_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Alfetta GTV racetool

di mei 06, 2008 23:06

geen éénrichtingsklep???
wat is dat massieve buisje aan de onderzijde pomp dan??? :?
Alleen een filter. Tenminste, van beide kanten blaas ik er even makkelijk lucht door. Dus geen klep...
Gr, Pieter
SCARB # 4710

Andretti Molletti

RE: Alfetta GTV racetool

di mei 06, 2008 23:13

er moet echt een éénrichtinsklepje IN de pomp zitten dan...
Je kan toch niet door de pomp blazen tegen de pijl in hoop ik???
Heb je hem al veel dichter bij de tank geplaatst, dus met de helft van de aanvoerlengte aan slang oid?
maar goed de beste oplossing is een dikkere pomp van facet en elektrisch of 2e keus terug naar de mechanische pomp.

_Pieter_
Guru
Guru

di mei 06, 2008 23:20

er moet echt een éénrichtinsklepje IN de pomp zitten dan...
Je kan toch niet door de pomp blazen tegen de pijl in hoop ik???
Heb je hem al veel dichter bij de tank geplaatst, dus met de helft van de aanvoerlengte aan slang oid?
maar goed de beste oplossing is een dikkere pomp van facet en elektrisch of 2e keus terug naar de mechanische pomp.
Andretti,

De pomp dichter bij de tank plaatsen kan niet, er is nergens plek. Ik heb niet gekeken of de pomp een klep heeft.
Wel is duidelijk dat ie het niet aankan zoals ie is opgesteld op het moment.
Ik denk dat ik voor de mechanische pomp ga icm met een 1wegklepje bij de tank voor het starten na stilstand.
De mechanische pomp heeft altijd goed gewerkt, daar heb ik al veel circuit en straatkm's mee gereden zonder ooit dit soort geneuzel te hebben.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

za mei 10, 2008 21:54

Zo, vandaag toch weer een hele dag met auto's bezig geweest.
Eerst langs Tuynder voor een mechanische benzinepomp en pakkingen.
Daarna de velgen voor de regenbanden (:thumbs: Andretti) naar de straler gebracht.
Vervolgens de slicks die ik donderdag had afgestoken, laten monteren & balanceren bij een zeer voordelige montageboer.
Er moest een hoop lood op, dat krijg je met 3e hands dunlops. Ik ga ze nog even proefrijden voordat het voor het echie gaat.

Het hele spul weer in mijn schuurtje gelegd (op 1 hoog helaas) en na de lunch weer naar de loods.
De spoilertjes zitten weer op de GTV, staat erg gaaf al zeg ik het zelf.
Eén spoilertje heb ik voorzien van een paar blikjes en popnagels, omdat ie gescheurd was.

Off-topic verder de 33 onder handen genomen, de gele koni's achter er eindelijk eens onder gezet, en rond de tankdop aan de binnenzijde schoongemaakt en ontroest. Wel lekker in het zonnetje kunnen werken 8)

En dan ben je om 21:30 weer thuis! :?

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo mei 11, 2008 19:20

Foto's?

_Pieter_
Guru
Guru

zo mei 11, 2008 22:59

Foto's?
Morgen, dan heb ik mijn fototoestel weer bij me :D
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

ma mei 12, 2008 17:19

Vandaag weer een middagje geklusd.
Ten eerste de foto's van de spoilertjes. 8) al zeg ik het zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het commentaar op deze GTV is trouwens weer aardig verstomd, mooi zo!

Verder nog de tank geleegd (gaat snel als je een electrische pomp hebt) de de benzinepomp deels uitgebouwd, in voorbereiding op inbouw van de mechanische.
Tevens een paar ronde afwatergaten in de bodem dichtgemaakt met een gepopt plaatje, de rechter zijruit weer vastgezet zodat ie dicht blijft, en een staalkabel gemaakt zodat de motorklep nu stevig blijft staan als je m open zet.

Dat laatste is wel handig om m volledig 'race paniek' proof te hebben, want ik zie het al weer gebeuren.

