Gebruikersavatar
Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 11:56
Locatie: Kollum

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma dec 28, 2015 19:25

Ik hou die prijzen ook in de gaten. Ikzelf zit naar een 40 liter te kijken, en als die uit de States moet komen, is die 150 euro goedkoper, dan wanneer ik 'm bij bijvoorbeeld Demon Tweeks in de UK bestel, vanwege de ponden.
Weet eigenlijk niet zo goed waar ze te krijgen zijn in Nederland of Duitsland. Of ergens anders in Europa.
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma dec 28, 2015 20:16

Als zon tank geen FIA-keur meer heeft, mag je er dan nog mee in de SI rijden?
Néé!
Ik had een tweedehands liggen en na onderzoek niet gemonteerd.
Toen een V6 tank met vulhals en dop gemonteerd.
Hiervoor moest ik het tankvulopeningsgat in de 4-cilinder carrosserie voor ruimen.

Ze zijn ook streng in hoed de tankontluchting loopt wanneer je een V6 tank plaatst.
Die slang moest bij mij dan helemaal rond het achterraam lopen door de carrosserie...

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

ma dec 28, 2015 22:20

Voor ATL tanks was in 2012 Ventura Speed & Hose in the US of A de voordeligste, transport meegerekend. Ben goed geholpen door ene Keith.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di dec 29, 2015 00:10

Waarom eigenlijk die opmerking in de reglementen: standaard tank heeft de voorkeur?
Een ATL tank lijkt mij toch veel veiliger?
Dat is voor mij de hoofdreden om hem te overwegen, die standaard tank, ook de V6, is maar geperst blik.
Loopt ook gewoon leeg alstie op zn dak ligt, lijkt mij, ondanks de krul in de slang van de ontluchting...
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

di dec 29, 2015 05:09

Wel ff terugslagklepje in de ontluchting maken!
Bij mij loopt die gewoon door de kofferbak bovenlangs met terugslagklep, begonnen wel wat te miepen (flauwekul) maar gewoon goed gekeurd.
Vergeet geen terugslagklep in de retourleiding te plaatsen vlak bij de tank, want die komt onderin uit!
Dus lekke rertourleiding > hele tank loopt leeg.
3x raden hoe ik daar achter ben gekomen. :evil:
Blijkbaar geen stijgbuis in de tank.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: 75 V6 (ring-)racer

di dec 29, 2015 10:10

Ik heb hem begin dit jaar bij Dutch Power Trading gehaald. nette prijs (weet niet meer uit mijn hoofd).
Heb zelf de 45 liter in de racer.

verlopen ATL tanks is een discussiepunt. Vreemde is dat er geen lijn bij de keuring lijkt te zijn. Elke nieuwe auto of nieuw geplaatste tank wordt wel extra kritisch bekeken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 75 V6 (ring-)racer

di dec 29, 2015 19:47

Wel ff terugslagklepje in de ontluchting maken!
Bij mij loopt die gewoon door de kofferbak bovenlangs met terugslagklep, begonnen wel wat te miepen (flauwekul) maar gewoon goed gekeurd.
Had ik ook zo, maar de keurmeester sprong bijna uit z'n vel en ik moest het ter plaatse aanpassen en opnieuw komen keuren...
Daarna heeft hij me nog opgezocht om een wat vriendschappelijker praatje te maken...

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 75 V6 (ring-)racer

di dec 29, 2015 19:59

Haha, idd! Die werd helemaal leip! Nee lekker de slang het bestuurders compartiment in is lekker veilig.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo dec 30, 2015 17:54

Uit kosten-overwegingen toch besloten om met een V6 tank te gaan rijden.
Heb nog een goede liggen.
Wil wel alle benzineleidingen vervangen en de pomp+ filter+ evt. catchtank in de kofferbak bouwen.
Lijkt me beter, want niet blootgesteld aan de elementen.
Een benzine slang die door het bestuurderscompartiment loopt, mag die van rubber zijn, of moet die staalomvlochten zijn?
Heb begrepen dat er sowieso geen koppelingen mogen zitten.
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo dec 30, 2015 19:37

Corrigeer me als ik het fout heb maar op het moment dat je met staal omvlochten slang en bijbehorende koppelingen in de weer gaat komen er nogal wat regels om de hoek kijken.
Eenvoudigste is de ouwe slangen vervangen door nieuwe kunststof slangen zoals origineel. Omdat ze vers zijn zullen ze niet breken zoals de oude verteerds slangen en geen gezeur met keuren want origineel.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo dec 30, 2015 19:47

Valt reuze mee hoor... Bij brandstofleiding "binnendoor" mag er géén koppeling in de leiding liggen, alleen een koppeling bij de beide doorgangen in de brand/koets schotten.

