type 2 as kantelt naar mijn idee niets meer dan een type 3 as
type 2 voelt wel strakker in de kont dan een type 3
Als een type 2 uitveert trekt de bovenste reactiearm de bovenkant van de as naar achter en de onderste reactiearm de onderkant van de as naar voren. De as kanteld dus behoorlijk. Zet daar een bus op van 20 cm lengte en meet maar eens hoeveel die van voor naar achter zwaait bij in en uitveren (5 - 10 cm in mijn geval).
Bij type 3 trekken beide armen naar voren en komt de as dus meer naar voren bij uitveren.
Vandaar ook dat een type 2 strakker stuurt, die as blijft altijd 100% recht onder de auto, bij een type 3 komt de as naar voren (en in een bocht veert maar 1 kant in en komt maar 1 kant naar voren).
Ik zie maar 1 oplossing: METEN IS WETEN
Met andere woorden, ik ga alle maten (lengte hoogte schuinte) opmeten en in een rekenprogrammaatje zetten. Lang geleden al eens met iemand over gehad, toch maar eens aan mijn woord houden en de maten opgeven (is al veel te lag blijven liggen) en samen aan het rekenen gaan.... wordt vervolgd!!!