Als 'finishing touch' de benzinetank onder weer zwart gespoten, die was half rood meegespoten.

Nu eerst op vakantie over 2 dagen, ik ga over 1,5 week weer verder ermee.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma mei 12, 2008 21:20

Mooi hoor!! :thumbs:

_Pieter_
Guru
Guru

di mei 13, 2008 21:48

ho ho, ik lees dat ik tegenwoordig 'guru' ben op dit forum...
Niet slecht voor een prutser als ik :lol:
SCARB # 4710

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za mei 17, 2008 20:31

ho ho, ik lees dat ik tegenwoordig 'guru' ben op dit forum...
Niet slecht voor een prutser als ik :lol:
Tsja, als je 1000 onzinnige berichtjes plaatst ben je ook Guru...
Zo, da's er alvast weer ééntje bij op mijn teller :wink:

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 17, 2008 22:24

Gaaf hoor Pieter, volg je project stiekem wel hoor. Alleen maar positief erover, ga zo door en misschien tot ooit :thumbs: :wink:

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo mei 18, 2008 21:54

Yep ziet er lekker stoer uit hoor :blue_cool:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

delahayenator

ma mei 19, 2008 07:49

Hey Pieter,
Ik zie m nu pas, hij is weer flink opgeknapt sinds ik m de laatste keer zag. Ziet er goed uit! de veren zitten inmiddels onder de sedan, hoogte is precies mooi.
Groeten, Sanne

_Pieter_
Guru
Guru

do mei 22, 2008 09:53

Zo, gisteravond weer tot 24:00 gewerkt, maar met resultaat.

De hele benzinetoevoer is nu weer 'tutti originali'.
Dus de Facet SS500 pomp eruit (is te koop incl alle toebehoren).

Er loopt nu 1 lange staalomvlochten benzineslang via de originele route (deels binnendoor) van de tank naar de originele leiding, waar ik een klein stukje af heb gehaald wegens een bestaande vervelende knik. Op deze manier zijn er ook geen koppelingen in de auto, die zitten allemaal onder de auto , buiten het passagiersgedeelte.
De 2 schutborddoorvoeren zijn middels tules gedaan, en alles zit mooi vast met tie-wraps volledig uit de weg van de ophanging. Overal net iets meer lengte gedaan dan nodig zodat bij evt vervorming er niks stuk trekt.
Uiteraard ook op basis van jullie tips alle slanguiteinden voorzien van tape, waarover de klemmetjes zitten ter voorkoming van loskomen.

In het vooronder heb ik de oude Fispa pomp (volgens mij nog de originele, ziet er stokoud uit) vervangen met een nieuw exemplaar, incl de pakkingen. Uiteraard alles eerst mooi schoon gemaakt, de pomp en het mechaniek lichtjes ingeolied voor hermontage.

Na het blazen op de pomp, ontdekt dat de brandstof maar 1 kant door de pomp kan, dus geen retourklepjes nodig!
Ook in het vooronder voldoende slanglengte genomen ivm wiebelen van de motor.

Voor starthulp heb ik een lege fles lampolie met handige spuitnippel met benzine gevuld, en de carbs en leidingen met benzine volgespoten. Een goed procedé, want de motor sloeg direct aan en bleef mooi lopen. Na 3 minuutjes pruttelen was ik tevreden dat alles naar behoren werkte en ben ik naar huis gegaan.

Vandaag een hoop andere kleine klusjes doen, vrijdag gaat ie naar 's Gravenzande en dan moet ie er maar klaar voor zijn. Testen voor SRW kan helaas niet, er is geen vrij rijden dag meer.

Helaas is per 1 juni deze loods dicht, dus moet ik ergens anders heen... Balen en het einde van het sleutelen voorlopig. Mocht iemand iets weten in omg. Den Haag dat goed bereikbaar is, neem dan contact op!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

do mei 22, 2008 10:38

Zondag sponsordag
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Terug naar “Racen - Technisch”