En niet staalomvlochten leidingen ?? Hoe groot is de kans dat je op een circuit een kapriool uithaalt/opgedrongen krijgt waarbij je een niet staalomvlochten leiding weet te rippen, de pomp lekker doorloopt, er peut op je hele knalpijp komt en je zelf het hoofd ingrediënt van een BBQ wordt ? 1% ? 0,1 % ? 0,001 % ??

Juist. Dáárom rij ik met staalomvlochten leidingen BINNENDOOR, en alles in Goodridge koppelingen. Met (brandstof)leidingen en remmen géén shortcuts/"bezuinigingen", wat mij betreft....
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo dec 30, 2015 21:54

Met een V6 tank de pomp inbouwen in de koffer is niet zo makkelijk.
Of je moet weer hele andere aanzuig gaan maken, maar dat is dus niet origineel meer.
Moet wel ergens netjes gemaakt worden wil je daar geen commentaar op krijgen.
Heb er destijds over na gedacht maar er vanaf gezien.

Mijn brandstofslangen lopen binnendoor, als origineel, maar dan wel rvs gewapend, maar geen rete dure schotkoppelingen. Is ook niet verplicht. Goede doorvoorrubbers, niet te krap en slang niet te krap leggen zodat die niet bij eerste beste vervorming onder spanning komt te staan. Vergeet ook niet rekening te houden met iets kantelen van de motor onder lastwissel.
En een terugslagklep in de retourleiding vlakbij de tank.

Pomp onder de auto gaat prima als je het netjes en degelijk aanlegt, nooit problemen mee gehad, ook niet met racen in stromende regen, of na bezoek grindbak. (ruime ervaring mee... :lol: )

Origineel hangt pomp ook onder de auto, op behoorlijk afgeschermde plek.

V6 tank gaat prima zonder catchtank, alleen op Lausitzring keer probleem gehad met brandstofaanvoer terwijl ik met zelfde hoeveelheid brandstof reed als anders. Maat Lausitzring is een voor een deel kombaan, dus sterk verkant.
Gewoon 10 ltr extra brandstof in de tank gedaan en toe was het ook opgelost.

Gewoon niet te krap met de brandstof gaan zitten. Denk je echt je 10ltr meer of minder gaat merken???
Natuurlijk wil je zo licht mogelijk, maar je moet ook de kosten, bouwtijd en eigen rijkunsten in gedachten houden.
Eerst gewoon rijden.

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op wo feb 24, 2016 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cazzo Super Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 279
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 15:51
Locatie: Breda
Contacteer: Website

Re: 75 V6 (ring-)racer

di feb 23, 2016 14:20

@ DJ: Toch eigenwijs geweest 8)
Afbeelding

Tegen het kantelen van de motor:

Afbeelding

Glazen achterruit

Afbeelding

Polycarb achterruit

Afbeelding

zo weer 3,7kg bespaard :thumbs:

Zelf op tekening gezet, CNC laten frezen bij onze kunststof leverancier.
(volgende keer wel meteen de gaatjes voor de schroeven erin laten boren, kost bijna nix extra, wel handig)

Afbeelding
Forza Scuderia Cazzo Vecchio!!!
75V6/75v6/75TS/75TS/75 1.8
Ook nog gehad; 147 2.0TS/156JTD/166 3.0 24V

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo feb 24, 2016 08:50

Goed gecontroleerd of de slang niet knijp komt tegen de wattstang bij volledig inveren van de achteras?

Gr
DJ

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: 75 V6 (ring-)racer

wo feb 24, 2016 09:24

Ik weet niet wat er onder je auto zit maar kans dat je pomp lucht gaat happen zo.
Origineel zit de pomp onder de tank en op afstand met een leiding dwars onder de auto (andere kant van de aanzuig) en dat is niet voor niets. Dit zorgt voor n betrouwbare aanvoer van benzine.
Ook als de aanvoer in de tank eventjes droog valt door n lange bocht naar links is de leiding niet meteen leeg (drukt zich vol naar de pomp toe) , en de lucht is er uit voordat er n bel bij de pomp komt. Idd kan je niet met 1 liter in je tank rijden.
Met de originele setup en pomp heb ik jaren geraced zonder ooit ook maar 1 keer een stotter.
Die Italianen zijn niet zo gek, die hebben best wel nagedacht en t grondig getest op hun testbaantje.
Mijn motto is "if it ain't broke don't fix it". Eerst testen en dan pas de boel aanpassen als blijkt dat wat Alfa had bedacht niet werkt. In dat kader een terugslagklep op je retourleiding maken en je ontluchting evt wat verbeteren, dmv ventiel als dat er nog niet op zit.
Heb op mijn alfetta ooit eens iets gemaakt wat lijkt op jouw setup en stond in no time stil.
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Technisch”