Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 08:06

Wat je ook kan doen is de 6 bouten van de voorste balk eruit, aandrijfas en schakelstang los en een poot aan de achterkant van de Dion zetten (bij de bevestiging van de watt stangen) en de brug stukkie laten zakken. Komt de boel mooi naar beneden... Ik kan wat dingen vergeten want het is al een paar jaar geleden dat ik dit gezien heb. Was trouwens op een 2 kolommer...
Ik heb volgens mij de aandrijfas daarvoor niet hoeven lossen, dat scheelt ook weer

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 14:53

Wat ik ook nog wil doen, is mijn achterste baksteun vervangen, want die is ook kaas. Hier wil ik een vergelijkbare procedure toepassen, maar de baksteunen laten zitten en de uitlaat alleen even lossen. Dus, traverse met bak los, achterste baksteun los, en dan kan de boel een paar cm zakken.
Wat ik niet weet, is of ik het bestaande rubber met een zaag te lijf kan gaan (taartpunt eruit)?
En kan ik het nieuwe rubber erin persen met een lange bout/moer truc?

Goed, het was weer lachen onder de GTV. Dat smaakt naar meer echte klussen...

Groeten, Pieter
Mooi verslag Pieter. Alle eerste keer is moeilijk/ kost veel tijd. Zodra je eenmaal alle bouten en moeren weet te bereiken en je de angst overwonnen hebt, dat de bak zou kunnen vallen of zo, gaat het al veel sneller. Ik haal niet eens de uitlaat uit elkaar, enkel de achterste ophangpunten los. Je kunt de traverse namelijk ook links/ rechts kantelen, dan heb je ook ruimte genoeg om de steunen te vervangen. Op brug en met versnellingsbakkrik (zo noemen ze zo'n hoge potkrik :wink: ) doe je het dan in minder dan een uur. :D

Die achterste steun voorspel ik meer ellende, d.w.z de oude eruit zagen en zo. Daar gaat altijd veel meer tijd in zitten dan de bedoeling kan zijn. :twisted: Erin draaien met lange bout, moer en grote revet gaat prima. Ik hoop voor je, dat de bout niet vastgerot zit in de bus. Nota bene: in principe hoeft er niks los behalve die grote bout en de handremkabel. Of je dan voldoende ruimte hebt om te zagen is een tweede. :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 16:40

Mooi verslag Pieter. Alle eerste keer is moeilijk/ kost veel tijd. Zodra je eenmaal alle bouten en moeren weet te bereiken en je de angst overwonnen hebt, dat de bak zou kunnen vallen of zo, gaat het al veel sneller. Ik haal niet eens de uitlaat uit elkaar, enkel de achterste ophangpunten los. Je kunt de traverse namelijk ook links/ rechts kantelen, dan heb je ook ruimte genoeg om de steunen te vervangen. Op brug en met versnellingsbakkrik (zo noemen ze zo'n hoge potkrik :wink: ) doe je het dan in minder dan een uur. :D

Die achterste steun voorspel ik meer ellende, d.w.z de oude eruit zagen en zo. Daar gaat altijd veel meer tijd in zitten dan de bedoeling kan zijn. :twisted: Erin draaien met lange bout, moer en grote revet gaat prima. Ik hoop voor je, dat de bout niet vastgerot zit in de bus. Nota bene: in principe hoeft er niks los behalve die grote bout en de handremkabel. Of je dan voldoende ruimte hebt om te zagen is een tweede. :?
Alessandro, dank voor de tip! Dat eruit zagen is denk ik handschoenen aan om mijn handen te sparen en veel geduld. Als alleen de handremkabel en achterste steun los hoeft, kan ik snel kijken of die bout los zit (dacht het wel hoor!) en of er een beetje ruimte is om te zagen.
Een grote geruststelling is dat je het nieuwe rubber dus idd erin kan persen. Want ik heb geen plek om er met iets anders bij te komen.

Een beetje ervaring had ik al, met de gele 75 had ik de bak al eens vervangen op de grond. Pestklus, veel tegenvallers en de eerste keer (nul ervaring), dus duurde dat 2 dagen! Het gaat de goede kant op...

Wordt vervolgd!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 16:51

Als de achteste baksteun een stalen buitenring heeft (weet ik dus niet zeker helaas) krijg je hem er simpel uit alu oog aan de bak warm te maken met hobbybrander. Alu van het oog zet uit en je tikt die bus er zo uit. En de nieuwe gaat er ook vlotjes in. Zekers als je hem even goed koud maakt (vriezer)
Niet je auto in de fik steken natuurlijk........

Gr,
DJ

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 17:00

Ff in de garage gekeken bij m'n donorbakken. Daar is buitenbus achterste baksteun van staal. Dus hobby brander op achterste oog en je tikt de bus er zo uit.

Gr,
DJ

juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

RE: Alfetta GTV racetool

ma jul 07, 2008 19:12

Pieter,

Ik denk dat je wel eens geluk kunt hebben.
Ik heb een paar jaar geleden deze bus al een keer vervangen toen ik deze racer nog had.
Ik heb toen een gebruikte bus genomen die ik nog had liggen en deze ging er erg gemakkelijk in, ik had op dat moment nog zoiets van dit gaat te gemakkelijk. Met een beetje geluk is hij ook weer zo los.

Succes,
Juulke

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Alfetta GTV racetool

di jul 22, 2008 19:39

Kleine update: Hij gaat nu voor de APK (dat heb je als je cheap-ass over de weg rijdt. Wel belastingvrij!)
SCARB # 4710

Andretti Molletti

RE: Alfetta GTV racetool

di jul 22, 2008 20:15

sterkte met je laswerk ;)

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Alfetta GTV racetool

di jul 22, 2008 20:23

sterkte met je laswerk ;)
Gewoon lekker doorscheuren zeg ik altijd maar :D
SCARB # 4710

Roeltje 164

Re: RE: Alfetta GTV racetool

di jul 22, 2008 20:25

Kleine update: Hij gaat nu voor de APK (dat heb je als je cheap-ass over de weg rijdt. Wel belastingvrij!)
Verzekering zal ook niet veel zijn met je vervuilende racetool 8) dat zoiets nog kan in Nederland!!!, met je street-legal GTV door de APK en over straat, het zou verboden moeten worden werkelijk schandalig :wink:

gr Roel :D

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Alfetta GTV racetool

wo jul 23, 2008 09:48

Kleine update: Hij gaat nu voor de APK (dat heb je als je cheap-ass over de weg rijdt. Wel belastingvrij!)
Verzekering zal ook niet veel zijn met je vervuilende racetool 8) dat zoiets nog kan in Nederland!!!, met je street-legal GTV door de APK en over straat, het zou verboden moeten worden werkelijk schandalig :wink:

gr Roel :D
gelukkig voor pieter is er geen stratenrace (ala monaco, maar dan in A'dam) met SI :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Alfetta GTV racetool

vr jul 25, 2008 14:47

En weer een jaartje gassen op 's lands wegen :D
SCARB # 4710

Andretti Molletti

Re: RE: Alfetta GTV racetool

vr jul 25, 2008 18:08

En weer een jaartje gassen op 's lands wegen :D
Feli's!!!!!! 8)

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfetta GTV racetool

vr jul 25, 2008 19:27

mooi man doe je best :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Alfetta GTV racetool

za jul 26, 2008 16:35

Jahoor, alles weer gelukt.
Vandaag m opgehaald en weer geparkeerd. Morgen gaan we weer s wat sleutelen.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Technisch”