-bouts onderstel onder . Theo verstaat mijn dwangneurose :lol:

Afbeelding

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 08:16
door B-lee
Eindelijk begonnen Wim aan de replika gr2 alfetta .
Ik heb voor jou nog een paar foto's moeten in scannen van onze vriend , was dat goed ?
Ik had je E-adres niet op men werk en heb ze dan naar hem gestuud .
Heb je weeral geen preek gekregen over de Luigi ?
:roll: :lol:

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 10:52
door GTVke
Bouw is inderdaad begonnen ....... het moet nu echt eens gebeuren !
Heb wat orde op zaken gesteld en enkele GT / GTV6'n verkocht , waaronder ook men onafgewerkte semi race GTV6 .
De 2 kwalitatief beste GTV's heb ik nog steeds natuurlijk alsook de GT van op de foto ( waarmee ik niet goed wist wat te doen )

Foto's waren prachtig trouwens !
Patrick moest u bedanken in mijn plaats maar is dus niet gebeurt ?
Ik probeer hem nog steeds warm te krijgen om alsnog aan zen wagen te beginnen maar het ziet er niet naar uit dat het gaat lukken .
Mijn prognose is dat deze ''ooit'' wel eens verkocht wordt aan een niet kenner en de onderdelen verspreid geraken over verschillende wagens .
Preek is deze keer achterwege gebleven :lol:

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 20:23
door wijn+kit
Omgeboorde ts schijven met Volvo 4-pots remtangen?
Michel 75 heeft daar goede ervaringen mee, zijn er volgens mij wel meer

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 21:05
door vV
kijken in de homologatie wat er op zat in d egr 2. (als je geen 5 gats wilt vanuit historisch perspectief is de homologatiesheet je leidraad. vind ik dan..)

Re: RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 21:47
door DJ
Omgeboorde ts schijven met Volvo 4-pots remtangen?
Michel 75 heeft daar goede ervaringen mee, zijn er volgens mij wel meer
Bij mijn weten heeft, of in ieder geval had, Michel SZ schuiven. Die precies pas met de Girling tangen.

Gr
DJ

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 22:08
door giuliettaevo
Op mijn Giulietta had ik Volvo klauwen met standaard maat TS schijven. Dat kon doordat bij de fusees van mijn Giulietta de 'oren' voor de klauwen iets verder naar binnen zaten als bij een 75 fusee. :wink:

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: zo apr 27, 2014 22:35
door brolli21
4 gaats 75 fusee met TS schijven en volvo klauwen,of 5 gaats fusee met SZ schijven en volvo klauwen is het volgens mij ;)

RE: Remmen voorzijde Alfetta GT

Geplaatst: ma mei 05, 2014 20:59
door Carbo
Volvo klauwen :oops: terwijl er zoveel mooie Brembo oplossingen zijn :?

Dus als je het in stijl wilt doen met maximaal remvermogen brackets laten snijden voor radiale Brembo's. Theo de Porsche Brembo's is je vergeven
:wink:

en gewoon schijven kiezen met een los hart!

Ga helemaal met Walter mee, dat als je het echt goed wilt doen de homologatie sheet je leidraad is. :wink:

Maar Volvo klauwen omdat ze zo goed remmen................... :roll:

Onder een Alfa horen Brembo's...... semplicimente!

Gr,
Carl