Wat ik ook nog wil doen, is mijn achterste baksteun vervangen, want die is ook kaas. Hier wil ik een vergelijkbare procedure toepassen, maar de baksteunen laten zitten en de uitlaat alleen even lossen. Dus, traverse met bak los, achterste baksteun los, en dan kan de boel een paar cm zakken.
Wat ik niet weet, is of ik het bestaande rubber met een zaag te lijf kan gaan (taartpunt eruit)?
En kan ik het nieuwe rubber erin persen met een lange bout/moer truc?
Goed, het was weer lachen onder de GTV. Dat smaakt naar meer echte klussen...
Groeten, Pieter
Mooi verslag Pieter. Alle eerste keer is moeilijk/ kost veel tijd. Zodra je eenmaal alle bouten en moeren weet te bereiken en je de angst overwonnen hebt, dat de bak zou kunnen vallen of zo, gaat het al veel sneller. Ik haal niet eens de uitlaat uit elkaar, enkel de achterste ophangpunten los. Je kunt de traverse namelijk ook links/ rechts kantelen, dan heb je ook ruimte genoeg om de steunen te vervangen. Op brug en met versnellingsbakkrik (zo noemen ze zo'n hoge potkrik
) doe je het dan in minder dan een uur.
Die achterste steun voorspel ik meer ellende, d.w.z de oude eruit zagen en zo. Daar gaat altijd veel meer tijd in zitten dan de bedoeling kan zijn.
Erin draaien met lange bout, moer en grote revet gaat prima. Ik hoop voor je, dat de bout niet vastgerot zit in de bus. Nota bene: in principe hoeft er niks los behalve die grote bout en de handremkabel. Of je dan voldoende ruimte hebt om te zagen is een tweede.